Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Støj på Ferguson LP afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sovsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!

Jeg er meget ny i verdenen af vinyl og pick-ups men håber på Jeres hjælp.

Jeg har i forvejen en lidt ældre svend af en NAD 306 stereo forstærker samt en nyindkøbt, men stadig gammel Ferguson 3908 med en SHURE M 75-65 pick-up.

Da Ferguson brugte DIN-stik har jeg afmonteret denne og påmonteret phono-stik istedet, hvilket virker fint. Disse er sat til PHONO-in på forstærkeren samt sat til MM. Jeg kan dog ikke se nogen ledning der skal gå til PHONO-GROUND og skal dette bruges?

Til at starte med har det hele virket fint og i går gik jeg igang med at rense alle mine LP'er med husholdningssprit i går, hvilket de også trængte til. Derudover fik jeg også indstillet kontravægten i nulpunkt så armen stod i vatter hvorefter jeg rettede nåletrykket til ca. 2 gram (dog uden brug af avancerede remedier - bare på øjemål).

Efter det har mange af mine LP'er lydt som transistor-radioer hvor der opstår masser af skratlyde og sporadiske skift fra højre og venstre kanal. Jeg prøvede herefter at ændre kontravægten tilbage til den oprindelige position, som tydeligt har en overvægt på nålen, men det hjalp dog på skratte-lydene men ikke helt.

Ledningerne fra pick-up til kobber kontakterne på pickup "holderen" gik af i lodningerne da jeg købte maskinen og ville undersøge pick-up'en men dette er blevet fixet igen og har virket fint før alt dette er sket.

Spørgsmålet er om det er fordi jeg har gjort pladerne rent i husholdningssprit, mangler kabling til PHONO-GROUND, indstillet vægten forkert eller nålen simpelthen er slidt ned og nu har mødt sit endelige da jeg rengjorde pickup'en med en børste med lidt sprit på?

Al hjælp og rådgivning modtages med stor tak! Er lidt på bar bund og vil helst ikke give mange penge på en ny nål hvis det er tydeligt at fejlen ikke ligger der. Tror dog ikke SHURE pick-up'en har været skiftet siden FERGUSON maskinen er blevet købt af sin oprindelige ejer.

Til top Vis Sovsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sovsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes