| Forfatter |
|
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget på en del billeder af rør forstærkere og det undrer mig at man ikke gemmer rørene væk inde i en "kasse", er det på grund af varmen? __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
bonogo Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm det ved jeg kke - personligt synes jeg at rørene ser hyggelige ud når forstærkeren spiller - Det er da en del af charmen ved en rørforstærker, at man kan se de glødende rør!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er skam også forskelligt om de gemmes væk eller ej. Men de skal jo af med varmen. De fleste åbne rørforstærkere tror jeg dog er sådan pga. design.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste af Audio Researchs forstærkere (både for og effekt) er i lukket kasse med en eller flere blæsere.
Deres første, som var moddede Dynaco ST70'ere var åbne, så var der små 30 år, hvor de var i lukkede kasser, nu laver de dem så åbne igen.
Og jo, de bliver varme...
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min lille Dynaco kommer med gitter ..., men hvorfor skjule den dejlige glød
Forøvrigt er der noget smukkere inden for HiFi end den blå emmision som er i et korrekt fungerende rør ? 

|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rør har ikke godt af at blive lukket inde, man forkorder deres leve tid fordig de ikke kan komme af med varmen og komponenterne kommer til at svede i sær lytter / kondensator, lad rørene få luft det får forstærkeren længer leve tid, det gæller også andre rør baseret grej vis de ikke er spændt hårdt op.
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
har rør dårligere ved at blive lukket inde end andre komponenter? hvis så hvorfor lukker man dem inde på high-end udstyr? jeg er lidt forvirret __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
| har rør dårligere ved at blive lukket inde end andre komponenter? hvis så hvorfor lukker man dem inde på high-end udstyr? jeg er lidt forvirret Det kan jeg godt forstå du er, jo hurtiger rørene ryger jo flere kan de få soldt og tjæne penge, |
|
|
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valg/værdien af kompromiser, er altid blot et meget simpelt spøgsmål om størrelsen af IQ kombineret med den samlede erfaring hos den person der skal træffe det endelige valg. 
Audio Research ..., kan altså deres kram i det at deres "lukket" forstærkere er temmelig åbne i top/bund ..., de fleste modeller med vandret pladseret print har sågar huller i printet omkring de enkelte rør for at øge flowet (kølingen) 
Der er intet galt i at pladsere rør i en "brønd" hvis der er taget hensyn til at gennemstrømningen af luft er tilstrækkeligt, det vil beskytte de passive komponenter mod varme ...., et godt eks. er Beard P-100 
Der er meget galt i at designe noget smart der umiddelbart ser ud til at tag hensyn til det samme forhold, Audio Innovations S-500, S-800 og S-1000 
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
| Det kan jeg godt forstå du er, jo hurtiger rørene ryger jo flere kan de få soldt og tjæne penge, |
|
|
Nu er det jo ikke nødvendigvis fabrikanten af forstærkeren, der også står for at efter-supplere med rør, når de har udstået deres tjenestetid. Mange går selvfølgelig til den forhandler, hvor de har købt forstærkeren, for at købe nye rør - men ligså mange, eller flere får en ide om at dette eller hint rør er bedre end det fabriksmonterede, og så går man til en rørforhandler og køber måske et helt andet fabrikat. - Så dit argument holder ikke 
|
| Til top |
|
| |