Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Project vs. Rega? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frapp4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 April 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Det ender jo nok med en af disse to, enten en Rega P3 eller Project Expression eller Experience. Hvis det bliver Project skal det være Comfort modellerne.

Hvad er egentlig forskellen på disse to mærker/pladespillere? Har kikket rundt omkring, en masse af jer skriver godt om P3, men der er ikke rigtig nogen der nævner Project. Det er jo selvfølgelig også den mulighed at jeg bare ikke har kikket godt nok efter, når jeg har ledt efter glade Project ejere.

Noget andet er at jeg faktisk også syntes andre af Project´s pladespillere er ret lækre at se på, her tænker jeg på de modeller der (vist nok) hedder noget med "5, 6, eller 9". Men tanken om IKKE at have et støvlåg skræmmer mig en del. Ved fra mine tidligere pladespillere at de kunne være lidt svære at rengøre og de havde alle låg. Og nej, jeg sviner og støver sikkert ikke mere end andre, men med to mindre børn bliver der jo hvivlet lidt op. Nogen der har nogle kommentarer til det? 

Mit udstyr er et par System Audio højtalere, en Exposure 2010 m. RIAA + en NAD 542 C cdspiller. På forhånd tak til alle der gider at komme med deres input, råd & forslag.

God påske.

Frapp4

Til top Vis Frapp4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frapp4

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej Frapp4 og velkommen til og god påske.

Du vil sandsynligvis blive fint tilfreds med begge mærker. Hvilke pladespillere har du ejet før?

Til RPM 5/6 modellerne kan du supplere med et Unicover fra Michell.

Jeg er ikke sikker på hvad det koster men vil skyde på omkring 500,-... Artsound forhandler Michell herhjemme.

Angående Rega så skulle der være en ny version af P3 på trapperne. Intet er offentliggjort endnu men den skulle bl.a være med separat strømforsyning. Den bliver nok lidt dyrere end den nuværende P3(?).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Frapp4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Krenzler, tak for dit svar.

I tidernes morgen var det en B&O, senere blev det en Project 1 Debut, mener jeg det var, ihvertfald en af dem i den lave pris ende. Den seneste er så en 1210´er med en LINN pick up.

Ang. Rega P3 og de andre modeller, troede egentlig at dem man ser på Rega hjemmesiden var ganske nye opdaterede udgaver. Men jeg kunne forstå på dit svar at der vil komme nye udgaver. Ved du hvornår?

Frapp4

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Den nye P3 er som sagt ikke kommet endnu (ved ikke hvornår) så hjemmesiden må siges at være opdateret. Det er jo ikke lang tid siden at den nye P2 kom.

Du er/var ikke tilfreds med din SL-1210?

Mvh.

Frapp4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jo, jeg var egentlig ganske godt tilfreds med min 1210´er. Jeg gjorde bare den fejl for knap et par år siden at sælge både pladespiller og vinyl samling. Syntes ikke pladsen var til det og oplevede at det blev mere og mere besværligt og dyrere at få de ting jeg gerne ville have. Jeg har nemlig det gen i mig at jeg er samler og det kan fandme være dyrt på vinyl nogen gange. Det er jeg sikker på at mange kan nikke genkendende til. 

Det første års tid generede det mig ikke at mangle vinylen, men savnet kom snigende og kunne ikke blive ved med at ignoreres. Så nu står jeg og er er på nippet til at hoppe på vognen igen. Der er kommet mere kontrol over samler-genet. Det håber min kone ihvertfald.

Var der frit valg på alle hylder og prisen ikke spillede nogen rolle ville jeg vælge en LINN Sondek med lyst træ. Jeg har aldrig hørt den spille, men jeg syntes den er vanvittig flot og meget tidsløs. Det er der sikkert mange der ikke er enige i, men smag er jo heldigvis forskellig. Var faktisk inde på en DK hjemmeside og lure på hvad den kostede, "komplet & køreklar", med PU som eneste mangel. Det blev jeg så ikke så meget klogere af, men det så dyrt ud.

Men jeg er da spændt på hvis der skulle komme en ny P3 inden længe, jeg har ikke travlt og hvem ved det kan jo være at jeg ender med et helt anden mærke end de to overnævnte.

Fortsat god weekend/påske.

Frapp4

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Du kan se Linn priserne hos HiFi-Forum. Den mest basale udgave af LP12 + Akito arm koster 25.000,-

Samme forretning sælger også Rega så du kan da prøve at ringe og høre om de ved noget om den nye P3.

Surt at sælge pladesamlingen. Den brøler lavede jeg også i starten af 90'erne. Heldigvis var den ikke afsindigt stor.

"Jeg har nemlig det gen i mig at jeg er samler og det kan fandme være dyrt på vinyl nogen gange."

Jeg foretrækker at støve billig vinyl op hist og pist. At det ikke har kostet så meget er en del af glæden .

Mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes