| Forfatter |
|
Kasper.f.c Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har sat min xbox på min projector som er en Infocus 4805. Jeg kører med S-Video stikket lige nu, men der er delay på. Når jeg bruger Composit Video er der endnu mere delay på. :/ Mine kabler er 10 meter lange. Det må være derfor? Men der er ingen vej uden om, nogen der måske tror det vil hjælpe at prøve at køre gennem recieveren (denon avr 2105) og den vej ud? - Kan ikke bare prøve da det kræver jeg køber nogen nye kabler. Derfor jeg spørger først :)
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek din receiver - jeg mener den har en AudioDelay funktion der kan forsinke lyden nogle ms, så dit billede kan nå at være med (tager længere tid at processere billedet). __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Kasper.f.c Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke problemet.. Problemet er at billede ikke reagere med det samme, når man trykker på sit joystik. Så spil der kræver lidt hurtige reflekser bliver meget sværre og mere elendige :/
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha - nå, det ved jeg ikke noget om  Det lyder da mest som en langsom processor - selv om jeg ikke lige kan se sammenhængen  __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
sral Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt et specialt lavet compnent video kabel til xbox ( har købt det i en gamer butik ). Den er kørt over i min reciever som er en Denon AVR3805. Derfra kører der component kabel over i min projektor som er en SP4805. Jeg har aldrig haft nogen problemmer med det ;o)
__________________ DALI Blue 8008 front
DALI Blue C1000 center
DALI Suite S1.2 subwoofer
Denon DVD-2910
Infocus SP4805
|
| Til top |
|
| |
Kasper.f.c Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for svaret, jeg har også sådan et specielt kabel. Dog har jeg 10 meter kabel fra min forstærker og op i SP4805'eren. Hvor langt er dit kabel?
|
| Til top |
|
| |
sral Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligsom dit kabel er mit 10 M langt...
__________________ DALI Blue 8008 front
DALI Blue C1000 center
DALI Suite S1.2 subwoofer
Denon DVD-2910
Infocus SP4805
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da signalet vandrer med ca. 3*10^8 m/sek i dit kabel, er det nok ikke der forsinkelsen ligger
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper.f.c skrev:
| Jeg har sat min xbox på min projector som er en Infocus 4805. Jeg kører med S-Video stikket lige nu, men der er delay på. Når jeg bruger Composit Video er der endnu mere delay på. :/ Mine kabler er 10 meter lange. Det må være derfor? Men der er ingen vej uden om, nogen der måske tror det vil hjælpe at prøve at køre gennem recieveren (denon avr 2105) og den vej ud? - Kan ikke bare prøve da det kræver jeg køber nogen nye kabler. Derfor jeg spørger først :) |
|
|
Du skriver at du bruger S-video og composite. Mit gæt er at det er de-interlaceren i projektoren der forsinker billedet, det er et relativt udbredt problem, og netop derfor man har indført audio delay funktionen i moderne receivere. Hvis din projektor giver mulighed for at ændre på de-interlacingen, ved at tvinge den i video-mode, så prøv det. Men det bedste vil være at bruge et component kabel fra Xbox'en, og køre progressive scan fra den. Jeg er ikke ret meget inde i Xbox'en, så om det kan lade sig gøre på den ved jeg faktisk ikke? Jeg har lige sat en Xbox 360 til, og den kan jo køre 720P ud, hvilket ville løse problemet - men om den gamle kan køre progressive scan permanent ved jeg faktisk ikke? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Kasper.f.c Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke delay på lyden der er problemet, som jeg også har skrevet længere oppe, det er delay på billedet, og derved joystikket :)
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper.f.c skrev:
| Det er ikke delay på lyden der er problemet, som jeg også har skrevet længere oppe, det er delay på billedet, og derved joystikket :) |
|
|
Det er jeg med på, men problemet er det samme: Billedet er forsinket. Og det skyldes formentligt de-interlaceren i projektoren. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Kasper.f.c Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|