Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Primare = NAD ... hvad for noget? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yellow_house
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 September 2003 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hej Folks.

I det seneste nummer af Hi-Fi Choice har jeg med stor forundring stødt på, at en tuner fra Primare, model T21, er den samme som NAD S400.

Hva' be' har' ? Er det udbredt hos Primare, at indmaden er den samme som NAD eller hvad?

Mvh
Henrik Berg Andersen

Til top Vis yellow_house's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yellow_house

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 September 2003 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Først Gryphon nu Primare... Hvad bliver det næste?
Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

yellow_house
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 September 2003 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg naturligvis før hørt om brug af enkeltdele fra underleverandører i forskellige mærker. Det kan vel næppe vække forundring, hvis en Sony CD spiller og en Pioneer CD spiller skulle benytte sig af samme drev fra Phillips produceret i Malaysia. Hvis drevet er velafprøvet og godt, så er der jo ikke noget i vejen med det.

Jeg var blot overrasket over, at høre om en NAD tuner i en Primare. Prestigemæssigt a lá high-end er der afstand fra en NAD til en Primare, mens en Pioneer og en Sony er ligeværdige, hvad angår det aspekt.

Skulle der ligge et Phillips drev i en CD fra Primare, så ville jeg da heller ikke blivet overrasket, men et helt apperat fra en anden i en Primare kasse .... Spørgsmålet om man så ikke bare skulle tage den billigste er det første, der falder mig ind.

Til top Vis yellow_house's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yellow_house

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 14 September 2003 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej,

S400 er udviklet i en samarbejde mellem NAD og LARSHOLT i Danmark. LARSHOLT udviklere tunere til mange andre brands (bla. BOW og LINN) så hvorfor ikke Primare.  Se nedenstående link.

http://www.larsholt.dk/dk/indexdk.htm

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej Tonka,

Larsholt laver normalt helt nøglefærdige løsninger. Det vil sige man tidligt specificerer f.eks display, remotekoder, funktioner, mekanisk layout, og strømforsyning. Så får man en færdig løsning inkl færdige analogtrin.

Deres reference liste er da ok, og det er ikke usædvanligt, i en tid hvor de fleste surround boards f.eks kommer fra momentum eller et eller andet finsk firma jeg ikke kan huske navnet på.

Men hvordan det harmonerer med som firma at have en selvstændig lydfilosofi, som man forfølger med alle midler, har jeg svært ved at se....

Med venlig hilsen 

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 September 2003 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Men hvordan det harmonerer med som firma at have en selvstændig lydfilosofi, som man forfølger med alle midler, har jeg svært ved at se....

Ja kan ikke skrive bedre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 14 September 2003 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

yellow_house skrev:

Jeg var blot overrasket over, at høre om en NAD tuner i en Primare. Prestigemæssigt a lá high-end er der afstand fra en NAD til en Primare

Synes du?
De er vel egentlig meget ligeværdige.

Mvh.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Sendt: 14 September 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Om ikke andet viser det vel at selv de mest religiøse da er villige til at acceptere at de ikke kan være de bedste til det hele. 

Men det er jo så "heldigt" for NAD, BOW, LINN, PRIMARE og andre som kunne tænkes at have brugt samme tuner i mere eller mindre modificeret udgave at det er en god tuner.

http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=2238

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 14 September 2003 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Hej Tonka,

Ja, det er den sikkert, jeg har ikke hørt den !  Men betyder det så at de 4 firmaer du nævner har samme filosofi om lyd ?? og at man lige så godt kan købe den ene som den anden ???

For mig at se er det lidt som at gå en tur på Kroghs fiskerestaurant i Kbh fordi man har hørt de laver fremragende fiske retter, og så finde ud af de får leveret maden udefra.....

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 14 September 2003 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke helt om jeg vil give jer ret, Thomas S. og Tonka.
Så vidt jeg kan se på den Larsholt hjemmeside, så får firmaerne det lavet efter egne specifikationer, efter egen lydfilosofi. De har vel bare udliciteret arbejdet?

I hos Densen, får vel heller ikke det hele lavet "In House"?

Mvh.

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Sendt: 14 September 2003 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

For mig at se er det lidt som at gå en tur på Kroghs fiskerestaurant i Kbh fordi man har hørt de laver fremragende fiske retter, og så finde ud af de får leveret maden udefra.....

For mig er det vigtigste i først omgang at de serverer den fremragende fiskeret, om de så selv har lavet den er jeg egentligt ret ligeglad med. (forudsat at den ikke bliver serveret på sammenlignelig resturant på den anden side af gaden til halv pris.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 September 2003 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

yellow_house skrev:

Nu har jeg naturligvis før hørt om brug af enkeltdele fra underleverandører i forskellige mærker. Det kan vel næppe vække forundring, hvis en Sony CD spiller og en Pioneer CD spiller skulle benytte sig af samme drev fra Phillips produceret i Malaysia. Hvis drevet er velafprøvet og godt, så er der jo ikke noget i vejen med det.

Jeg var blot overrasket over, at høre om en NAD tuner i en Primare. Prestigemæssigt a lá high-end er der afstand fra en NAD til en Primare, mens en Pioneer og en Sony er ligeværdige, hvad angår det aspekt.

Skulle der ligge et Phillips drev i en CD fra Primare, så ville jeg da heller ikke blivet overrasket, men et helt apperat fra en anden i en Primare kasse .... Spørgsmålet om man så ikke bare skulle tage den billigste er det første, der falder mig ind.

Der var faktisk Philips-drev i Primare, men på lige fod med Thule (og Densen, når nu de er nævnt) benytter de alle idag løbeværk fra Sony - det som man kan finde i alle Sony´s modeller under ES-serien og uden fast pick-up! Det siges at være et af de mest stabile i øjeblikket til fair priser!

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Mugge skrev:
yellow_house skrev:

Jeg var blot overrasket over, at høre om en NAD tuner i en Primare. Prestigemæssigt a lá high-end er der afstand fra en NAD til en Primare

Synes du?

Mvh.

Er det generalt du ser det sådan, eller er det i forhold til Nad´s silverline serie ?

Nu har jeg ikke set artiklen der henvises til ! Men jeg har nu svært ved at se og høre ligheder imellem dem...

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 14 September 2003 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Falken skrev:
Mugge skrev:
yellow_house skrev:

Synes du?

Mvh.

Er det generalt du ser det sådan, eller er det i forhold til Nad´s silverline serie ?

Som nævnt, S serien...

Mvh.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 15 September 2003 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen,

Til Mugge vil jeg sige at min erfaring om hvordan Larsholt udvikler bygger jeg på de samtaler de har haft med mig. De har i lange perioder "bombarderet" os for at få os som kunde. Uden held, da vi af princip laver alt in-house.

Til Tonka vil jeg sige at jeg synes at highend drejer sig om nogle folk der har en vision om hifi og musik. Det gør de skaber produkter de tror på. Det tror jeg er svært at opnå ved at bruge en standard løsning. Det er ligesom hvis man køber et Bösendorfer flygel, så vil man også blive skuffet hvis der er et Yamaha orgel indeni, ligemeget om nogle siger det lyder lige så godt....

Når jeg går ind på Kroghs fiskerestaurant forventer jeg derfor også at stedet, kokken og stemningen går op i en højere enhed når jeg får serveret årstidens bedste fisk, og det vil derfor skuffe mig hvis restauranten i virkeligheden bare er et udleveringssted for mad lavet et andet sted i byen.

Desværre lever vi i en tidsalder hvor kvalitet er ved at være et fremmedord, hvad enten vi taler ure, musik, kunst, film eller audiofirmaers integritet.

Thomas Sillesen

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2003 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Sir Thomas skriver:

Desværre lever vi i en tidsalder hvor kvalitet er ved at være et fremmedord, hvad enten vi taler ure, musik, kunst, film eller audiofirmaers integritet.

Ja det er ikke noget man møder ret tit, der er også mange der ikke vil havde det. Så skal man tænke selv og gøre en indsats, have en holdning. Det er altfor svært. Skal man bruge tid på at lære musik? nej da - det skal flyde ud af vandhanen, og 80% af grejet derude passer perfect. Og det elendige bliver endnu bedre med 10 højttalere i tændstikæskeformat og tilsidst splattet til med dvd flimmer. Man hører nu engang bedst med øjnene. Det er sjovt nok kulturmedierne radio og tv der går i spidsen som kulturhæmmere.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 15 September 2003 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hej...

Er der nogen der har hørt lignende ting om nads cd s 500 ? ? ? ?   Det siges jo at hele silverline serien er udviklet hos andre....

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 15 September 2003 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

der er der ingen der ved ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes