| Forfatter |
|
yellow_house Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Folks.
I det seneste nummer af Hi-Fi Choice har jeg med stor forundring stødt på, at en tuner fra Primare, model T21, er den samme som NAD S400.
Hva' be' har' ? Er det udbredt hos Primare, at indmaden er den samme som NAD eller hvad?
Mvh Henrik Berg Andersen
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først Gryphon nu Primare... Hvad bliver det næste?
|
| Til top |
|
| |
yellow_house Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg naturligvis før hørt om brug af enkeltdele fra underleverandører i forskellige mærker. Det kan vel næppe vække forundring, hvis en Sony CD spiller og en Pioneer CD spiller skulle benytte sig af samme drev fra Phillips produceret i Malaysia. Hvis drevet er velafprøvet og godt, så er der jo ikke noget i vejen med det.
Jeg var blot overrasket over, at høre om en NAD tuner i en Primare. Prestigemæssigt a lá high-end er der afstand fra en NAD til en Primare, mens en Pioneer og en Sony er ligeværdige, hvad angår det aspekt.
Skulle der ligge et Phillips drev i en CD fra Primare, så ville jeg da heller ikke blivet overrasket, men et helt apperat fra en anden i en Primare kasse .... Spørgsmålet om man så ikke bare skulle tage den billigste er det første, der falder mig ind.
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
S400 er udviklet i en samarbejde mellem NAD og LARSHOLT i Danmark. LARSHOLT udviklere tunere til mange andre brands (bla. BOW og LINN) så hvorfor ikke Primare. Se nedenstående link.
http://www.larsholt.dk/dk/indexdk.htm __________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tonka,
Larsholt laver normalt helt nøglefærdige løsninger. Det vil sige man tidligt specificerer f.eks display, remotekoder, funktioner, mekanisk layout, og strømforsyning. Så får man en færdig løsning inkl færdige analogtrin.
Deres reference liste er da ok, og det er ikke usædvanligt, i en tid hvor de fleste surround boards f.eks kommer fra momentum eller et eller andet finsk firma jeg ikke kan huske navnet på.
Men hvordan det harmonerer med som firma at have en selvstændig lydfilosofi, som man forfølger med alle midler, har jeg svært ved at se....
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Men hvordan det harmonerer med som firma at have en selvstændig lydfilosofi, som man forfølger med alle midler, har jeg svært ved at se....
|
|
|
Ja kan ikke skrive bedre .
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
yellow_house skrev:
|
Jeg var blot overrasket over, at høre om en NAD tuner i en Primare. Prestigemæssigt a lá high-end er der afstand fra en NAD til en Primare
|
|
|
Synes du? De er vel egentlig meget ligeværdige.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om ikke andet viser det vel at selv de mest religiøse da er villige til at acceptere at de ikke kan være de bedste til det hele.
Men det er jo så "heldigt" for NAD, BOW, LINN, PRIMARE og andre som kunne tænkes at have brugt samme tuner i mere eller mindre modificeret udgave at det er en god tuner.
http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=2238 __________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tonka,
Ja, det er den sikkert, jeg har ikke hørt den ! Men betyder det så at de 4 firmaer du nævner har samme filosofi om lyd ?? og at man lige så godt kan købe den ene som den anden ??? 
For mig at se er det lidt som at gå en tur på Kroghs fiskerestaurant i Kbh fordi man har hørt de laver fremragende fiske retter, og så finde ud af de får leveret maden udefra.....
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke helt om jeg vil give jer ret, Thomas S. og Tonka. Så vidt jeg kan se på den Larsholt hjemmeside, så får firmaerne det lavet efter egne specifikationer, efter egen lydfilosofi. De har vel bare udliciteret arbejdet?
I hos Densen, får vel heller ikke det hele lavet "In House"?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
For mig at se er det lidt som at gå en tur på Kroghs fiskerestaurant i Kbh fordi man har hørt de laver fremragende fiske retter, og så finde ud af de får leveret maden udefra.....
|
|
|
For mig er det vigtigste i først omgang at de serverer den fremragende fiskeret, om de så selv har lavet den er jeg egentligt ret ligeglad med. (forudsat at den ikke bliver serveret på sammenlignelig resturant på den anden side af gaden til halv pris. __________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
yellow_house skrev:
|
Nu har jeg naturligvis før hørt om brug af enkeltdele fra underleverandører i forskellige mærker. Det kan vel næppe vække forundring, hvis en Sony CD spiller og en Pioneer CD spiller skulle benytte sig af samme drev fra Phillips produceret i Malaysia. Hvis drevet er velafprøvet og godt, så er der jo ikke noget i vejen med det.
Jeg var blot overrasket over, at høre om en NAD tuner i en Primare. Prestigemæssigt a lá high-end er der afstand fra en NAD til en Primare, mens en Pioneer og en Sony er ligeværdige, hvad angår det aspekt.
Skulle der ligge et Phillips drev i en CD fra Primare, så ville jeg da heller ikke blivet overrasket, men et helt apperat fra en anden i en Primare kasse .... Spørgsmålet om man så ikke bare skulle tage den billigste er det første, der falder mig ind.
|
|
|
Der var faktisk Philips-drev i Primare, men på lige fod med Thule (og Densen, når nu de er nævnt) benytter de alle idag løbeværk fra Sony - det som man kan finde i alle Sony´s modeller under ES-serien og uden fast pick-up! Det siges at være et af de mest stabile i øjeblikket til fair priser! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Falken Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mugge skrev:
yellow_house skrev:
|
Jeg var blot overrasket over, at høre om en NAD tuner i en Primare. Prestigemæssigt a lá high-end er der afstand fra en NAD til en Primare
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Er det generalt du ser det sådan, eller er det i forhold til Nad´s silverline serie ?
Nu har jeg ikke set artiklen der henvises til ! Men jeg har nu svært ved at se og høre ligheder imellem dem... __________________ Falken
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Falken skrev:
Mugge skrev:
yellow_house skrev:
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Er det generalt du ser det sådan, eller er det i forhold til Nad´s silverline serie ?
|
|
|
Som nævnt, S serien...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen,
Til Mugge vil jeg sige at min erfaring om hvordan Larsholt udvikler bygger jeg på de samtaler de har haft med mig. De har i lange perioder "bombarderet" os for at få os som kunde. Uden held, da vi af princip laver alt in-house.
Til Tonka vil jeg sige at jeg synes at highend drejer sig om nogle folk der har en vision om hifi og musik. Det gør de skaber produkter de tror på. Det tror jeg er svært at opnå ved at bruge en standard løsning. Det er ligesom hvis man køber et Bösendorfer flygel, så vil man også blive skuffet hvis der er et Yamaha orgel indeni, ligemeget om nogle siger det lyder lige så godt....
Når jeg går ind på Kroghs fiskerestaurant forventer jeg derfor også at stedet, kokken og stemningen går op i en højere enhed når jeg får serveret årstidens bedste fisk, og det vil derfor skuffe mig hvis restauranten i virkeligheden bare er et udleveringssted for mad lavet et andet sted i byen.
Desværre lever vi i en tidsalder hvor kvalitet er ved at være et fremmedord, hvad enten vi taler ure, musik, kunst, film eller audiofirmaers integritet.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sir Thomas skriver:
Desværre lever vi i en tidsalder hvor kvalitet er ved at være et fremmedord, hvad enten vi taler ure, musik, kunst, film eller audiofirmaers integritet.
Ja det er ikke noget man møder ret tit, der er også mange der ikke vil havde det. Så skal man tænke selv og gøre en indsats, have en holdning. Det er altfor svært. Skal man bruge tid på at lære musik? nej da - det skal flyde ud af vandhanen, og 80% af grejet derude passer perfect. Og det elendige bliver endnu bedre med 10 højttalere i tændstikæskeformat og tilsidst splattet til med dvd flimmer. Man hører nu engang bedst med øjnene. Det er sjovt nok kulturmedierne radio og tv der går i spidsen som kulturhæmmere.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Er der nogen der har hørt lignende ting om nads cd s 500 ? ? ? ? Det siges jo at hele silverline serien er udviklet hos andre.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|