Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 11:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: DGG Galleria vinyl? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 14 September 2003 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Dette forum (specielt SES) har inspireret mig til at prøve vinyl.

Havde selv Rega 3 dengang i 80'erne - husker jeg tabte en skruetrækker ned i min yndlingsplade med Dire Straits, lige midt i nummeret med glasset der splintres.

Desværre er jeg en af dem der solgte det hele i slutningen af 80'erne. Ja ja.

Senere opdagede jeg den klassiske musik og er nu spændt på at høre hvordan klassisk lyder på vinyl og ikke mindst få nogle med flotte 12" covers og flot udstyr igen. Små kunstværker. Det har jeg godt nok savnet fra rock/pop lp'erne jeg havde engang. Spændt på om der findes flot udstyrede klassiske vinyl plader. Har lige opdaget og købt HiFi+ dertil.

Køber en 1.2 + K1 i nærmeste fremtid. Så bliver man ikke ruineret men får alligevel noget der kan spille - har jeg læst mig til herinde.

Nå, det jeg vil spørge om er

- om DGG Galleria generelt lydmæssigt er værd at satse på?

- om 300 kroner for 16 stk. blandet DGG Galleria, der som ud til at være tip top, er en ok pris?

Bare sådan jeg ikke forkøber mig inden jeg får købt min 1.2 m/K1 spille.

Pft
Michael

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 September 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hej Jagger! Galleria er digitalt remastered, og er ikke så god som de originale analoge tryk, pladerne er ret tynde. Prisen er alt for høj - en god fl. rødvin max 100 skal gøre det. Blev da glad for din indledende note.

Ser du gode Decca SXL - EMI ASD - Argo ZRG - DG med 6 cifret nummer etc skal du gi lidt mere.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2003 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret SES. Glemte at skrive det var i en brugt butik jeg havde set de galleria og nu har købt dem. Jeg gik og troede det var en super pris. Havde inden snuset lidt på Accord siden for at checke niveauet men kunne ikke rigtigt finde ud af noget.

Jeg har nok gjort et rimeligt køb, men heller ikke mere kan jeg forså. Tænkte nok der var en grund til de stod der og strittede på hylden. Ha ha.

Analog analog.

For øvrigt havde du ret mht. Bernstein og Nielsen. Hørte klarinetkoncerten iaftes efter at have modtaget min kæmpepakke fra tyskland. Det er bare guf. Sjovt nok slog det mig da jeg hørte klarinetkoncerten at ham Miles lød sgu da ret meget derhenad i måden at spille trumpet på. Og så siger folk klassisk er kedeligt. Fandme nej, tværtimod.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2003 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej Michael! Ja- man får minder med en grammofon. For år tilbage havde jeg racekatte. Min grammo hang ret højt på væggen -men nysgerrigheden var stor så en aften med Brendel's pragtoptagelse af Mozarts KV331 skulle det afprøvet, Burmaen sprang op og landede på den roterende plade, straks lød Brendel som kattemusik, katten skreg og sprang ned og armen og nålen cractheede henover pladen - et minde som dukker op hver gang pladen kommer på. Der er evige spor af dramaet.

Selvfølgelig kender Miles sine klassikere, iøvrigt findes Goodman optagelser med klassisk.

Jamen dit gallerikøb skal du ikke fortryde - har selv en del hvor jeg ikke har kunnet finde originalen. Sjovt nok er cd udgaverne på galleri meget meget fine.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Den seneste uges tid har jeg fået læst op på stoffet om brede bånd, hunde og levende stereo - og rigtigt, hver ting til sin tid og pengepung.

Føj for et stort og dejligt nørdet emne. Lad jagten begynde.

Hmm, nu skal jeg jo lige have en spille først ....

Ps. et par Monteux'er er fundet. M-2361 og M-2333. Glæder mig til at høre dem.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej Jagger! Kan se du har fundet classical-lps, og English analouge.  Directory of record shops er alt web i UK - der er vist ikke meget man ikke kan få på vinyl.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes