| Sendt: 10 September 2003 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal starte med at sige at jeg ikke søger at opildne diskutionen mellem rør fans og transistor fans hvis man kan udtrykker sig på den måde.
Jeg har fornygeligt hørt en rørforstærker og må indrømme at det er en fantastisk lyd. Jeg er selv indehaver af en pioneer surround forstærker type VSA-ax10 som jo unægteligt på siges at være i den anden boldgade. Som fronthøjtalere benytter jeg et par audiovector 6 højtalere, som jeg er ganske glad for. Jeg har nu kigget lidt på nogle forskellige rørforstærkere og har lagt mærke til at de opgives med en ganske "lav" effekt. jeg er klar over at man ikke direkte kan sammenligne de to forskellige forstærkertyper. Mit første spørgsmål går på hvor meget effekt jeg skulle forlange fra en rørforstærker hvis jeg ønskede at drive mine audivector højtalere med en sådanne.
Af nysgerrighed kunne jeg også godt tænke mig at vide om man kunne forbinde en rør-effektforstærker til en transistor forforstærker og i så fald hvilke fordele ulemper dette ville have.
Som i kan høre er jeg helt ny inden for rør branchen og håber på så meget info så muligt. på forhånd tak.
|