| Forfatter |
|
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Til alle jer som spiller vinyl.Hvad står jeres pladespiller på.Er der nogle der har fundet ud af noget hylde som spiller godt.
Eller skal man bare købe en hylde.Lad mig høre jeres forslag?
mvh jan
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb du dig en hylde og prøv dig frem.
Helst i alufirkantprofil, så let som mulig. Med MDF plade til at sætte PL´s fødder på, så går det ikke helt galt.
Skal den også være pæn at se på vil jeg anbefale Quadraspire.
Mvh
Jagge
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
en god fast hylde ville umidelbart være det bedste. Hvis du så også samtidig ville kunne få fat i et underlag der absobere vibrationer, så er du endnu bedre stillet.
Mvh. Saunter
|
| Til top |
|
| |
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jagge
Spiller du selv på Quadraspire?
mvh jan
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Jan.bas; nej, jeg har en ældre ( 1992) italiensk aluhylde i sort til at ligge på loftet, Audiotech, tror jeg den hedder. Fin sag, spiller godt, men jeg gider ikke se på den mere.
Har istedet sat min LP12´er på et IKEA bord, de der til 90,- kr. På det spiller den bedre end på flere af de racks jeg har prøvet. Det er iøvrigt kendt og alment accepteret (IKEA-bordet) også i udlandet, som noget af det absolut bedste.
Nå, - jeg vil gern have en Quadraspire, og når jeg får råd køber jeg en.
Mvh
Jagge
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Du vil ikke fortryde det, hvis du køber et vægophæng til din pladespiller, da mange af de vibrationer og resonanser der generer, kommer fra gulvet og den reol anlægget står på. Men vægen er forholdsvis stabil, uanset om det er mursten, gasbeton, leca eller beton, og er der for ideel til pladespiller ophæng. Hvis din væg er lavet af gips eller endnu værre af spånplade, så er det ikke sikkert det er en fordel at hænge din pladespiller op. Jeg har selv i mange år brugt ophæng til min egen pladespiller, og kunne aldrig finde på at bruge andet, de sidste mange år har jeg brugt "TARGET AUDIO", og syntes denne er god.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Target er en relativ tung hylde. Den afviger dermed fra de fleste vellydende hylder, som næsten alle er lette.
Vægten er vigtig; alt resonnerer, men er det let materiale afgiver det hurtigt sin resonans igen.
Mvh
Jagge
|
| Til top |
|
| |
Norman_Bates Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en 11mm glasplade, med hjemmelavede siliconefødder. Den virker fint, og prisen er minimal.
Hvis man vil i samme retning, og give mere, kan man vel få lavet en 30mm glasplade, eller en plade i granit.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt Jagge, at vægten er vigtig, men uanset om du bruger den ene eller anden type metal så vil du få resonanser, men disse ligger bare i forskellige frekvensområder, og vil altid være forstyrrende. Og det er da også derfor den plade som min pladespiller står på ikke er den originale, men en som jeg selv har lavet ud af MDF plade med sand kamre, og undersiden af denne MDF plade er så dæmpet med bitumen, der er dog lavet huller i bitumen der hvor spikes'ene skal støtte/holde pladen, og dette virker for jeg kan ikke længere høre ophænget = mere ro i lydbilledet.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet en i alu profiler de er dog masive, den er lavet så den passer til en thorens 320.
Den mangler mdf hylden, da jeg har brugt den til andet formål.
Hvis du er intereseret kan du få den gratis.
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jale skriver:
Target er en relativ tung hylde. Den afviger dermed fra de fleste vellydende hylder, som næsten alle er lette. Vægten er vigtig; alt resonnerer, men er det let materiale afgiver det hurtigt sin resonans igen
Der skal vel også tages hensyn til hvilken type ophæng en grammo har. Har en Densen væghylde, med middeltung plade på. Da jeg havde LP12 prøvede jeg andre materialer uden succes. Dog havde plywood nogle egenskaber som jeg ikke havde julegaver til at udnytte, der var potentiale til noget der.
Nottingham'en sidder på samme Densen ophæng, blot er Densen pladen udskiftet med medfølgende Nottingham plade af???.
Eneste gang jeg har haft en pladespiller på en reol - var det en pladereol med 500lp'er, det var udmærket.
Skulle jeg have et gulvrack, ville jeg mene at jeg skulle afkoble et stk gulv fra resten af gulvet. Man kunne opbygge noget helt fra fundamentet - men det ville gøre det meget uflexcibelt. Og man ville få problemer med underboerne hvis man bor i lejlighed.
Vægophæng må normalt være det mest enkle og flexcible. Synes iøvrigt at en grammo pynter gevaltigt der - det er en skulptur . Wifi synes det samme, det er hammerflot.
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Jeg har også vægophæng, dog med en 25 kg hylde i granit, det er den store Scheu spille monteret på spikes. Det skal nævnes at Scheu spillen vejer yderligere 35 kg men det spiller himmelsk.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
Nottingham'en sidder på samme Densen ophæng, blot er Densen pladen udskiftet med medfølgende Nottingham plade af???.
|
|
|
Jeg har også svært ved at finde ud af hvad der er under den flotte lak. Måske HDF som Interspace´s plint er lavet af..??!
Nedenstående fra et interview med T. Fletcher:
..."The appearance of the Hyperspace is that of the Stealth Bomber. It has as much purpose in its looks. The structure is in two parts, each separated for isolation. The turntable is then assembled on top of an attractively marble-finished wooden board, which passes off as a plinth. In fact, this is not really essential, as any flat wooden surface will make do if the board is not to your style. I have tried a number of surfaces and I would go along with Tom's recommendation to use birch-ply board or a heavy wooden table."...
Det MÅ være meget forskelligt hvordan forskellige designs opfører sig på div. underlag....
Har du stadig problemer Jan.bas ?
|
| Til top |
|
| |