Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 05:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: MICROMEGA TEMPO 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 April 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hej alle HiFi freaks.

Jeg er ved at sammensætte et anlæg til min datter på 18, som har arvet mine tilbøjeligheder indenfor HiFi. Har købt et sæt KEF Q55 (hun har godkendt størrelsen) og en Rega cd. Nu mangler jeg forstærkeren til sættet. Jeg faldt over Micromega Tempo 2 til ca. 2000kr her på nettet. MEN jeg kender ikke denne model.

ER DER NOGEN AF JER DER KENDER TIL FORSTÆRKEREN?

Jeg har selv Micromega CD og converter, og er godt tilfreds, men derfor behøver forstærkeren jo ikke at være ligeså god!

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 April 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Det er en fin forstærker, som især spiller godt, når den skal arbejde lidt. Du kan købe samme lyd lidt billigere, men uden det flotte design og remoten. Det er jo lidt blæret, når lyset fader ud 15-17 sek efter man har givet en ordre. Er man en sild på 18 tæller det sidste vel mere end hvis man er knallert-Brian, som ønsker et anlæg så "mine væge røster", som jeg så en skrive.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:

Det er en fin forstærker, som især spiller godt, når den skal arbejde lidt. Du kan købe samme lyd lidt billigere, men uden det flotte design og remoten. Det er jo lidt blæret, når lyset fader ud 15-17 sek efter man har givet en ordre. Er man en sild på 18 tæller det sidste vel mere end hvis man er knallert-Brian, som ønsker et anlæg så "mine væge røster", som jeg så en skrive.

Tak for responsen! Lige netop det med lyset der falder ud efter 15-17 sek. er noget hun kan bruge. Hun er meget optaget af design, så jeg tror det er den rette forstærker. Regaens design er hun bare helt vild med. Hvad mener du med, at den skal arbejde lidt, for at lyde godt? Er KEF erne passende, tror du?

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg mener bare, at den egentlig lyder bedre, når den skal yde en del watt, end når den står og spiller relativt lavt. Som om den kommer over en tærskel, og så er der liv og glade dage. Det er noget, jeg har hørt i et temmelig dyrt og gennemsigtigt setup - formentlig ikke noget, datteren vil tænke over. Jeg ville klart købe den til hende, hvis hun kan lide designet. Den er ret blæret. Jeg tror Kef'erne går hen og bliver svageste led i den kæde.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tror Kef'erne går hen og bliver svageste led i den kæde.

Ja, det har du nok ret i. Jeg blev ret negativt overrasket, da jeg satte dem til mit eget anlæg. Et bevis på, at man ikke skal købe på basis af anmeldelser. Deres største problem er klart den papagtige basgengivelse. En skumgummi-prop i reflexporten har dog hjulpet lidt. Ikke så meget bas, men bedre kvalitet, dvs renere bas. Deres force er sammenhængen i lyden, og et godt focus i lydbilledet.

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Og det kan Tempo 2 jo sagtens fodre dem med. Held og lykke med den, hvis det bliver den. Skriv gerne om erfaringerne.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Jeg endte med at købe en Rega Brio forstærker, da jeg kunne høre den i set-up´et inden køb. Det lød så godt, så jeg købte den. Det er rigtig musikalsk, uden den allerdybeste bas og "flagermusdiskant", men godt perspektiv og god "fodtramp"-effekt.

Datteren er ovenud tilfreds. For de penge hun ville have givet for et "alt i et"-anlæg, har hun fået HiFi og musikglæde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes