Forfatter |
|
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 594
|
Sendt: 14 November 2016 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med Jer
Jeg påtænker at mono koble to Rotel RB 971 MK2, men så bumlede jeg ind i dette i manualen
"The two channels of the RB-971 can be "bridged". In this configuration the single channel produces a massive 200 watts! This feature allows you to increase the overall power output of yoursystem by bridging the RB-971 and adding a second bridged RB-971. Or the RB-971 is bridged to drive a monophonic subwoofer.Note however that when the RB-971 is bridged the speaker connected to it must have an impedance of 8 ohms or more.
In order to use the RB-971 in bridged mode, three "jumper" connectors inside the amplifier must be moved from one set of pins to another. This task should be done by a qualified technician. See your Rotel audio retailer. In addition the RB-971 is connected to the other components in a different way. When the RB-971 is setup for bridged operation the Bridged Mono indicator light onthe front panel will light"
Mine højttalere er XTZ Divine 100.33 som har opgivet en nom. impedance på 4 ohm (89db)
Skal jeg holde mig fra at mono koble eller?
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 14 November 2016 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2016 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha det svar bad jeg nærmest om
Nå men så kunne det jeg skulle spørge hvorfor?
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 14 November 2016 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gi´r jo ligesom lidt sig selv, ikk´? Når du brokobler dine amp´s, siger manualen, at den laveste impedans, de kan tåle, er 8 ohm. Dine højttalere er 4 ohm, altså halvvejs en kortslutning i forhold til specs. Vil du ha´ det uddybet mere, så søg på tråde omkring brokobling. Der er masser af dem  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2016 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja ok, jeg ved bare ingenting om det, men fair nok, kortslutte skal de ikke. Jeg nøjes med 1 stk forstærker
|
Til top |
|
|
Frank_71 Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 14 November 2016 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har 2 Rotel RB 970 MK2. Kører brokoblet på Qln 612 , på 10 år uden problemer
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2016 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja så bliver jeg en smule forvirret :)
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2016 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er om der overhovedet er noget at hente ved brokobling eller bi-amping?
|
Til top |
|
|
Weezer Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 14 November 2016 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når Rotel anbefaler, at du ikke benytter HT's som har en impedans under 8 ohm - så er der en ret stor sandsynlighed for, at dine amps
kommer til, at miste noget af kontrollen over dine HT, samtidigt med, at du kommer til at belaste din amp ret hårdt
Du kan prøve at gøre det, at du benytter en amp til hver HT, hvor den ene kanal er koblet til Hi på HT'en og den anden kanal er koblet til Low
sektionen på HT'en  Jeg kender ikke din amp, så hvis du eks har et Y kabel, som du i den ene ende tilslutter til din pre L - og derefter
forbindeler både L og R på amp'en - og gentager samme procedure for højre side. Det burde godt kunne give noget positivt
Men, li angående dette - så kan du evt prøve at søge i forummet - da det er et emne, som har været oppe en gang i mellem
|
Til top |
|
|