Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 18:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

hej

Jeg har en bærbar computer med ekstern harddisk, hvor der er en masse musik. Så har jeg en lille mp3 afspiller med batteri (som jo hurtigt bliver brugt når den tilsluttes til et anlæg). Da jeg ikke vil tænde min computer hver gang jeg gerne vil høre musik (mp3 eller radio) overvejer jeg nu at købe enten et mini-anlæg eller en mp3-afsiller (med genopladeligt batteri og evt. radio) og nogle højtalere. Watt i højtalerne skal helst være over 40. Og der skal kunne laves forbindelse til min computer hvis jeg skal købe et mini-anlæg. Hvad vil I anbefale?

Til top Vis sine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sine
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved, kan en Squeezebox læse fra en ekstern harddisk.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38436

Og så kan du evt. supplere med en lille NAD forstærker og nogle små Dali højttalere, og så er du kørende...

 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hej Sine,

og velkommen til.

Du skal ikke være så forhippet på watt, der er, populært sagt, gået inflation i den betegnelse og ved mini-anlæg ser man meget sjældent nogen watt-opgivelser du kan bruge til noget som helst fornuftigt.

Du skriver ikke hvad dit budget ér, men det absolut bedste mini-anlæg jeg har hørt er Audio Pro Stereo 1 som kan købes ved bl.a. Tapeconnection i Århus.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=&am p;emne=visprodukt&Gruppenr=search&ID_infoside=44007

Ellers er der jo mulighed for et ipod Hifi:

http://www.apple.com/dk/ipodhifi/


__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
sine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

tak for svarene

Synes ipod Hifi lyder temmelig god til mit behov og økonomi, da jeg alligevel bliver nødt til at købe en ny mp3/USb-lagerenhed hvis jeg vil høre musik på en mini-anlæg uden at tænde min computer eller købe mig fattig i aaa-batterier. Nu ved jeg du isger jeg ikke skal fokusere på watt, men kan ikke finde nogen steder hvor mange watt højtalerne til ipod-Hifi er på... er de okay eller hvordan?

Fandt nemli et LG mini-anlæg igår ved ekspert med 2x80W som lød ret godt..

 Der er jo heller ikke radio i Ipod'en desværre, men så må jeg jo købe en lille ved siden af...

 

Til top Vis sine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sine
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt ipod-hifi så jeg skal ikke kunne sige det.

Totalt set tror jeg faktisk det bedste og billigste resultat er med Audio Pro Stereo 1, jeg mener nemlig man kan sætte din mp3 til med et kabel.

Med ipod hifi er du, så vidt jeg ved, nødt til at have en ipod for at kunne bruge den.

Altså skal du have både en ny ipod og en ipod hifi (medmindre det er en ipod du har nu)




__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
sine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

hvis jeg nu køber en creative mp-3 afspiller (radio, ikke aaa-batterier, mp-3 afspiller jeg kan burge på løbeturene i stedet for den gamle...)  slår jeg flere fluer med et smæk - så skal jeg bare købe nogle højtalere til den. Hvad ville I anbefale der til en studerende? (mærke?, Model?) De skal selvfølgelig være gode, men mit værelse er kun 18m2) Audio Pro 1 lyder rigtig godt, men lidt for meget til mit budget - og der får jeg ikke en mp-3 med i købet.
Til top Vis sine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sine
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

sine skrev:
hvis jeg nu køber en creative mp-3 afspiller (radio, ikke aaa-batterier, mp-3 afspiller jeg kan burge på løbeturene i stedet for den gamle...)  slår jeg flere fluer med et smæk - så skal jeg bare købe nogle højtalere til den. Hvad ville I anbefale der til en studerende? (mærke?, Model?) De skal selvfølgelig være gode, men mit værelse er kun 18m2) Audio Pro 1 lyder rigtig godt, men lidt for meget til mit budget - og der får jeg ikke en mp-3 med i købet.


Så skal du bruge en forstærker og nogen højttalere.

Hvis det må være brugt så, som Svend P skriver, en NAD forstærker og nogen DALI højttalere så er du rigtig godt kørende.

Må det være brugt og hvor meget er du ca. villig til at bruge excl. mp3 afspiller?


__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
sine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Det behøver ikke være vildt HI Fi til mig da jeg jo bare skal kunne høre min musik (med dybde) i bedre kvalitet end nogle små gamle computerhøjtalere med metalskratten - tænker nu på, om jeg bare skal købe nogle gode højtalere jeg kan koble direkte til min computer i stedet for. Og så en lille radio ved siden af. Vil højst bruge 2500 på mini-anlæg (mindre på computerhøjtalere), da jeg nok køber et nyt når jeg får en større lejlighed. 

Er LG et godt mærke? Har kigget lidt på modellen LF-U850 som jeg synes har god lyd. www.expert.dk/global/pre/getfile.asp?id=203486

Er det muligt at få nogle okay computerhøjtalere hvis jeg ikke vil købe en forstærker (da de jo fylder en del på mit lille værelse) ? Hvordan kan jeg vide om min bærbare kan klare at blive koblet til de højtalere jeg køber? Hvad skal jeg kigge efter generelt? Kan se der ofte følger forstærkere med hvis jeg vælger PC-højtalere. Er disse okay til en bærbar? Eller har I bedre forslag -evt. uden forstærker?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=100096

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72267

Hvad synes I?

Til top Vis sine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sine
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens få god lyd fra computerhøjttalere. Jeg har selv et sæt Altec Lansing som spiller fint. Bare din computer har en hovedtelefonudgang, kan den sluttes til højttalere eller et stereoanlæg.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
sine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo fint til at starte på...mange tak. Skal så bare lige vide om du vil anbefale sæt med 4 (altec AVS 500) små højtalere eller med 2 (Enhanced ATP3)?

Til top Vis sine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sine
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Til musik vil jeg købe det med to højttalere.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
sine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

hvordan kan det være? Bliver det ikke altid bedre med 4? Så kan jeg goså bruge dem til min dvd...
Til top Vis sine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sine
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Musik er indspillet i stereo, d.v.s. til to kanaler. Du får bedre lyd for de samme penge, når der kun skal være to gode højttalere i stedet for 4 halvgode.

Ellers skal du købe et surround setup med 5 højttalere, men det er der ingen grund til hvis du bare skal bruge det til musik.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
sine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

okay..super. Dem vil jeg købe. Mange tak for hjælpen. tråden kan lukkes her
Til top Vis sine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sine
 
sine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

hov.vent. Lige endnu et spøgrsmål. Har hørt disse skulle være endnu bedre til musik...Empire Studio Line R1000TCN eller Empire M2, som er lidt mindre. De kan både kobles til mp3 og computer...hvad siger I?
Til top Vis sine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sine
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes