| Forfatter |
|
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kæreste trænger alvorligt til et nyt anlæg, og jeg har endelig overtalt hende til at anskaffe sig noget nyt. Hendes nuværende er et noname
minianlæg som sikkert var dårligt da det blev købt for ti år siden, og nu er endnu værre! Det er i gang med at dø en langsom - men sikker - død.
Anyway, hun vil gerne købe noget nyt - men hun vil kun bruge 4000 kr. - og så spørger hun mig om hjælp. Jeg er ikke rigtigt vant til at købe anlæg
i den prisklasse, så jeg kunne godt bruge noget erfaring fra andre. (der måske har stået i en lignende situation)
Hun skulle jo nødigt ende op med mini-fis der er ligeså dårligt som det hun har i forvejen, og det må da kunne lade sig gøre at få noget ok nyt til
den pris... (?)
Findes der nogen "kompakt-anlæg" løsninger der er gode?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Du kan sagtens få et velfungerende minianlæg til de penge. Nu hvor anlægget er til din kæreste, så vil hun sikkert have, at det skal se pænt/godt ud. Her er nogle bud: Link 1 Denon + Dali - Så har hun også 300 til kabler o.l. Link 2 NAD + Dali Link 3 Pure Legato Tape Connection har også lidt, som du kan kigge nærmere på. www.tapeconnection.dk
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok vælge den Denon/DALI kombination, der gemmer sig bag Link1 fr AM-E. Ikke fordi det er det bedste til prisen, men fordi din kæreste bliver glad for det, og fordi lyden er hæderlig. Det fylder minimalt, og det er kvinder af en eller anden årsag helt vilde med (når det gælder HIFI ).
Skulle jeg ikke tage hensyn til design osv, ville sagen være en anden. Så hed mit bud:
Brugte DALI450 højtalere - 1500,-. Brugt NAD3020 integreret forstærker - 500,-. Brugt SONY CDP-X303ES CD-afspiller - 1000,-.
Resten på ordentlige kabler og en flaske rødvin
__________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
j_gerd Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... ja, jeg havde egentlig også tænkt mig at servere "brugtvognsløsningen" for hende, men jeg ved ikke rigtigt om det passer damen i længden.
Hun har også nævnt plads-tingen som vigtig, og jeg tror ikke rigtigt at det nytter noget at prøve at forklare hende at man ikke kan komme en god
cd-afspiller ned i et kinderæg.
jeg tror anbefalingen kommer til at ligge på det bedste fra hifi-rodekassen til pengene eller hifilkubbens Denon-Dali løsning.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den lille denons forgænger stående i kontoret. Den er altså ikke helt ueffen. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
j_gerd Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
udmærket... tak for inputtet
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror nu jeg ville vælge det nr. 2 da jeg syntes bedre om nad-dali, end denon-dali. men det er jo en smagssag..... det ser nu eller også flot ud det yamaha
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht løsningerne NAD/Dali kontra Denon/Dali, så er min oplevelse, at der er mere "skud" i Denon'en end NAD'en. NAD-receiveren er temmelig brystsvag, efter min mening. Så selvom det plejer at være omvendt når snakken går på forstærkere, så vinder Denon'en i mine ører over NAD'en.
Derudover ville jeg hellere have Dali 2002LE end Concept 2. 2002LE er sgu en lille perle.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
| Til prisen er lyden egentlig ganske flot og designet er tilsyneladende noget kvinder kan lide. De kan jo ikke få det småt nok! |
|
|
Småt.... Det er vist ikke generelt...
 __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
j_gerd Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var vi ude og prøvelytte på Denon/Nad systemerne, plus forskellige højttalere. Jeg kan med glæde konstatere at min kæreste ikke syntes at der
var særligt meget bund i concept 1 højttalerne - omend de til prisen da havde en udemærket lyd. Sjovt nok anbefalede ekspedienten også Dali 2002
højttalerne i stedet, men den er åbenbart ved at udgå (iflg. forhandler) og de havde ikke nogen på lager til prøvelytning. Det får de så om en lille
uges tid. Så skal vi nok der ned igen.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der sket noget som sådan i sagen?
|
| Til top |
|
| |
j_gerd Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi har været ude og lytte på den lille denon-maskine, og den er helt fin! Der er forholdsvist meget pondus i den størrelsen taget i betragtning. - Jeg
har det lidt svært med anlæg der partout skal fylde så lidt som muligt :-)
Højttalerne var noget andet. Jeg var - ligesom min kæreste - ikke synderlig imponeret over Dali Concept 1 højttalerne. Der er simpelthen ikke
meget spark i dem! Lyden er som sådan ok, men overskud er der ikke meget af.
Så valget kommer nok til at falde på denon-maskinen ± et sæt lidt bedre højttalere. (Min kæreste foreslog det selv!) Muligvis Dali 2002/2002LE, men
den lokale hifiklub havde dem ikke lige hjemme til lyt på dagen da vi var ude. Vi prøver på torsdag igen, sandsynligvis
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som et rigtigt godt valg!!
Har I undersøgt om man evt. i stedet kan bruge en lille aktiv sub? de er jo også dejlige at gemme væk.... som de kære kvinder jo elsker... __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med b&w601s3 - evt brugt? Det er måske uden for budgettet, men jeg har en denon dm31 som jeg bruger med et par b&w601s3 med stor succes som sekundært anlæg.
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |