Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hjælp til køb af nyt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sep_m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hjælp !!!

Jeg må have et nyt anlæg, jeg har i 8 år levet med et Sony minianlæg, til dengang 2500, og nu er det nok !!!

Jeg regner med max 10.000 til forstærker/reciever og højttalere.

Mærker som klinger godt i mine ører er B&W, Denon, Harman Kardon, Infinity - jeg kender folk som er tilfredse ejere af deres udtyr af disse mærker.

CD afspiller regner jeg måske med at vente med at købe, idet jeg kan låne en til at starte med. Men når jeg skal have, så kunne jeg godt tænke mig en med USB indgang, så man også har muligheden for at afspille hvad jeg har liggende på en harddisk.

Jeg ved ikke meget om HIFI, men vil gerne have en ordentlig lyd, og gulvhøjttalere skal det være - der er bare noget over gulvhøjttalere synes jeg!

Forholdet mellem forstærker og højttalere aner jeg ikke noget om og kan nærmest få grå hår af at læse om effekt på det ene og det andet, for jeg kan ikke greje hvad der passer sammen.

Så hvis der er nogen som har gode forslag til hvad jeg skal købe, være opmærksom på, forholdet mellem forstærker/højttaler osv osv. så sig til.........

Til top Vis sep_m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sep_m

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

hej og velkomme sep_m

jeg kan selv godt lide dali concept 6 jeg syntes den spiller meget godt til prisen de koster 3k for et sæt. NAD syntes jeg selv spiller godt med dali dertil kan jeg anbefale en c352 den er rigeligt kraftig til højtalerne og spiller meget godt. så kan jeg også anbefale en NAD c542 cd afspiller, jeg ved dog ikke om den har usb indgang, men musik er også meget bedre fra en cd end mp3. det er lidt over, men det spiller bare super godt. anlægget er faktisk så godt at jeg syntes det spiller bedre end denons forstærker til 11 eller 12k kan ikke helt huske det og en lige så dyr cd, der foretrak jeg faktisk NAD som der kun koster en brøkdel. prøv at tage ud og høre det

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

sep_m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Jeg kan se at C352'eren ikke har indbygget radio, vil du mene at man bør købe en ved siden af eller findes der en tilsvarende forstærker, bare med indbygget radio?

Jeg er godt klar over at musik er bedre på CD end MP3, men de ting jeg har hvor jeg ikke har købt hele pladen, men bare har købt et nummer på MP3, ville det være fint med muligheden for at høre det på anlægget istedet for PC'en.

Til top Vis sep_m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sep_m

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

jeg hører selv ikke radio, så det ville jeg ikke anbefale dig at gøre, men hvis du hører meget radio er det da en god idé. der findes ikke en forstærker magen til bare med radio - deaværre.... man kan jo også forbinde en pc og en forstærker med andet end en usb, du kan bruge noget lignende denne her: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/diverse_kabler /detail/QED_Qunex_J2P_kabel.htm?id=6704

du kan jo også bare købe en gammel brugt nad radio på dba til en halvtredser, hvis den ikke er så vigtig..?

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jep, NAD C352 + B&W DM309 synes jeg er en kombination du burde lytte til. Generelt synes jeg at NAD og B&W er et rigtig godt match. DM309 lyder også væsentligt "større" end både Dali Concept 6 og B&W 602.5 S3.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes