| Forfatter |
|
hvalen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har en Metaxas solitaire effektforstærker fra 1993 som er begyndt at drille. Jeg har læst at metaxas produkter tit havde problemer med lodningskvaliteten så jeg har vel været heldig indtil min sidste flytning. For efter transporten er den venstrekanal begyndt at forsvinder men skruer man op for forstærkeren og ned kommer lyden tilbage.
Nogle som kan anbefale et godt sted til at få lavet den. Alternativ er det nemt at gå til for en novice i selvbyg ? altså at tjekke lodninger hvad kræves af udstyr ?
venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan se du bor i odense, her er 2 radio reperatører jeg har lidt kendskab til. OK Radio på rewentlowsvej, giver såkaldt 'gratis tilbud på rep", og det samme gør www.radioogtveksperten.dk på steenbachsvej.
måske det var et bud at sende den en tur forbi en af de to?
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvalen skrev:
|
. .. men skruer man op for forstærkeren og ned kommer lyden tilbage.
|
|
|
Det kunne evt. tyde på at det blot er volumenpotmeteret, som trænger til en udskiftning! __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
hvalen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en effekt forstærker og jeg har isoleret problemet til den, forforstærker fejler ikke noget, heller ikke kabler og højttalere. Der er ikke noget volumenpotmeteret i men en række faste modstande som kan vælges.
Grunden til at jeg spørger om i kender en god reperatør er at jeg har læst mig til at det ikke er alle man kan stole på angående kvaliteten af arbejdet.
@witzel dem du kender til er det nogle som du kan anbefale ? har ingen kendskab til dem
iøvrigt tak for de hurtige svar.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvalen skrev:
Hejsa
Jeg har en Metaxas solitaire effektforstærker fra 1993 som er begyndt at drille. Jeg har læst at metaxas produkter tit havde problemer med lodningskvaliteten så jeg har vel været heldig indtil min sidste flytning. For efter transporten er den venstrekanal begyndt at forsvinder men skruer man op for forstærkeren og ned kommer lyden tilbage.
Nogle som kan anbefale et godt sted til at få lavet den. Alternativ er det nemt at gå til for en novice i selvbyg ? altså at tjekke lodninger hvad kræves af udstyr ?
venlig hilsen
|
|
|
send mig en mail , jeg har en ven der lett kan fixe den, han bor i odense , flere heride kan sige god for ham .
mange forstærker har det problem når de kommer op i en hvis alder .
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være et relæ i udgangen der skal renses... Hvis der altså er et relæ. Symptomet passer ganske fint. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Det kunne være et relæ i udgangen der skal renses... Hvis der altså er et relæ. Symptomet passer ganske fint. |
|
|
Ups -jeg var ikke klar på at det var en ren effektforstærker. Det ligner ganske rigtigt et problem med et relæ, som Hurtig skriver. __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
hvalen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for informationen, hvis det er relæet som skal renses er det noget man kan klare selv med en vatpind og alkohol ( ikke juleøl ) ?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvalen skrev:
|
Tak for informationen, hvis det er relæet som skal renses er det noget man kan klare selv med en vatpind og alkohol ( ikke juleøl ) ?
|
|
|
Hvis du bruger juleøl, skal den bare spædes lidt op med finsprit... 
Neejjjj velllll..... Du skal have en spray med kontaktrens. Det sprøjter du ned i relæet (husk at slukke HELT for strømmen). Lad det tørre 15 min, og så er det så godt som nyt. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |