Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hvor meget skal man finde sig i? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
H_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 23 September 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nogen tid siden købt et CERWIN VEGA AVS-5.1X sæt hos Hifiklubben.

Helt siden start har subben ikke spillet perfekt, den ville ikke slå ind medmindre der blev skruet godt op. Jeg sendte den til reperation ved Hifiklubben, og fik at vide det var en "kendt fejl". Da jeg kontakter dem igen efter 3 uger kan de fortælle mig at værkstedet har opgivet at reparere min sub, men jeg kan få en GALE sub istedet. Jeg bliver lidt irriteret, for hvis jeg ville have GALE havde jeg jo købt det fra starten. Jeg spørger om man ikke kan få byttet hele sættet, det siger han nej til.

Her kommer så mit spørgsmål, kan det virkelig passe, at jeg skal tage til takke med en sub fra anden fabrikant? Jeg har købt et Cerwin Vega sæt fordi de passede sammen, være det både i farver og specs, så gider jeg da ikke have 5 Cerwin Vega satteliter og 1 GALE sub stående. Jeg købte det som et sæt, og vil have det til at forblive et sæt af den samme fabrikat.

Er det mig der er forkert på den, hvad mener i?

Til top Vis H_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af H_Hansen

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 September 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Er ikke siker mht. til med en at få en ny sub. Da du købte det hele som sæt, skal du vel have det hele skiftet. Og siden det kun er subben den er gal med (går jeg ud fra...?) ved jeg ikke lige helt hvordan det hænger sammen.

Synes selv det er en meget interessant ting, det med at kun en del er den samlede købte vare er gået i stykker. Selvfølgelig synes du ikke det er særlig spændende, skal du heller ikke.

Henvend dig til zerocool, han har vistnok en bachelor i jura ( han ved ihvertfald en del om det).

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Nej, hvis de ikke kan afhjælpe manglen kan du hæve købet - af subben. Hvis højttalerne er købt som et sæt, og altså ikke som højttalere du selv har sammensat, vil jeg mene, at du også kan hæve købet af hele sættet.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

H_Hansen skrev:

Jeg vil ikke kommentere hovedspørgsmålet som sådan, men jeg har et forslag til en evt. løsning. Det er et problem jeg har oplevet med relativt mange subwoofere: auto-funktionen er ikke følsom nok så den på visse anlæg ikke slår hurtigt nok til, og det er ikke specielt nemt at lave om på da konstruktionen nu engang er sådan. Men hvis du iøvrigt er glad for sættet, og egentlig helst vil beholde det, så prøv at spørge om de ikke kan lave et indgreb der bypass'er auto-funktionen, så subben er tændt hele tiden når der er strøm på. Det koster lidt ekstra strøm, medmindre du kan vænne dig til selv at tænde og slukke for den. Jeg har kunder der har fået det gjort på forskellige subwoofere, men om det kan gøres på netop din skal jeg ikke kunne sige.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 September 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

H_Hansen skrev:

Jeg har for nogen tid siden købt et CERWIN VEGA AVS-5.1X sæt hos Hifiklubben.

Helt siden start har subben ikke spillet perfekt, den ville ikke slå ind medmindre der blev skruet godt op. Jeg sendte den til reperation ved Hifiklubben, og fik at vide det var en "kendt fejl". Da jeg kontakter dem igen efter 3 uger kan de fortælle mig at værkstedet har opgivet at reparere min sub, men jeg kan få en GALE sub istedet. Jeg bliver lidt irriteret, for hvis jeg ville have GALE havde jeg jo købt det fra starten. Jeg spørger om man ikke kan få byttet hele sættet, det siger han nej til.

Her kommer så mit spørgsmål, kan det virkelig passe, at jeg skal tage til takke med en sub fra anden fabrikant? Jeg har købt et Cerwin Vega sæt fordi de passede sammen, være det både i farver og specs, så gider jeg da ikke have 5 Cerwin Vega satteliter og 1 GALE sub stående. Jeg købte det som et sæt, og vil have det til at forblive et sæt af den samme fabrikat.

Du skal bare be' dem ændre en modstand ved detector-opampen til en anden værdi så den kobler ind ved lavere niveau, komponentpris ca. 5 øre, lønomkostning?

Kender ikke højttaleren, måske er den i den den "billige ende" så det ikke lønmæssigt kan betale sig for importøren at ændre skavanken.

Mvh/Mik112

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

H_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er sådan set ligeglad med hvad der er galt med selve subben. Jeg mener bare ikke jeg skal tage imod en GALE sub, som erstatning for min cerwin vega sub. 5 satteliter og 1 sub er købt som et sæt. Hvis 1 sub går til og ikke kan laves, heller ikke ombyttes, så vil jeg da mene at hele sættet er ubrugeligt da det et købt som et SÆT

Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 25 September 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

xx

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

H_Hansen skrev:
Jeg er sådan set ligeglad med hvad der er galt med selve subben. Jeg mener bare ikke jeg skal tage imod en GALE sub, som erstatning for min cerwin vega sub. 5 satteliter og 1 sub er købt som et sæt. Hvis 1 sub går til og ikke kan laves, heller ikke ombyttes, så vil jeg da mene at hele sættet er ubrugeligt da det et købt som et SÆT

Hvis det er købt som et sæt mener jeg også du burde kunne ophæve handlen.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

H_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Info:

Kørte op i butikken med hele l**tet, og kom til at snakke med bestyren af butikken. Han var helt anderledes at snakke med end ham jeg havde talt i telefon med og der var ingen problemer overhovedet. Har fået det hele byttet, og købte et nyt og større sæt istedet, dog stadig Cerwin Vega

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hej H_Hansen.
Godt at du fik løst din sag. Hvad var det så for et sæt du købte istedet?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Det er tit en fordel at stå ansigt til ansigt med folk og så skader det jo heller ikke at tale med chefen

Godt at du fik det løst, håber du er glad for det nye legetøj!

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

H_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Her er hvad jeg købte:

For og Bag V5M

Center V5C

Sub CLSC-12S

Er virkelig ovenud tilfreds selvom jeg ikke har fået dem helt endeligt placeret endnu. Men er i gale en lyd det serverer, tror det næste der skal opgraderes bliver min receiver (NAD L70), så jeg kan udnytte hele potentialet i der her system! Men så skal jeg også til at betale for en ny dvd-afspiller.. Går lidt tid inden jeg har fundet de penge frem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes