Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: hvad synes i om (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

har brændt mine mellem toner af i mine cerwin vega v12f min gamle forstærker gjorde det.

nu har jeg fået en Acurus a250 (2x250watt) og har en denon pra1500 forforstærker  og en sony cdafspiller

SLETTET AF MODERATOR - SALG BEDES ANNONCERET PÅ BRUGTMARKEDET!!! 

tror i ikke at et sæt cerwin vega al1000 ville sparke rimelig røv med den forstærker? 

!!!!! men mit spørgsmål til jer var Faktisk hvad i synes om opsætningen, =)

mvh Rasmus

-Acurus RL11

-Pioneer PD-s703

-IXOS Phono kabel

-AudioQuest phono kabler

-Elephant Bi-wire/med Ixos banan

-Dali 850 med Holfi Puder/spikes
Til top Vis hestemule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hestemule Besøg hestemule's Websted

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jamen FED opsætning - En A250 er jo lidt varm i klangen og er et ret godt match til de AL1000, som jo kan være lidt spidse i det - de kan også være en grim belastning for forstærkeren, men det klarer den A250 helt fint (jeg har spillet med den opsætning flere gange)

Når du så får den L10 på, så blir lyden også en del bedre, da den er KLASSER bedre end den PRA 1500

Havde du nu haft de AL1000 og spurgte om råd til forstærker, VILLE jeg faktisk anbefale lige præcis den A250 - så JO, helt sikkert en fin sammensætning - og der er POWER i den.

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

jeg har kigget mig lidt omkring, moddel al1000

er den lavet i flere modeller? fordi kan se nogle af dem er født uden frontstof? og de andre er født med frontstof på begge er enhederne centreret i kabinettet, hvis man kigger på www.cerwinvega.com < hjemme siden under home audio og så går ind og kigger model Al1000 den model derinde den har frontstof, men der er mellemtone og diskanten flyttet lidt ud i siden af kabinettet, de ikke centreret mere? er der forskel på dem? mht til lyden?

mvh rasmus

Til top Vis hestemule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hestemule Besøg hestemule's Websted

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

ja den er temmelig kraftig faktisk =) okay bliver godt med den l10 så passer det os lidt bedre sammen sådan i design, men stadig ved jeg ikke havd jeg skal vælg af cdafspiller. har bare en midlertidig cdafspiller..

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 02 Juli 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Ja den måler faktisk 314 watt i 8 ohm og 580 watt i 4 ohm!!!!! Det er pænt

Jeg ville nok vælge en Sonymaskine til en små 2500-3000 brugt - de har lavet nogle stykker der spiller ret godt - ellers vil en NAD 514 gøre det pænt godt (det er den jeg blandt andet har prøvet den opsætning med)

En Rega planet er også et godt valg, men den hopper ufatteligt nemt.

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

314watt på hver kanal? er det noget du har fået målt ud? eller?

jeg havde os lige forstærkere ude ved en hifi kammerat og satte den på hans hjemmebyggede fronthøjtalere med 3x15" vega i hver den trak dem faktisk rigtig godt i betrakning af størelsen =) men den blev også dejlig varm :P

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 03 Juli 2005 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Det er det tyske blad STEREO der har målt den til den effekt - og ja det er pr kanal og fra 20 til 20.000 hz

Jamen den A250´er kan blive meget meget varm, vi kørte den i 2 ohm (eller faktisk lavere impedans = 2 sæt DC15 i parrallel) en hel nat og på fuld skrue, på nær når der blev skiftet cd og der ku man slet ikk holde på den - heller ikk på forpladen.

Jeg vil tro den har været 60-65 grader varm, eller måske mere - ihverfald noget varmere end en radiator der er skruet helt op.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes