| Forfatter |
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg har lige investeret i et Kimber 8TC kabel, som er termineret som singlewire. Jeg har i forvejen et Kimber 4TC som jeg nu overvejer at bruge til bassen og så bruge mit 8TC til mellemtone/diskant.
Men mit 8TC er 2x3 meter og mit 4TC er 2x2,5 meter, og endnu mindre når jeg snart har brugt noget af det som er statning for kortslutningsbøjlerne. Det vil sige ca. 2x2 meter. Desuden er det ikke samme stik der sidder på kablerne. Derfor ved jeg ikke, om det vil skabe kludder i faser, timing og hvad det nu alt sammen hedder at benytte mit 4TC sammen med 8TC.
Jeg skal selvfølgelig selv have lyttet mig frem, men det er rart at have noget info at gå ud fra, da jeg ikke har den store erfaring endnu.
Kablerne skal forresten forbinde en NAD S300 med et sæt Audiovector M3 Avantgarde. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tykkeste kabel til bas og det tyndeste kabel til diskant. Tænk på effektbehov kontra kabeltværsnit! Forskellen i længde bliver ikke et problem, det er jo ikke venstre/højre. Det er bedst uden stik, så klip dem af og sno enderne, så kan de nok mokkes i terminalerne, forhåbentligt!!!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er normalt ikke en god idé at bruge kabler med forskellige egenskaber til top og bund, da det kan gå ud over højttalerdesignerens idé med højttaleren.
Karsten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler da om Kimber´s 4 og 8TC, samme serie, det sidste med det dobbelte antal ledere!!! Så helt rolig!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Det handler da om Kimber´s 4 og 8TC, samme serie, det sidste med det dobbelte antal ledere!!! Så helt rolig!  |
|
|
Okay, så burde der ikke være noget problem. Mit svar var nu også af mere generel karakter.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Det tykkeste kabel til bas og det tyndeste kabel til diskant. Tænk på effektbehov kontra kabeltværsnit! Forskellen i længde bliver ikke et problem, det er jo ikke venstre/højre. Det er bedst uden stik, så klip dem af og sno enderne, så kan de nok mokkes i terminalerne, forhåbentligt!!!  |
|
|
Hej, og tak for dit svar! Jeg har ladet mig fortælle af bornholmeren herinde, at kvaliteten af kablet til bassen er mindre vigtig end kvaliteten af det til toppen. Derfor tænkte jeg som en selvfølge, at det bedste kabel skulle bruges til diskant/mellemtone. Måske jeg skal forsøge mig med begge dele.
MHT. ikke at terminere kablerne, er jeg ikke vild med det. Slet ikke på Kimber kablerne, da de bliver helt ustyrlige med alle de små ledere. Skal man så prøve/"teste" anden forstærker, højtaler eller kabel, skal man rode med det i 100 år, så derfor tror jeg nu stikkene for lov at blive på.
Men i mener altså ikke det vel være noget problem at denytte de to kabler til bi-wiring? Vil det være bedre for mig at sælge mit 4TC og køre single-wire? Så er der også penge til et par cd'er og en rødvin  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 April 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du sagtens. Det reneste kobber, på 2 forskellige kabler, bør bruges til diskant. Den tykkeste leder bør bruges til bas!!!
Du kan også bi-wire i et kabel med dit 8TC, 2x3ledere til bas og 2x1leder til diskant!!!
|
| Til top |
|
| |