Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ht-kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2012 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er så heldigt at mit højtakerkabel mellem min Primare i30 og Dynaudio Focus 140 er knækket.... sådan!! 

Jeg skal bruge et par 5 meter lange højtalerkabler, der matcher mit udstyr

Jeg kan se her på siden at der er en test af et tyndt ht-kabel... kunne det være et emne? Det skal nemlig være så tyndt som muligt.

Lad os i første omgang glemme et budget og istedet se hvad der kunne matche mit udstyr...
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

JK-68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 August 2012 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hej
kommer an på økonomien :) Men chord er da et super fint kabel.
Men se lige her osse....
http://hificable.dk/produkter/15-hoejttalerkabel/188-sommerc able-sc-axos-hoejttalerkabel/
Til top Vis JK-68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JK-68

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 August 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Så hellere dette hvis du dog kan få held med at få fat i sælger. Har forsøgt alt,, men forgæves

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=227856

Har nu selv kablet, men til den pris skal det bare købes. Kan da altid sælges videre

Men er den annoce en and? prisen er ihvertfald en joke

Tyndt er kablet dog ikke

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 August 2012 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Musik4life hvordan er det chord kabel på dine JBL ti5000 i forhold til kimber 12tc som du brugte før ??

Har købt et sæt JBL 250ti jubilee og skal finde nye kabler

Til top Vis k.s.p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.s.p

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2012 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hvad med et sæt flatline kabler ??

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2012 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

k.s.p skrev:

Musik4life hvordan er det chord kabel på dine JBL ti5000 i forhold til kimber 12tc som du brugte før ??

se de 250Ti Jubilee er feeee. Tillykke med dem. Måske dem på ksb

kan du styre Chord Signature ht. kablet i dit rum er det klasser bedre. Det er et ekstremt dynamisk kabel! også i bunden. TC 12 er også godt specielt i bunden med det kan ikke sige sig fri for betoninger og en lidt hård spillestil. Chord Signature er i mine øjne langt mere harmonisk og dynamisk. Virkelig hul igennem. Men igen på mit setup 

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 27 August 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
k.s.p skrev:

kan du styre Chord Signature ht. kablet i dit rum er det klasser bedre. Det er et ekstremt dynamisk kabel! også i bunden. TC 12 er også godt specielt i bunden med det kan ikke sige sig fri for betoninger og en lidt hård spillestil. Chord Signature er i mine øjne langt mere harmonisk og dynamisk. Virkelig hul igennem. Men igen på mit setup 

Kan se du har set Oyaide AR-910 i signaturen, har du valgt at beholde det ? jeg skal altså høre det igen når det har fået lidt flere timer, har lige opdaget at det også fåes som kabel fra rulle, prisen er dog stadig usikker.

Jeg kan lige tilføje at jeg også har ejet sådan et chord signature kabel men jeg kunne altså ikke styre bunden i dette kabel, det hele bulderede bare, jeg vil tro det er et kabel der kan dele vandene, enten funger det bare eller så er det helt ustyrlig.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Music4life skrev:
k.s.p skrev:

Kan se du har set Oyaide AR-910 i signaturen, har du valgt at beholde det ? jeg skal altså høre det igen når det har fået lidt flere timer, har lige opdaget at det også fåes som kabel fra rulle, prisen er dog stadig usikker.

Jeg kan lige tilføje at jeg også har ejet sådan et chord signature kabel men jeg kunne altså ikke styre bunden i dette kabel, det hele bulderede bare, jeg vil tro det er et kabel der kan dele vandene, enten funger det bare eller så er det helt ustyrlig.

Ja det er næsten købt. Synes at det et konge kabel.. At det kan købes på rulle lyder da interessant

Ja Chord Signature leverer et hug og punch i bunden af en anden verden. Magter dit rum og ht outputtet får du en ultra stram bas som siger SMOK i mellemgulvet. Resten af frekvensområdet er i min optik noget der er lækkert ubetonet med virkelig hul igennem og en dejlig luftig sprød top og mellemtone. Men enig kunne godt forestille mig at det kapitulerede i dit rum Dan 

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 27 August 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Sendt: 27 August 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej!

Kabler, kabler og atter kabler, tjah. Lyden gider jeg ikke kommentere på mere end at jeg gang på gang vender tilbage til dette kabel uanset hvad jeg ellers køber. Teflar 2 fra LC-audio. Det er billigt ca.80kr mtr. er tyndt og let at integrere langs fodlisterne og rimelig pænt. Det spiller selvfølgelig bedre end det dyreste Nordost, det dyreste Jorma og alle andre kabler i øvrigt. Man kan høre Roger waters bedstemor rende og pusle i baggrunden på Amused to death. Så køb du blot det.... Jeg ved ikke, men skal det være tyndt kunne det være et godt bud.

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

sold
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2012 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Så hellere dette hvis du dog kan få held med at få fat i sælger. Har forsøgt alt,, men forgæves

Har nu selv kablet, men til den pris skal det bare købes. Kan da altid sælges videre

Tyndt er kablet dog ikke

Det er heller ikke 5 meter

Til top Vis sold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sold

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

sold skrev:
Music4life skrev:

Tyndt er kablet dog ikke

Det er heller ikke 5 meter

Nååå nej, det er da også rigtigt

Hvem siger dog at man ikke kan vende stuen på hovedet og korte kablerne lidt ned

Glem det, kablerne skulle være tynde så her har mit forslag ingen interesse.

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 28 August 2012 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg faktisk handlet.... Atlas Hyper 3.0. Ganske tilfreds.... men jeg skal til at bore store huller i mit murtsens hifi-rack, hvilket jeg havde håbet at undgå ved at spørge til et tyndt kabel, men jeg fik dette Atlas så billigt at jeg må igang med boremaskinen.

Men ham jeg købte det af havde vist et overdrevet forbrug af cigarer... HOLD KÆ... det stinker!!!

Er der ikke nogen af jeres koner/kærester/mødre der har et godt råd til hvordan man fjerner sådan en lugt??
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
k.s.p skrev:

Nej det er ikke det sæt på ksb, jeg havde en annonce i for et stykke tid siden, fik et smukt par højttalere, de er kæmpe store, og til min store overraskelse sagde min kæreste, nej hvor er de flotte, jeg har en dejlig kæreste

Her ikke fundet den rigtige forstærker endnu, derfor heller ikke det rigtige højttalerkabel, men det er jo med at suge til sig af andres erfaringer

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2012 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

k.s.p skrev:
Music4life skrev:
k.s.p skrev:

Nej det er ikke det sæt på ksb, jeg havde en annonce i for et stykke tid siden, fik et smukt par højttalere, de er kæmpe store, og til min store overraskelse sagde min kæreste, nej hvor er de flotte, jeg har en dejlig kæreste

Her ikke fundet den rigtige forstærker endnu, derfor heller ikke det rigtige højttalerkabel, men det er jo med at suge til sig af andres erfaringer

Havde du ikke en Bladelius Thor på et tidspunkt? og en Freja for den sags skyld på et sæt Avance sig. 8 ?. Lidt af et stilskifte på ht siden ligesom her. Men det spiller bare monster fedt

Sørg for at finde en forstærker med nogle store n****r med musikalsk lyd 

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2012 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

nej jeg har ikke haft bladelius thor eller noget af det andet

Jeg havde et sæt audiovector M3 super med elektronisk delefilter til.

Har prøvet et par forstærkere, blandt andet vincent 993 og et 7 *100w lexicon effekttrin.

Vincent havde kræfterne, men passede ikke lydmæssigt, lexicom lød super på dem men havde ikke kræfterne når der blev skruet lidt op

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 August 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
Så fik jeg faktisk handlet.... Atlas Hyper 3.0. Ganske tilfreds.... men jeg skal til at bore store huller i mit murtsens hifi-rack, hvilket jeg havde håbet at undgå ved at spørge til et tyndt kabel, men jeg fik dette Atlas så billigt at jeg må igang med boremaskinen.

Men ham jeg købte det af havde vist et overdrevet forbrug af cigarer... HOLD KÆ... det stinker!!!

Er der ikke nogen af jeres koner/kærester/mødre der har et godt råd til hvordan man fjerner sådan en lugt??

prøv at tørre det af i eddike

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 28 August 2012 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Standart solidcore installations kabel af mærke NKT eller ligene, så er du godt kørende. 

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Ja Chord Signature leverer et hug og punch i bunden af en anden verden. Magter dit rum og ht
outputtet får du en ultra stram bas som siger SMOK i mellemgulvet. Resten af frekvensområdet er i min optik noget der er
lækkert ubetonet med virkelig hul igennem og en dejlig luftig sprød top og mellemtone.

Hej Music4life

Jeg er også på jagt efter et nyt kabel.

Jeg køre med en Plinus SA-103 og et par Neeper ht... som jeg læser dit indlæg har chord ikke tendens til at være lyst i
toppen? Det har jeg ikke behov for i denne opsætning

Jeg vil antage at jeg godt kan styre bassen, har et godt rum og veldæmpet rum, desuden er der godt med strøm i min amp
Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Salmiakspiritus fjerner nikotin.... Prøv det.

Og husk altid at prøve på et lille stykke først. ;-)

Go dag
Klaus
Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum