| Forfatter |
|
kasperholm Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 15 Juli 2011 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg står med det problem, at når jeg hører musik (iPhone/bærbar/stationær pc) så har jeg en masse kabler til at ligge igennem stuen. Dette problem ved jeg kan løses. Men hvilket produkt har I gode erfaringer med? (er studerende, så må gerne ligge i din prisvenlige ende)
På forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 15 Juli 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Airport Express. Boom. Headshot. Færdig. Du behøver ikke at lede længere
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 15 Juli 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis. Airport Express er en rigtig god løsning hvis du bruger iTunes.
På Den Blå Avis kan de findes brugt til 400-500 kroner
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Airport Express er en find ide, man der er lige et par forbeholde man skal gøre sig, nemlig at man skal ikke bruge den analog
udgang på en Airport Express, den lyder ikke godt, men man skal selvfølige bruge den optisk udgang og så over til en rigtig
god DAC.
Hvis DAC også skal være billige så er en CAMBRIDGE DacMagic, det kan fås til omkring 600 kr. brugt. Og så skal du bruge et
Optisk Digital Audio kabel med MiniToslink stik (MiniPlug), mellem DAC og Airport Express, plus en normal RCA signal kable,
mellem DAC og din forstærker.
Det er anden forbehold der er med Airport Express, er at man er bundt til at bruge Apple´s iTunes til at afspiller musik.
Så med lidt held kan du slippe på omkring 1200-1500 kr. for det hele, hvis du køber brugt.
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Fra pc kan man kun spille fra itunes til airport express.
Men fra sin iphone kan man nu spille fra alt. Den streamer fra alle musik apps. Bare dobbeltklik på hjem knappen og der dukker en menu op nede i
bunden så man kan airplaye fra alle aps.
Fra pc kan man streame til flere airports på samme tid (jeg har airports i flere rum). Den feature er ikke kommet endnu på iphone.
/Dranov
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og lidt mere ... Man kan faktisk bruge et program der hedder airfoil på sin pc til at streame fra andre programmer end itunes. Kvaliteten her er
dog ikke god nok endnu (har dog ikke checket for nyligt så det kan have ændret sig?)
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Airport Express er en find ide, man der er lige et par forbeholde man skal gøre sig, nemlig at man skal ikke bruge den analog
udgang på en Airport Express, den lyder ikke godt, men man skal selvfølige bruge den optisk udgang og så over til en rigtig
god DAC.
Hvis DAC også skal være billige så er en CAMBRIDGE DacMagic, det kan fås til omkring 600 kr. brugt. Og så skal du bruge et
Optisk Digital Audio kabel med MiniToslink stik (MiniPlug), mellem DAC og Airport Express, plus en normal RCA signal kable,
mellem DAC og din forstærker.
Det er anden forbehold der er med Airport Express, er at man er bundt til at bruge Apple´s iTunes til at afspiller musik.
Så med lidt held kan du slippe på omkring 1200-1500 kr. for det hele, hvis du køber brugt. |
|
|
For de fleste er den analoge udgang helt fin.
Udfra trådstarters indlæg lyder det som om, ham indtil nu har brugt den analoge udgang i hans bærbare, og den er højst sandsynlig mindst lige så
dårlig.
Det kommer også helt an på hvor godt et anlæg han har og om det er 128kbps mp3-filer han hører eller ukomprimeret musik.
Men det er da en god mulighed at have hvis man engang i fremtiden vil opgradere.
Hvor kan man købe en Dacmagic for 600kr brugt? Tror aldrig jeg har set dem til under det dobbelte.
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
[QUOTE=StarTrek]
Hvor kan man købe en Dacmagic for 600kr brugt? Tror aldrig jeg har set dem til under det dobbelte. |
|
|
Helt enig! Det vil jeg også meget gerne vide, for så skal jeg da have mig en!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
viskestykke skrev:
Dennisk skrev:
[QUOTE=StarTrek]
Hvor kan man købe en Dacmagic for 600kr brugt? Tror aldrig jeg har set dem til under det dobbelte. |
|
|
Helt enig! Det vil
jeg også meget gerne vide, for så skal jeg da have mig en!  |
|
|
Er det mig der huske forkert  , men har der ikke være nogle Dacmagic i KSB til 700-900 kr.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dranov skrev:
Men fra sin iphone kan man nu spille fra alt. Den streamer fra alle musik apps. Bare dobbeltklik på hjem knappen og der
dukker en menu op nede i
Fra pc kan man streame til flere airports på samme tid (jeg har airports i flere rum). Den feature er ikke kommet endnu på
iphone.
/Dranov |
|
|
Airplaye kan kun fås til iPhone 4, og hvis man har en iPhone 3G/3GS, ville man ikke få glæde af airplaye.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Dranov skrev:
Men fra sin iphone kan man nu spille fra alt. Den streamer fra alle musik apps. Bare dobbeltklik på hjem knappen og der
dukker en menu op nede i
Fra pc kan man streame til flere airports på samme tid (jeg har airports i flere rum). Den feature er ikke kommet endnu på
iphone.
/Dranov |
|
|
Airplaye kan kun fås til iPhone 4, og hvis man har en iPhone 3G/3GS, ville man ikke få glæde af airplaye. |
|
|
Det var da sjovt det virker på min iPhone 3GS  Den må være magisk  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
StarTrek skrev:
Dranov skrev:
dukker en menu op nede i
iphone.
/Dranov |
|
|
Airplaye kan kun fås til iPhone 4, og hvis man har en iPhone 3G/3GS, ville man ikke få glæde af airplaye. |
|
|
Det var
da sjovt det virker på min iPhone 3GS Den må være magisk |
|
|
Du har sku ret
Men ikke ifølge Appe, her skal man havde en iPhone 4 for at få glæde af airplaye.
http://mediamac.dk/nyheder/har-du-ingen-iphone-har-du-ikke-a irplay-og-facetime-1.476835.html
http://www.youtube.com/watch?v=6XYbVwg5B7g&feature=player_em bedded
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
thuekay skrev:
StarTrek skrev:
Dranov skrev:
dukker en menu op nede i
iphone.
/Dranov |
|
|
|
|
Det var
da sjovt det virker på min iPhone 3GS Den må være magisk |
|
|
Du har sku ret
Men ikke ifølge Appe, her skal man havde en iPhone 4 for at få glæde af airplaye.
Ved ikke hvor du får det fra 
http://mediamac.dk/nyheder/har-du-ingen-iphone-har-du-ikke-a irplay-og-facetime-1.476835.html
http://www.youtube.com/watch?v=6XYbVwg5B7g&feature=playe r_em bedded |
|
|
Ifølge Apple virker det også på iPhone 3GS. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg består af følgende:
-Dali Helicon 300 MK2
-NAD S300
-Kabler af middel kvalitet
-Mp3 filer (320 kbs)
"Kræver" dette setup en dac, eller vil analog-signalet fra airplay'en klare arbejdet fint? Som en var inde på, er dens analoge udgange nok ligeså gode/dårlige, som på min bærbar jeg bruger nu - så en forringelse er der nok ikke tale om.
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver lige igen. Vil dette setup "kræve" en trådløs dac, eller vil en airport express klare arbejdet fint? - som sagt er filerne jeg afspiller kun på 320 kbs. men selve udstyret kandiderer måske til at blive opgraderet, med en dac?
Erfaringer, meninger og erfaringer modtages meget gerne!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udstyret taler for at du godt vil kunne høre forskel på en Airport Express og en god dac.
Dog er der så længe du har din musik i 320 kb/s ikke meget mening i det imo.
Forstår ikke ideen i ikke at rippe musik i et ordentligt format uden tab. Lagerplads koster jo nærmest ingenting.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2011 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at svare præcist på dit spørgsmål ... så giver det mest mening at købe en airport express (den fungere bedst med alt dit Apple udstyr så du kan bruge airplay) og OGSÅ købe en DAC i f.eks. 1000-1500 kroner klassen (f.eks. en Musical Fidelity V-dac eller lign). Samlet pris omkring 2000. Det får du ikke meget trådløst DAC for ... og da slet ikke en der passer perfekt til dit apple grej.
Desuden kan du så løbende opgradere med flere airports rundt omkring huset så du kan streame til køkkenet, badeværelset, loftet, garagen, indkørslen osv :-).
Du kan jo starte med at købe en airport og se om det er godt nok lyd. Så kan du senere opgradere med en bedre DAC. Tit er Hi-fi bedst når man tager det skridt for skridt så man kan se hvor der er størst forbedring i hvilket led (mest "bang for the buck").
/Dranov __________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt nok.. Jeg tror det ender med at blive en airport express.
Bor i en 69m2 lejlighed, så min ikke én er nok? - uden at kende rækkevidden på den.
|
| Til top |
|
| |