Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 01:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: har lige reddet den her lille fætter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har tilbage i 1986 haft en philips CD160...........jeg sad og kiggede på nettet og læste lidt om den fordi jeg en dag var lidt sentimental.

jeg opdagede så til min store overraskelse at netop denne gamle sag blev rost meget i tweak kredse i udlandet.

så jeg gik på jagt efter en og fandt et flot eksemplar i england, hvor hele displayet virkede.

til at starte med lød den lille fætter ikke af meget, men efter en grundit rens og smørigs af løbeværket og hele maskinen spillede den faktisk anstendigt.....

efterhånden synes jeg at den mangler lidt luft og åbenhed, så jeg tænker på at tweake den.

jeg aner ikke hvor jeg skal starte og tænkte om der var noget af de kloge her som kunne hjælpe mig i gang...........grunden til at jeg mangler luften er nok at dette setup er i mit hobby værelse, mens jeg har et Teac P700 drev i min stue med noget Thule Dac som så også kører med en LC clock..... der er skiftet noget opreationsforstærker i udgangen osv...

Nå tilbage til fokuset......er det nogen som kan hjælpe mig videre med noge ttweak, eller skal ejg som jeg overvejede købe mig noge tandet istedet...

et indlæg er jo sjovere med et billede, sådan er det bare så det får i

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

http://www.airbrushforum.dk/download/file.php?id=1307

link til billedet så istedet

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg er en af dem der har haft flest forskellige Philips CD maskiner her...

der er desværre ikke meget du kan gøre ved en så gammel maskine pga. dens 14bit teknik, det er muligt at lave en digital udgang på det  fine CDM 2/10 værk, så du får en "killer" transport.

Du kan osse tweake den med rørudgang ala Lukasz Fiskus:

http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/Lampizator.html

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du jo at det løbeværk er ganske fint.....hvor er vi set i forhold til mit teac P700....ikke at jeg påtænker at det skal overtage pladsen.

det er jo det som er lidt svært med begreber på skrift.... jeg synes nu at den spiller ganske fint, har nu lyttet lidt på den og mit umiddelbare eneste minus er at der mangler lidt luft i mellemtonen og så synes jeg ikke den er så stram i bassen, men det er ikke noget som gør noget der hvor jeg skal bruge den

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Smid den ud. Gammelt l**t for at sige det lige ud.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Ja det er så nok ikke en løsning, efter som jeg har brugt penge på at købe den, men mange tak for dit ligegyltige og for mig værdiløse input Sonny.

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

og så sidder sonny og skriver l**t, mens han har det hele skrevet til med cerwin vega hmm

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Måske et dumt spørgsmål, men alligevel:

Nu har du læst i udenlandske fora om den ros, den har fået i tweak-kredse. Var der virkelig ingen tips eller links til tweak-ting de steder, du læste det?

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

hej bo du har ret, men de skriver det samme som´den der lampizator

du kan se Her http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/115585-philips -cd-160-mods.html

også nogle opamps, men ikke hvilke jeg skal vælge at skifte og jeg ved ikke hvor jeg kan slå de forskelige op og se om de´t er opamps eller hvad det er

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg plejer at lave en simpel googlesøgning på kredsens navn og så "pdf". På den måde får jeg en masse hits på databladet for kredsen. Men her må man kunne læse og tolke sådan nogen.

Der findes også en del artrikler omhandlende det at skifte opamps ud - også her på sitet, omend det nu er et stykke tid siden.

Men det første sted at starte bør være at få fat i en servicemanual. Den bør kunne findes på nettet (der skal dog måske nok betales for den).

Men det sætte rør i er nok lidt for meget i første omgang.

Edit 5 min. senere: Har fundet servicemanual (på tysk) og DL'et den.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Sé Bo, det er et indlæg man kan bruge til noget, den var rigtig smart den med at tilføle PDF

jeg må se at søge lidt på at skifte opamps på netet og sitet her, jeg har netop her til aften fundet en service manual, den er dog på tysk, men tænker at det klarer jeg sgu nok...

grunden til at jeg får lyst til at gøre lidt mere ved denne nu er at jeg er ved at afslutte mit newclass D projekt, jeg har idag primet kabinettet og imorgen får det farve og så lak på torsdag så det kommer til at stå i piano look.

og forhåbentligt samling på fredag

nysgerrig så er der lidt at kigge på Her http://www.airbrushforum.dk/download/file.php?id=625

jeg er ikke elektronik haj, men jeg kan da lidt til husbehov, har også bygget alle mine højttalere selv, synes rigtig godt om når man kan sætte sit egen præg på tingene

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes