Forfatter |
|
customcolors Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tilbage i 1986 haft en philips CD160...........jeg sad og kiggede på nettet og læste lidt om den fordi jeg en dag var lidt sentimental.
jeg opdagede så til min store overraskelse at netop denne gamle sag blev rost meget i tweak kredse i udlandet.
så jeg gik på jagt efter en og fandt et flot eksemplar i england, hvor hele displayet virkede.
til at starte med lød den lille fætter ikke af meget, men efter en grundit rens og smørigs af løbeværket og hele maskinen spillede den faktisk anstendigt.....
efterhånden synes jeg at den mangler lidt luft og åbenhed, så jeg tænker på at tweake den.
jeg aner ikke hvor jeg skal starte og tænkte om der var noget af de kloge her som kunne hjælpe mig i gang...........grunden til at jeg mangler luften er nok at dette setup er i mit hobby værelse, mens jeg har et Teac P700 drev i min stue med noget Thule Dac som så også kører med en LC clock..... der er skiftet noget opreationsforstærker i udgangen osv...
Nå tilbage til fokuset......er det nogen som kan hjælpe mig videre med noge ttweak, eller skal ejg som jeg overvejede købe mig noge tandet istedet...
et indlæg er jo sjovere med et billede, sådan er det bare så det får i

__________________ Hilsen Kenneth
engang hifi nørd altid hifi nørd
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg er en af dem der har haft flest forskellige Philips CD maskiner her... 
der er desværre ikke meget du kan gøre ved en så gammel maskine pga. dens 14bit teknik, det er muligt at lave en digital udgang på det fine CDM 2/10 værk, så du får en "killer" transport.
Du kan osse tweake den med rørudgang ala Lukasz Fiskus:
http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/Lampizator.html __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver du jo at det løbeværk er ganske fint.....hvor er vi set i forhold til mit teac P700....ikke at jeg påtænker at det skal overtage pladsen.
det er jo det som er lidt svært med begreber på skrift.... jeg synes nu at den spiller ganske fint, har nu lyttet lidt på den og mit umiddelbare eneste minus er at der mangler lidt luft i mellemtonen og så synes jeg ikke den er så stram i bassen, men det er ikke noget som gør noget der hvor jeg skal bruge den __________________ Hilsen Kenneth
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid den ud. Gammelt l**t for at sige det lige ud.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er så nok ikke en løsning, efter som jeg har brugt penge på at købe den, men mange tak for dit ligegyltige og for mig værdiløse input Sonny.
__________________ Hilsen Kenneth
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så sidder sonny og skriver l**t, mens han har det hele skrevet til med cerwin vega hmm
|
Til top |
|
|
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et dumt spørgsmål, men alligevel:
Nu har du læst i udenlandske fora om den ros, den har fået i tweak-kredse. Var der virkelig ingen tips eller links til tweak-ting de steder, du læste det?
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg plejer at lave en simpel googlesøgning på kredsens navn og så "pdf". På den måde får jeg en masse hits på databladet for kredsen. Men her må man kunne læse og tolke sådan nogen.
Der findes også en del artrikler omhandlende det at skifte opamps ud - også her på sitet, omend det nu er et stykke tid siden.
Men det første sted at starte bør være at få fat i en servicemanual. Den bør kunne findes på nettet (der skal dog måske nok betales for den).
Men det sætte rør i er nok lidt for meget i første omgang.
Edit 5 min. senere: Har fundet servicemanual (på tysk) og DL'et den.
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sé Bo, det er et indlæg man kan bruge til noget, den var rigtig smart den med at tilføle PDF
jeg må se at søge lidt på at skifte opamps på netet og sitet her, jeg har netop her til aften fundet en service manual, den er dog på tysk, men tænker at det klarer jeg sgu nok...
grunden til at jeg får lyst til at gøre lidt mere ved denne nu er at jeg er ved at afslutte mit newclass D projekt, jeg har idag primet kabinettet og imorgen får det farve og så lak på torsdag så det kommer til at stå i piano look.
og forhåbentligt samling på fredag
nysgerrig så er der lidt at kigge på Her http://www.airbrushforum.dk/download/file.php?id=625
jeg er ikke elektronik haj, men jeg kan da lidt til husbehov, har også bygget alle mine højttalere selv, synes rigtig godt om når man kan sætte sit egen præg på tingene __________________ Hilsen Kenneth
|
Til top |
|
|