Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: antenne kabel hvor vigtigt er det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
monacor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

hej hvor vigtigt er det at ens antenne kabel er af ordenlig kvalitet?
lige nu har jeg et standart et fra yousee vil det give nogen forbedring at udskifte det og er der noget i kan anbefale til omkring de 300 skal være omgring 3-5 m langt

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Jeg købte for nogen år siden et "kvalitets" antenne kabel og jeg må ærligt indrømme jeg ikke kan se forskel på det og mit gamle standard, andet end at kablet ser noget bedre ud

Måske er der forskel hvis signalet er perfekt, hvilket mit ikke er i den antenneforening jeg er i

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

jeg er uenig her.

for nogle aar siden boede jeg taet paa en stoerer vej, og hvergang bussen kom forbi, hvilket var ret ofte, kom der masser af stoej i billede jeg skiftede saa antenne kable, godt nok kun til et skaermet kabel fra aldi, tror jeg gav 50 kr for det, efter det var der ingen grums paa billede.

men hvis du ikke har problemer med signalet, vil jeg ikke tro der er meget at hente.

dog skal jeg ikke sige mig sikker

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

tror det vigtigste ved sådan et kabel er hvordan det er skærmet.

tjek evt dette link, her

så kan du selv pakke det fint ind i en fletstrømpe og dertilhørende, hvis du vil have det til at se flot ud
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

monacor skrev:
lige nu har jeg et standart et fra yousee vil det give nogen forbedring at udskifte det og er der noget i kan anbefale til omkring de 300 skal være omgring 3-5 m langt

Det afhænger af omstændighederne. Hvis det er et analogt signal vi taler om, kan kablet have ganske stor betydning for mængden af støj i billedet. Hvis det er et digitalt signal, kan kablet have indflydelse på om signalet er godt nok til at få et perfekt signal igennem eller ej. Når først signalet er godt nok til at der ikke er udfald i det digitale signal, er der ingen yderligere forbedringer at hente med et bedre antennekabel, men man kan sagtens risikere at et dårligt antennekabel skaber udfald.

Bodil76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

monacor skrev:

Det afhænger af omstændighederne. Hvis det er et analogt signal vi taler om, kan kablet have ganske stor betydning for mængden af støj i billedet. Hvis det er et digitalt signal, kan kablet have indflydelse på om signalet er godt nok til at få et perfekt signal igennem eller ej. Når først signalet er godt nok til at der ikke er udfald i det digitale signal, er der ingen yderligere forbedringer at hente med et bedre antennekabel, men man kan sagtens risikere at et dårligt antennekabel skaber udfald.

Hvis der så også er udfald når man har tilsluttet atennekablet til en dvd optager og der så kommer så meget udfald at der er nogle kanaler her der slet ikke er signal og andre kanaler er der bare udfald. Tror du så at det ville gøre forskel hvis jeg går ud og køber et atennekabel til 300 kr. med afskærmning eller kan et blligere afskærmet kabel gøre det ud på det samme? Jeg bruger også bare et almindeligt billigt atennekabel nu. Det er et LDC tv jeg har.
Til top Vis Bodil76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bodil76

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Bodil76 skrev:
AV Precision skrev:

monacor skrev:

Hvis der så også er udfald når man har tilsluttet atennekablet til en dvd optager og der så kommer så meget udfald at der er nogle kanaler her der slet ikke er signal og andre kanaler er der bare udfald. Tror du så at det ville gøre forskel hvis jeg går ud og køber et atennekabel til 300 kr. med afskærmning eller kan et blligere afskærmet kabel gøre det ud på det samme? Jeg bruger også bare et almindeligt billigt atennekabel nu. Det er et LDC tv jeg har.

med så lidt viden om dine antenneforhold er det umuligt at svare ordentligt - har du egen antenne, eller er tilslutet en fællesantenne ?

monacor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

jamen har fælles antenne/digitalt tv fra yousee. for nogle år siden trak jeg helt nye kabler over alt på loftet og monterede en antenne forstærker som også deler signalet ud, der sidder en antenne stikdåse i værelset af en god type fra tdc/yousee, og så er der trykket et 5 meter langt kabel mellem dåsen og fladskærmen, også fra tdc med 2 støj kerner i hver ende

har problemer med at nogle kanaler som fx the voice falder ud. og når skærmen skal vise noget med helt lige og klare kanter kan disse kanter godt være ujævne og bevæge sig lidt

Bodil76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Jeg er tilsluttet Yousee kabelnet, men vi har kun én kabel indgang i ejendommen, så alle seks lejeligheder får signal fra den samme kabel indgang. Jeg har dog stadig mit eget stik i væggen. Det er dog en lille egendom, men jeg ved ikke om det kan have en betydning?

Bodil

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil klart mene at skærmingen er det vigtigst på et antenne kabel (helst dobbeltskærmet), samt at der ikke er skarpe buk/knæk på det, så sæt det aldrig hårdt fast med kabelsøm langs panelerne, hvis man skal rundt om hjørner/dører mm., men kommer nok heller ikke uden om at samlingen i selve stikket kan have betydning, hvis man selv samler det.

Bodil76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Så du mener altså at et afskærmet kabel kan afhjælpe signalproblemerne? Det er bare irriterende at gå ud at købe et dyrt kabel hvis det så ikke er det der skal til.

Kan et dobbeltskærmet dyrt kabel være lige så godt som et lidt billigere dobbeltskærmet?

Bodil

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt så koster et dobbelt skærmet kabel ikke meget mere end et alm. ant. kabel, så jeg ville ofre det uden at blinke, men jeg ville ikke købe et "mærke" kabel eksl. Van Den Hul fra HFK eller ligende...

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Som gammel tekniker inden for HF teknik, vil jeg lige give mit besyv med.

Kablet betyder en hel del, samt montering af stik.

Sørg for det er dobbeltskærmet. Når du montere stikket, så skal du lige sørge for ikke at klemme kablet for meget og inderlederen skal du stikke igennem, klippe af, spænd fast. Ikke noget med at bøje lederen rundt osv. Ingen skarpe knæk, som tidligere nævnt. Signalet "fiser" lige ud af kablet hvis det bøjes for meget.

"mærke" kabel er pengene lige ud af vinduet.

Bodil76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Mange tak for det brugbare oplysning 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes