Forfatter |
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nu at respektere ønsket i den anden tråd synes jeg vi bør have en tråd med plads til alle de sjove, kloge eller såkaldt "dumme" kommentarer som tillader sig at betvivle validiteten af diverse udmeldinger om hvilken afgørende indflydelse netkabler har.
Indledningsvis vil jeg svare på et spørgsmål i den anden tråd:
xrdt skrev:
Nu er vi kommet i kabeltråden hvor vi alle ved der er forskel på kabler. Så kunne det være sjovt om nogle havde det samme strømkabel i 2 længder. Et på 0,5m og 2m og kunne berette om der er nogen forskel. |
|
|
Her er der tale om en meget stor forskel. Faktisk kan det ikke alene høres, men målinger bekræfter at der er forskel.
Den målbare forskel siger 1,5m. Den subjektive forskel er meget større. Som dag og nat, faktisk. Det korte kabel eliminerer al støj og giver tillige en totalt sort baggrund. Måske har det noget at sige at det ikke kan nå fra forstærkeren til stikket, men den slags sludder overlader jeg til teknokraterne og skeptikerne.
Næste uge: Om hvorfor det er så praktisk at markedføringsadelingen er nået frem til 4,365m og ikke 2,3cm eller 23,98m.
Undskyld, men fristelsen var for stor. Hvis tråden på noge måde strider imod forums retningslinjer beklager jeg, og må acceptere lukning.
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
For nu at respektere ønsket i den anden tråd synes jeg vi bør have en tråd med plads til alle de sjove, kloge eller såkaldt "dumme" kommentarer som tillader sig at betvivle validiteten af diverse udmeldinger om hvilken afgørende indflydelse netkabler har.
Indledningsvis vil jeg svare på et spørgsmål i den anden tråd:
xrdt skrev:
Nu er vi kommet i kabeltråden hvor vi alle ved der er forskel på kabler. Så kunne det være sjovt om nogle havde det samme strømkabel i 2 længder. Et på 0,5m og 2m og kunne berette om der er nogen forskel. |
|
|
Her er der tale om en meget stor forskel. Faktisk kan det ikke alene høres, men målinger bekræfter at der er forskel.
Den målbare forskel siger 1,5m. Den subjektive forskel er meget større. Som dag og nat, faktisk. Det korte kabel eliminerer al støj og giver tillige en totalt sort baggrund. Måske har det noget at sige at det ikke kan nå fra forstærkeren til stikket, men den slags sludder overlader jeg til teknokraterne og skeptikerne. |
|
|

Jeg vil igen give 4,365 i karakter (jvf. indlæg i den anden strømkabeltråd) for humoristisk indhold. __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem som kan høre forskel på 1.5 m, har øre med en usikkerhed på 0.00001 %
Før man snakker om forskelle, så tænk lige over hvad ørernes begræsninger er
Og husk at gange med Kvadratrod 3
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Før man snakker om forskelle, så tænk lige over hvad ørernes begræsninger er |
|
|
Nu er det her jo en humoristisk tråd.. Men, ellers ville jeg da gerne have hørt din ekspertviden omkring ørernes begrænsninger.
Måske du skulle oprette en ny tråd om netop det emne så vi alle kan lære noget om hvad vi faktisk kan høre. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
|
|
|
Hvad mener du ? En rigtig hifinørds ører har da ingen begrænsninger. De kan endda høre noget der ikke eksisterer. 
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
C.Bukowski skrev:
|
|
|
Hvad mener du ? En rigtig hifinørds ører har da ingen begrænsninger. De kan endda høre noget der ikke eksisterer.  |
|
|

Døve spektakler... __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4853
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har engang hørt et strømkabel, der spillede så godt, at man slet ikke kunne høre det! Men jeg kan ikke huske, hvor langt det var... 
Og så har det også stor betydning, om det er 230 eller 240 volt, der kommer ud af kontakten. Sidstnævnte giver ca. 4,5% større dynamisk headroom. 
Jeg har også forsøgt at bestikke mín lokale Dong tekniker til, at slukke for strømmen hos alle andre end mig (på samme transformerstation), når jeg skal lytte seriøst. Ellers kan jeg jo ikke vide mig sikker, når jeg tester et produkt, hvis alle mulige andre bruger af samme strøm som mig. Alt for mange variabler! Men han mente ikke det ville hjælpe, med mindre at han slukkede for strømmen til alle de andre transformerstationer i området...
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
C.Bukowski skrev:
|
|
|
Hvad mener du ? En rigtig hifinørds ører har da ingen begrænsninger. De kan endda høre noget der ikke eksisterer.  |
|
|
Sorry glemte at alle ører er ens, uden usikkerhed og begræsninger
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Stanley skrev:
C.Bukowski skrev:
|
|
|
|
|
Sorry glemte at alle ører er ens, uden usikkerhed og begræsninger
|
|
|
I er da splittergale hele flokken  dem med korrekt hørelse har da guldbelægning på øregangen samt titanbelægning på trommehinde.. tilsammen giver det en tilbagelænet faktaresistent hørelse overfor 100-150 års videnskabeligt arbejde  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt med en tråd som Pierre ikke "ejer" (og dermed bestemmer ikke må indeholde relevante faktuelle udsagn, da de ikke er i overensstemmelse med Pierres tro). Nuvel, får et skriv som dette: http://www.hydrogenaudio.org/forums/lofiversion/index.php/t4 5432.html (især regnearket i øverste indlæg er interessant) dig ikke til at tænke at din tro på netkabler, præcis som de personer der har testet i dette forsøg, blot har at gøre med selvindbildning? Læg mærke til de fantastiske forskelsbeskrivelser (med præcis samme vrøvlede nonsensudtryk som også benyttes i stor grad i dette forum) som opleves - selv mellem to 100% identiske kabler. :)
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste engang en tråd om en kvindlig engelsk "kritiker". Hun hævdede hun kunne hører forskel på, om strømmen fra et kulkraftværk eller om
det kom fra et atomkraftværk..
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Jeg læste engang en tråd om en kvindlig engelsk "kritiker". Hun hævdede hun kunne hører forskel på, om strømmen fra et kulkraftværk eller om
det kom fra et atomkraftværk..  |
|
|
Men det er ikke engang længere ude, end så meget andet man hører inden for hifi-religion. Nogle gange virker det altså som om, at man stræber efter at finde på ting, som kan påvirke lyden. Hvorfor ikke også farven på kablerne? Jo lysere/blankere de er, jo mindre varme må de optage fra lyset, og jo køligere må de være, og det mindsker jo modstanden  Måske skulle den idé markedføres - nogen ville helt sikkert hoppe på den __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville da sælge som varmt brød
Synes godt nok der er mange herinde, der burde få sig et reality-check... Brug nu bare jeres helt almindelige sunde fornuft... tror meget af det handler om kedsomhed. Anlægget skal jo hele tiden kunne gøres bedre - selvom det ikke kan med alle de mumbo-jumbo tweaks, der findes. Slap nu af, kom ned på jorden, tag en dyb indånding. __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
Til top |
|
|
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et af de mest oversete tweaks når vi snakker net kabler og hvad der tilhøre må uden tvivl være OverClocket strøm fra Jysk Atomkraft. det gør faktisk dyre net kabler helt overflødigt, ja faktsik hvis man stiller sit anlæg tæt nok på stik kontakten så er net kabel helt overflædigt, plus at det kan give op til 18dB mere på strøm siden og dobbelt så god timing da det er 100Hz istedet for 50Hz . Helt klart noget jeg vil anbefale alle. Jeg har i flere tilfælde oplevet at grundet de 100Hz at man kan lytte en CD på den halve tid, med det dobbelt lyd tryk, specielt i området mellem 15MHz og 180GHz er blevet meget bedre opløst og står med mere sort baggrund end nogen sinde før.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er da tossi
Der er også en som mener jo længere netkabel jo bedre.

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Du er da tossi
Der er også en som mener jo længere netkabel jo bedre.

|
|
|
Gad vide om den tromle har den "gyldne" længde.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der da noget at 'klippe' af
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det magiske tal er 4,365 meter, som kan læses i en anden tråd. Længden af strømtilførslen skal til hver en tid gå op i denne længde. Øvelsen går så ud på at opmåle længden fra stikkontakt i væggen og via væggene til husets elskabet, videre til fordelingscentraler og helt ud til kedlen på kraftværket. Når du kender længde ved du hvor lang et netkabel du skal bruge fra kontakt til apperat for at det går op i den magiske længde. Hvorfor ???
Aner det ikke......men prøv det selv, det lyder skidegodt.
NB. Husk at være omhyggelig med opmålingen, det er den sidste halve centimeter der gør hele forskellen. Rammer du forkert lyder det ganske rædselsfuldt.
|
Til top |
|
|