Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Gode kabel mærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Er faldet over hjemmesiden http://www.Av-cables.dk.

Undre mig lidt over deres lave priser, i forhold til mange andre forhandlere.

Har kigge på lidt forskellige kabler derfra, deriblandt et hdmi kabel fra König,
subwoofer kabel fra mærket Real Cable og et optisk digital kabel af mærket Lindy.

Se link for videre beskrivelser:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kable r/kounig_13_cat_2_high_end_hdmi_kabel_10_m_3710_da.html

http://www.av-cables.dk/lydkabler/subwoofer_kabel/subwoofer_ kabel/high_end_master_subwoofer_kabel_5_m_3636_da.html

http://www.av-cables.dk/lydkabler/optisk_toslink_kabel/optis k_toslink_kabel/high_end_optisk_toslink_digital_kabel_10_m_1 310_da.html

Er der nogen der kan fortælle mig om disse mærker?
altså Lindy, König og Real Cable.
Har i nogen erfaringer?
Til top Vis Hovedskou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hovedskou

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hovedskou skrev:

Det er ikke så underligt - avancerne på kabler er EKSTREME (det er ikke uden grund fuskerne hos f.eks. Fona prøver at narre folk til at købe et HDMI-kabel til 695,-), så selvfølgelig er der noget at give af.

Hvad angår deres HDMI-kabel, har jeg ingen problemer med det hvide High Grade på 10 meter til 199,- (mindre hvis man kan klare sig med et sort). Det klarer fint 1080p ved 60 Hz (altså fejlfrit, og dermed 100% lige så godt som et Monsterkabel til 1.995,-). Stikkene virker desuden meget fornuftige, modsat et andet meget dyrere HDMI-kabel jeg har liggende.
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2010 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Så du vil mene at kablerne jeg har kigget på, skulle være helt fine?

Uden at hænge dig selv op på noget selvfølgelig...

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej Mowa.

Nu når du taler om EKSTREME avancer, hvad mener du så og har du noget og have det i? Har du nogensinde prøvet at have 100.000 bundet i et halvt år på et produkt der kommer langt vejs fra? Har du en revisor du betaler til? har du en erhversforsikring? Har du løn der skal betales til medarbejdere? Har du butikslokaler til rådighed hvor der skal betales månedligt husleje?

Nej vel?

Derfor er jeg utrolig træt af at læse og høre om mennesker der seriøst tror de kan og skal have alle produkter her i verden til produktionspris og samtidig høvler alle forhandlere, distribuører over én kam og nærmest kalder dem kvaksalvere (dit eget ord "fuskere") og andet grimt, uden at tænke over at den leverpostej du køber i Netto betaler du også alle disse faktorer for, men her klager du dig ikke eller prøver at prutte om prisen, eller kalder dem grimme ting fordi du føler dig uretfærdigt behandlet.

Jeg synes du burde tænke dig om inden du bare griber til tastaturet og kommer med udtalelser omkring noget jeg tvivler på du overhovedet ved noget om.

Og en anden ting - du aner ikke hvad avance der er på et kabel eller et sykke elektronik og om det er ens for alle, eller det er individuelt og svinger fra produkt til produkt.

Mvh

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

enten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Tror MoWa har rigtig meget at have det i, der er flere og flere der snyder kunder med deres smarte udtryk, som rigtig mange ikke forstår. Desuden ved jeg hvad mange hifibutikker tjener, derfor de også kan give de høje nedslag, og det er iøvrigt ikke kun ved elektronik. Så ja, man skal passe på, for det er SÅ nemt at blive snydt i dagens danmark, med alle muilige varer som ikke er hvad de gir sig for. Så jeg syndes ikke der er nogen grund til at køre den helt derop, jeg selv er træt af at når folk spørger pænt og får et svar om hvad de skal passe på, så kører tråden tit ind på et helt andet spor.

Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
Det er ikke så underligt - avancerne på kabler er EKSTREME (det er ikke uden grund fuskerne hos f.eks. Fona prøver at narre folk til at købe et HDMI-kabel til 695,-), så selvfølgelig er der noget at give af.

Der er ikke noget der ødelægger lysten til at læse videre mere end disse evindelige nedladende kommentarer som fuskere, svindlere, profitmagere og jeg ved ikke hvad -  

Bwadrrrrrr.

Der blev spurgt til informationer om kabelmærker - ikke om folks meninger om alt muligt andet

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Yes yes, og inden vi laver mit emne om til en slagmark mellem forbrugere og branchemedlemmerne, vil jeg egentlig gerne have opfyldt dette emnes formål.
Nemlig at høre om der er nogen der har erfaringer med de produkter jeg spørger til...

Hvis der skal være debat om "de store slemme forretningsmænd" og "de små uvidende forbruger", kan det så ikke tages med ind i et af de hunderede andre fora der faktisk er oprettet til det..?

Tak...

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Eneste erfaring jeg har med AV-cables ting, er at de ikke er mere end de giver sig ud for at være , og prisen er derefter.

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hovedskou skrev:
Så du vil mene at kablerne jeg har kigget på, skulle være helt fine?

Uden at hænge dig selv op på noget selvfølgelig...

Ja, jeg synes du spilder dine penge - jeg ville gå efter High Grade HDMI-kablet og et billigt subwooferkabel (jeg kunne aldrig drømme om at bruge mere end en hund på det) og så bruge pengene på film eller musik i stedet. Dit link til toslinkkablet virker ej - men der er lidt omkring kablets bøjelighed du bør overveje, der er forskel på de fysiske egenskaber disse kabler har.

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

MoWa skrev:

Der er ikke noget der ødelægger lysten til at læse videre mere end disse evindelige nedladende kommentarer som fuskere, svindlere, profitmagere og jeg ved ikke hvad -  

Bwadrrrrrr.

Der blev spurgt til informationer om kabelmærker - ikke om folks meninger om alt muligt andet

Spørgeren undrede sig over AV-cables lave priser, jeg gav noget af forklaringen.

Danske forhandlere er nogle fuskere (bondefangere, bedragere), når de står og lyver kunderne lige op i ansigtet ved at påstå at deres 2 meter lange HDMI-kabler til 695,- giver et klarere og skarpere billede end deres andet billigere 2 meter lange HDMI-kabel (som kun er 20 gange dyrere end de billigste man kan finde på markedet, som jo også vil give præcis samme billedkvalitet).

MACMAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Når man taler gode kabel mærker, skal man holde tungen lige i munden. Faktum er, at der findes langt færre
kabelproducenter end der findes kabel-mærker. Af de hundredevis af "kabelproducenter" der lover guld og grønne skove til
hifientusiasten, som følge af ædle produktionsmetoder osv, er der næppe 10 af dem der selv laver kabler. Resten køber
deres kabler hos nogle af de kendte industrikabel producenter, og får trykt eget navn på disse.

Her er mit bud på en række gode kabelproducenter:
- NKT fra Danmark
- LAPP Kabel fra Stuttgart
- Belden fra USA
- Canara fra USA

Fælles for disse er, at de leverer kabler i aldeles fremragende kvalitet. De er seriøse, og behøver derfor ikke benytte sig af
storytelling for at sælge sine kabler. Nok derfor de færreste hifi-entusiaster kender dem
Men når man køber sine dyre hifi-kabler, kan man bare håbe at de rent faktisk stammer fra en af disse producenter, der
producerer masser af OEM. Desværre er sandheden nok, at langt de fleste hifi-kabler er billige kabler fra Kina, der er pakket
lækkert ind, og er i langt ringere kvalitet end kabler fra ovenstående.

Så når man snakker om gode hifi-kabler, skal man nok først gøre sig klart om man rent faktisk vil have et kvalitets-kabel,
eller om man vil have et der er lavet en masse storytelling omkring, for at dække over at det er et billigt kineser-kabel.
Langt de færreste hifi-entusiaster tør desværre at se det sidste i øjnene.
Til top Vis MACMAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MACMAN

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

canare er et japansk mærke.
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

MACMAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
canare er et japansk mærke.

Er ret sikker på, a de har hovedkvarter i US. Men det ændrer ikke på at det andet jeg skrev er korrekt

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

@ MACMAN, og kun MACMAN.

Det her er godt nok meget off-topic (og undskyld til Hovedskou for det), men du virker som en, der har meget forstand og stor erfaring. Så jeg tænkte om du måske kunne hjælpe med at anbefale en god DAC til mig? Jeg vil simpelthen have verdens bedste!! Intet mindre kan gøre det. 

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

soka skrev:

@ MACMAN

Det her er godt nok meget off-topic (og undskyld til Hovedskou for det), men du virker som en, der har meget forstand og stor erfaring. Så jeg tænkte om du måske kunne hjælpe med at anbefale en god DAC til mig? Jeg vil simpelthen have verdens bedste!! Intet mindre kan gøre det. 

Cambridge Dac Magic er en ganske fin Dac til en fornuftig pris..

Kan jeg godt anbefale...

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hovedskou skrev:

Cambridge Dac Magic er en ganske fin Dac til en fornuftig pris..

Kan jeg godt anbefale...
 Undskyld for (mis)brug af din tråd Hovedskou Du er en forholdsvis ny bruger herinde og kunne derfor ikke vide, mit indlæg ikke helt skulle tages for pålydende. Jeg har vist en ganske fin konverter indbygget i min CD, men ellers tak for din anbefaling

-Men MACMAN, som sansynligvis snart igen igen er en ex-bruger, ved godt hvad det drejer sig om

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Hovedskou skrev:

Har kigge på lidt forskellige kabler derfra, deriblandt et hdmi kabel fra König,
subwoofer kabel fra mærket Real Cable og et optisk digital kabel af mærket Lindy.

Se link for videre beskrivelser:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kable r/kounig_13_cat_2_high_end_hdmi_kabel_10_m_3710_da.html

http://www.av-cables.dk/lydkabler/subwoofer_kabel/subwoofer_ kabel/high_end_master_subwoofer_kabel_5_m_3636_da.html

http://www.av-cables.dk/lydkabler/optisk_toslink_kabel/optis k_toslink_kabel/high_end_optisk_toslink_digital_kabel_10_m_1 310_da.html

Er der nogen der kan fortælle mig om disse mærker?
altså Lindy, König og Real Cable.
Har i nogen erfaringer?

Hej, for lige at bringe din tråd på ret køl igen vil jeg gerne bidrage med min erfaring af av-cables.dk. Jeg kigger tit på deres side som det første når jeg skal have nye kabler. Jeg har købt subwoofer kabel (det hed High Quality) og det er jeg rigtigt godt tilfreds med. Det kommer selvfølgelig an på hvilke krav du stiller. Ligenu skal jeg bruge et signal kabel og har overvejet deres High Fidelity kabel. Det er væsentligt billigere at handle sådan et sted end at gå i en fysisk butik og jeg synes jeg har fået det samme for pengene. Købte bl.a. et HDMI kabel (Home Theater) og har været super tilfreds med billedkvalitet og kabel kvalitet.

Hvor jeg måske leder rundt andre steder efter signal kabel også (vil kigge på flere forskellige) så er jeg ikke i tvivl om hvor jeg køber billed kabel næste gang og det bliver hos dem.

Ellers kan du prøve AV-connection, det er samme prisklasse, bare med lidt anderledes sortiment, dog ikke det store.

Jeg håber det hjalp lidt

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lige tilføje at de kabler du har kig på ser ganske fornuftige ud i min bog. Har selv glugget på dem nogle gange. Det virker seriøse og af god kvalitet. Men igen det kommer an på hvor høje krav du stiller. Jeg lægger ikke mig selv i nogen High-end kategori hvad den slags angår, men et sted midt imellem da jeg gerne vil have pænt billede og god lyd.

Og jeg er ikke blevet skuffet og jeg synes endda jeg har været lidt skrabet i mit valg

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

MACMAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

soka skrev:

Hovedskou skrev:
Cambridge Dac Magic er en ganske fin Dac til en fornuftig pris.. Kan jeg godt
anbefale...
 Undskyld for (mis)brug af din tråd Hovedskou Du er en forholdsvis ny bruger herinde og kunne derfor
ikke vide, mit indlæg ikke helt skulle tages for pålydende. Jeg har vist en ganske fin konverter indbygget i min CD, men ellers
tak for din anbefaling

-Men MACMAN, som sansynligvis snart igen igen er en ex-bruger, ved godt hvad det drejer sig om

Hvad er det for en trussel? Og hvilken indflydelse har du på hvem der er bruger herinde og hvem der ikke er?
Det der kunne få mig til at forlade siden igen med det samme, er hvis jeg mødes af for mange af din slags.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes