Forfatter |
|
mribers Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 07 December 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Det sidste jeg mangler til mit nye (dvs brugte) anlæg er kabler til HT. Jeg kan læse herinde at der er stor forskel på holdningen til kabler så jeg må nok lige sige at jeg som udgangspunkt hører til dem som tror at kabler har en betydning...  Jeg har dog meget svært ved at finde ud af hvad der er passende til mit anlæg, først og fremmest for at sikre at kablerne ikke er det svage led i kæden, men også mht forskellig lyd. Jeg har fået anskaffet mig følgende: Nad C372 Nad C543 Dali Mentor 5 Hvor meget skal jeg ca regne med at gi for kabler? Gerne brugt... På forhånd tak Mvh Michael
|
Til top |
|
|
mribers Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, har fundet to kandidater i de rigtige længder:
Vincent bi-wire og Dali silver wave 4.
Er der nogen der vil komme med en hurtig kommentar til disse ift mit anlæg? Specielt vil jeg gerne vide noget om kvaliteten af vincent kablerne.
Mvh
|
Til top |
|
|
Mick63 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 09 December 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
jeg kender ikke kablerne du nævner, men jeg vil anbefale dig at prøve og lytte til MIT kabler.
Det har jeg ihvertfald haft succes med...
Jeg regner kabler for at være et vigtigt led i anlægget og må ikke prioteres lavere end de andre dele i dit anlæg.
__________________ De bedste hilsner
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 10 December 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ned i Silvan og køb fra rullen.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 10 December 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på Van den Huls brede sortiment - www.vandenhul.com
Hans kabler har meget forskellig lydmæssig karakter, men de er vellavede, "bang for the buck"-kabler, hvor der er lagt vægt på materiale og forarbejdning mere end vodoo-markedsføring, mærkelige bokse på kablerne (!), overlyshastigheds-italesatte kabler - og andre smarte tricks, som nogle andre kabelproducenter tager i brug for at sælge endog meget dyre kabler.
Ud fra dit setup at dømme tror jeg, uden at have hørt det selv, at VdH Clearwater (evt. lagt dobbelt, det er der mange herinde der har gjort i selv meget dyre setups med succes) er et godt valg.
Det koster bestemt ikke en bondegård - men det bør et kobber- eller sølvkabel heller aldrig gøre.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 10 December 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, VDH har en del gode kabler.
Clearwater er et bud. Tænker dog at med de højttalere kunne det måske også matche med et CS-122. Du kan vist låne kabler med hjem fra HFK og høre hvilke, der matcher dit system bedst.
Overvej også at invester i gode signalkabler. Det kan også forbedre lyden en hel del. (Du kan måske også låne signalkabler med hjem fra HFK og se om det er værd at investere i for dig). __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
Winkel Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg proevede selv en del forskellige ht-kabler, alt fra t-hansens til renaissance audio og maa give Mick63 ret i at MIT kabler har lidt ekstra (med deres smarte boks ). Faktisk kan jeg ikke rigtigt hoere forskel paa t-hansen 2.5mm2 og diverse noget dyrere alm kabel, dvs 2 ledere i minimum 2.5kvadrat. Renaissance audio kabler er superlaekre(ogsaa at se paa ) ingen tvivl om det men jeg fik mest ud at MIT terminator 2 (bi-wire).
Mht signalkabler er der ogsaa forskel at spore, men jeg kan ikke rigtigt hoere forskel saa laenge de er af ordentlig kvalitet. Saa raadet fra mig vil vaere: Alt andet end de billige der foelger med billig anlaeg.
Hvis du har muligheden saa proev saa mange forskellige du kan og vaelg saa, for pris og egenskaber haenger desvaerre ikke altid sammen og det er ikke sikkert den lyd jeg kan li' er den samme som den du leder efter.
|
Til top |
|
|
mribers Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg må ned og låne nogle kabler og høre om jeg bemærker en forskel på de forskellige prisniveauer.
Tak for tips til diverse mærker.
Mvh
|
Til top |
|
|