Forfatter |
|
Benjamin_B Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 25 November 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg har udvidet mit anlæg med en Cyrus XPA forstærker, men der fulgte desværre ingen højtalerstik med.
Spørgsmålet: Er der nogle herinde, som ved hvor man kan finde bananstik til sådan en fætter? Problemet er, at Cyrus forstærkeren bruger 3 mm bananstik, og ikke 4 mm bananstik som er standarden i dag!
Hvis du kan henvise til en butik som har nogle på lager, så gør du mig til en lykkelig mand 
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 25 November 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tapeconnection har nogle rigtig gode bananstik fra AudioQuest, som giver sig efter hvor stort hullet er. Det er muligt de kunne passe.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 25 November 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Benjamin_B Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite
Jeg vil helst have nogle som passer 100% i stedet for at forsøge mig frem.. Men tak for svaret.
Finn29
Jeg har kigget på Ebay, men jeg syntes ikke at kunne finde de rigtige.. Og så ville jeg foretrække hvis man kunne finde dem herhjemme et eller andet sted?
|
Til top |
|
|
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
Sendt: 25 November 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjamin_B skrev:
<SPAN =bold>The Elite</SPAN>
<SPAN =bold>Jeg vil helst have nogle som passer 100% i stedet for at forsøge mig frem.. Men tak for svaret.</SPAN>
<SPAN =bold><SPAN =bold>Finn29</SPAN></SPAN>
<SPAN =bold><SPAN =bold>Jeg har kigget på Ebay, men jeg syntes ikke at kunne finde de rigtige.. Og
så ville jeg foretrække hvis man kunne finde dem herhjemme et eller andet sted?</SPAN></SPAN> |
|
|
Prøv at kontakte Scala Hifi. De står anført som forhandler på Cyrus Audios
hjemmeside. Mon ikke de skulle ligge inde med velegnede bananstik?
__________________ Mvh
Flemming
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 25 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Benjamin_B Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8
Jeg vil prøve at give dem et kald i morgen. Det kunne da være rart, om jeg kan heldig at de skulle have et sæt liggende i skuffen et eller andet sted..
Finn29
Desværre, det er 4 mm bananstik du har fundet - Utroligt, at hifi skal være så besværligt en gang i mellem.. Men til gengæld vil man jo heller ikke undvære det, når det så spiller 
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 25 November 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Benjamin_B Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan
Nu er det af personlig erfaring, at det er 3mm stik - Jeg har nemlig haft problemet før, da jeg købte min Cyrus MR3 Dengang fandt jeg dog nogle brugte stik. Cyrus brugte 3mm i starten, men gik over til 4mm senere hen, og derfor er det svært at finde stikkene.. 3mm er nemlig udgået af produktion.
Jeg fandt lige et billede på nettet, det er dog af en Multiroom forstærker, men den bruger den samme udgange som min XPA - Som er 3mm!
http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/cyrus-sl/cyrus%20s l%20dietro.JPG
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjamin_B skrev:
Hej Dan
Nu er det af personlig erfaring, at det er 3mm stik - Jeg har nemlig haft problemet før, da jeg købte min Cyrus MR3 Dengang fandt jeg dog nogle brugte stik. Cyrus brugte 3mm i starten, men gik over til 4mm senere hen, og derfor er det svært at finde stikkene.. 3mm er nemlig udgået af produktion.
Jeg fandt lige et billede på nettet, det er dog af en Multiroom forstærker, men den bruger den samme udgange som min XPA - Som er 3mm!
http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/cyrus-sl/cyrus%20s l%20dietro.JPG
|
|
|
OK, linn brugte frem til midt i 90'erne et spyd der var mindre en de nuværende 4mm, måske det er samme størrelse, så prøv at kontakte en linn forhandler. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Benjamin_B Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tak for tippet.
Jeg vil lige prøve at give forskellige forhandlere et kald i morgen, man kunne jo være heldig at de har nogle liggende i rodeskuffen 
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen, er du sikker på det er et 3mm spyd ? der findes 2mm og 2,3mm spyd, men kan ikke finde et 3mm.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Benjamin_B Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er sikker..
Grunden til at du ikke kan finde dem, det er fordi at de sikkert er gået ud af produktion. Og det er ikke spyd, men bananstik eller BFA connectors (tror jeg nok de kaldes på engelsk). De ligner meget de almindelige 4 mm bananstik, men er en lille smule mindre.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Benjamin_B Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fandt jeg nogle bananstik!
Tak for linket Dan. Jeg var inde og snuse på deres hjemmeside, men desværre tager de ikke imod dankort, og jeg handler ikke udenlands via. kontooverførsler (sikkerhed osv.).
Men jeg snusede videre rundt på nettet, og endelig fandt jeg stikkene på en engelsk side, men desværre sendte de kun til UK! Men jeg sendte dem en mail om mit problem med at finde stik, og at jeg gerne ville købe et par stykker af dem, hvis de kunne sende dem til Danmark.
Dagen efter fik jeg svar tilbage, at de gerne ville sende til Danmark, men at der ville blive tillagt yderligere 3 pund til forsendelsesomkostninger. Jeg skulle skrive hvad jeg gerne ville købe via en mail, og så lavede de et payment link til mig, hvorefter jeg kunne betale med mit visa kort.
Så forleden dag dumpede stikkene ind af min brevsprække, og de passer 100% til anlægget. Desuden kunne stikkene, modsat de originale, tage tykke kabler, så jeg kunne samtidigt skifte højtalerkablerne ud med noget bedre.
Så nu kører anlægget på fuld drøn igen, og historien endte lykkeligt
PS: Til evt. interesserede, så er adressen til firmaet her:
http://www.moorgateacoustics.co.uk/
|
Til top |
|
|