@
BajadsTak for tip.
Dog ikke lige det jeg leder efter. Sådanne synes jeg der er masser af at vælge imellem. Men de lider alle af det problem at støvet hurtigt vil bygge sig op. Og af erfaring fra det gamle har jeg nu beslutte mig for at gå efter et lukket ét, så man for det meste blot kan nøjes med en hurtig støvsugning. Det gamle blev ikke gjort så grundigt rent helt så tit som det burde. Ved ikke om det betyder noget sådan objektivt set, men ét eller andet sted gik det mig på at skulle se på det.
@
Ulrik77Tak for forslag. Hænderne er til det, men det er forholdene i en lille lejlighed desværre ikke

. Så skulle det være noget med et projekt over flere uger hos mine forældre. Derfor jeg i spøg forslog den nemme løsning med et kaninbur, man lige monterede en hylde i og et par stykker plexiglas. Den løsning kan selvfølgelig bruges på andre møbler, men spørgsmålet er om jeg kan få mig selv til at "ødelægge" møbler til flere tusind kr. samt ramme stilen på møblet så man netop ikke føler man har ødelagt det.
@
MrhviidJeg er helt klar over at en lille dybde sætter visse begrænsninger - ikke mindst hvis man vil have en AV receiver el. lign derind.
Men det regner jeg nu ikke med. Det skal i første omgang bruges til DVD-afspiller (philips laver nogle dejligt små - jeg har valgt en DVP3360), en medieafspiller (WD TV), lidt senere måske en BluRay afspiller (når prisen på maskiner og film engang er kommet ned samt de nemt kan regionhackes uden loddekolbe el. lign. som med alm. DVDafspillere).
Men jeg regner nu ikke med at skulle have surround op igen. Faktisk har jeg sat surround receiveren og mine højttalere til salg.
Men jeg vil nok købe nogle mindre, men stadig gode, reolhøjttalere og så nøjes med stereo. Mine rørforstærkere skal under alle omstændigheder så oven på bordet - og måske der også kan blive plads til bedstefars gamle direct drive drejebænk, som jo også skal stå ovenpå. CDer hører jeg lidt af, men afspillere fylder heller ikke alverden og kan stå under DVDafspilleren og ellers via computeren el. lydfiler på DVD/medieafspiller. Radio hører jeg næsten ikke og hvis, så er det DAB via en af de micro små tunere - har ellers prøvet nogle stykker som burde være god kvalitet som Cambridge, men den lille billige, men til prisen særdeles god, fis af en noname købt i tidernes morgen har en langt bedre følsomhed end nogle af de dyrere tunere jeg har prøvet og derfor end med at sælge igen - jeg er af gode grunde afskåret fra andre antenner end et stykke ledning man hænger op i stuen.
Så der er det, der skal i den. Så en dybde på 40 cm - selv udvendigt - vil række fint med undtagelse af de ting, der af den ene eller anden årsag må stå ovenpå.
Men faktisk sjovt. Efter at have ledt som en gal i en uges tid og næsten havde opgivet håbet er jeg faldet over følgende:
http://www.biva.dk/default.asp?prevref=77&maingroup=100& amp;prodgroup=80000&prodtype=60&pmid=80&id=19&am p;page=1&varenummer=360022 Jeg må lige aflægge en Biva et besøg og se om de er leveringsdygtige. Stilen kunne godt være lidt bedre, men man kan åbenbart ikke få det hele og der skal muligvis lige klistres lidt skumgummilister i kanterne ved lågerne for at få dem mere støvtætte. Tilgengæld kan jeg ikke klage over dimensioner eller pris
(> < )
PPAv2 - DIY bøf-forst.