Forfatter |
|
nAlen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter stuen har fået sig en klat maling, nye højtalere er kommet til, det hele er blevet roteret 90 grader og et nyt tv så småt er på vej, synes jeg det var tiden at pensionere de tudsegrimme ikea glashylder, der hidtil har opbevaret mine film og musikskiver.
Jeg vil enormt gerne ha en "reol", en skabs eller skuffeløsning, men med i omegnen af 800 film, 2-300 cd'er og begyndende interesse for bluray, hører de normale møbelløsninger desværre op (eller så kan ejg ikke lige finde dem)..
Så derfor tilspørger jeg nu jer.... Vis mig jeres opbevaringsløsning, giv mig løsninger, eller blot gode DIY ideer... Hænderne er ikke skruet helt skævt på, og har adgang til det meste værktøj så længe vi holder os i træ :)
|
Til top |
|
|
nAlen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
5 dage, 60 inde og kigge, og ikke et godt bud, en ide eller andet..
Må igang med at konstreuere noget selv så :)
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du har plads, så så jeg en løsning på en svensk side, hvor manden havde bygget træk_ud_skabe ind i væggen. Han brugte simpelthen værelset ved siden af som bag-skab. Så meget elegant ud
__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AT BO laver nogle super flotte holdere, som du kan finde på nettet. Tror vist nok der er flytbare hylder i dem, så du kan justere efter behov.
På deres hjemmeside kan du se deres katolog og på side 15 er der billeder af dem. Jeg har en kunde der har 8 af de store og det ser virkelig stilfuld og klassisk ud og der er plads til mange. samtidig har de været på makedet i mange år, så du behøver ikke købe mange af gangen.
Mvh
Kennet
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vel nok enkleste er ABC reoler. KØb flere hylder og læg en træliste på tværs bag DVD / CDer så kan du let have det hele + mere til i 2 sektioner. Reolerne er godt nok 28 cm dybe men med trælisten på tværs er de fine.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
nAlen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete der sgu noget, og jeg bukker og takker :)
Lynge: Huset har desværre ikke den mulighed, selvom ideen er rigtig fed :)
Gbemi: Det undersøger jeg lige når jeg er færdig med at skrive dette.. Takker :)
Hermann. Det må du gerne uddybe lidt nærmere, evt med et link eller to. Takker :)
thuekay: Clic laver rigtigt lækre møbler ja, men med 44 film pr skuffe, render jeg over 10 skuffer inden jeg er færdig bare med filmene.. Er bange for det bliver en RET dyr fornøjelse desværre, men takker for budet :)
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 09 Maj 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem her: http://www.at-bo.dk/at-bo_site/reoler.html
/U.
EDIT: En 70x70 CD-reol har plads til 256 cd'er eller 132 DVD'er. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
nAlen skrev:
Lynge: Huset har desværre ikke den mulighed, selvom ideen er rigtig fed :)
Gbemi: Det undersøger jeg lige når jeg er færdig med at skrive dette.. Takker :)
Hermann. Det må du gerne uddybe lidt nærmere, evt med et link eller to. Takker :)
thuekay: Clic laver rigtigt lækre møbler ja, men med 44 film pr skuffe, render jeg over 10 skuffer inden jeg er færdig bare med filmene.. Er bange for det bliver en RET dyr fornøjelse desværre, men takker for budet :)
|
|
|
Det jeg mener er at ABC reoler som på nedenstående link er meget godt da de er ekstremt flexible: se link
http://www.traevarer-butik.dk/index-filer/Page323.htm
Jeg har taget den smalle som hedder 30 cm dyb (reelt 28 cm) og så sat en bred træliste på tværs så jeg kan regulere dybden. Reolen har den fordel at den så både kan bruges til LPer, CDer og DVDer. Trælisten som forhindrer CDerne i at blive skubbet for langt ind er naturligvis overflødig ved LPer. Du skal bare bruge væsentligt flere hylder end standard løsninger, så prisen stiger selvfølgelig også med flere hylder.
som det fremgår af linket koster f.eks en reol med højden 198 cm 845 en tillægsreol 705 kr og en løs hylde 105 kr altsammen i ubehandlet fyrretræ. Listerne der passer til DVDer er ca 8 cm brede og ca 80 lange og så 1cm tykke. Det er iøvrigt ideelt at bruge smallere reoler til LPer så det er nemmere at bladre i LPerne __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
nAlen skrev:
|
|
|
De fåes med speciallavede tynde cd-lommer, så der kan være super mange cd´er i sådan et møbel. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet i den ene side i klædeskabet, udtræks skuffer af mdf plader til dvd film.

__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har sådan et par stykker her, malet hvide  http://www.aabs.dk/index.asp?group_selected=46&category_ selected=93&product_selected=271
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|