Forfatter |
|
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nedenstående set-up.
Hvis jeg vil have det bedste ud af denne blanding af producenter hvilket mærke skal jeg så gå efter af kabler. Her tænker jeg mellem pre og effekt samt højttalerekabler. Jeg har pt. nogle jævne dali internconnect og nogle audioquest højttalerkabler.
Mellem cd og pre bruger jeg nogle gamle monster kabler som kostede ca. kr. 750,- for 50cm for ca 20 år siden. Kan det betale sig at skifte dem ud med den alder de kabler har.
|
Til top |
|
|
Lethvig Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige en ting mere...
og hvad med nye strømkabler...er det noget at bruge penge på, eller er det nonsens at tænke på med mine billige pre og effekt..
|
Til top |
|
|
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
Har nedenstående set-up.
Hvis jeg vil have det bedste ud af denne blanding af producenter hvilket mærke skal jeg så gå efter af kabler. Her tænker jeg mellem pre og effekt samt højttalerekabler. Jeg har pt. nogle jævne dali internconnect og nogle audioquest højttalerkabler.
Mellem cd og pre bruger jeg nogle gamle monster kabler som kostede ca. kr. 750,- for 50cm for ca 20 år siden. Kan det betale sig at skifte dem ud med den alder de kabler har.
|
|
|
Jeg brugte i en del år Monster 500 interconnect, mellem for- og effektforstærker. Jeg tænkte, at med den pris de havde, i sin tid, måtte de stadigvæk være gode. Men, så lånte jeg en kasse nyere kabler, af en bekendt. Nu bruger jeg Monsterne i mit PC setup. Prøv nogle af de nyere! __________________ Finn Nielsen
|
Til top |
|
|
Lethvig Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
Lethvig skrev:
Har nedenstående set-up.
|
|
|
Jeg brugte i en del år Monster 500 interconnect, mellem for- og effektforstærker. Jeg tænkte, at med den pris de havde, i sin tid, måtte de stadigvæk være gode. Men, så lånte jeg en kasse nyere kabler, af en bekendt. Nu bruger jeg Monsterne i mit PC setup. Prøv nogle af de nyere! |
|
|
Tak skal du have, tænkte nok at de gamle trængte til at blive skiftet ud snart
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lethvig
Hvis du har mulighed for at køre balanceret mellem for- og effektforstærker, samt din CD, så kan dette på det kraftigste anbefales. Der kan her på siden købes en masse gode brugte kabler.
Omkring strømkabler, så syntes jeg du skal prøve at eksperimenterer lidt med det. Selv har jeg fået Supra strømskinne, samt deres netkabler til min CD og forstærker og også Supra netkabel fra strømskinnen til stikket i væggen. Selv syntes jeg det har givet mere ro i mit lydbillede.
Men prøv dig frem. __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
Lethvig Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
Hej Lethvig
Hvis du har mulighed for at køre balanceret mellem for- og effektforstærker, samt din CD, så kan dette på det kraftigste anbefales. Der kan her på siden købes en masse gode brugte kabler.
Omkring strømkabler, så syntes jeg du skal prøve at eksperimenterer lidt med det. Selv har jeg fået Supra strømskinne, samt deres netkabler til min CD og forstærker og også Supra netkabel fra strømskinnen til stikket i væggen. Selv syntes jeg det har givet mere ro i mit lydbillede.
Men prøv dig frem.
|
|
|
Tak for dit indlæg
Der er kun balanceret i effekten, og det er såvidt jeg ved ikke helt korrekt lavet hvorfor jeg tidligere er blevet anbefalet ikke at køre med det.
Subrastrømskinne, er den ikke kun to benet, jeg har behov for en skinne er også indeholder jord
Vedrørende anbefalingen om at prøve mig frem så er det desværre ikke lige en mulighed her hvor jeg bor. Så må for det meste forlade mig på anbefalinger...
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supra er trebenet og skærmet hele vejen gennem stikdåsen osv. Fungerer også her.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
Lethvig Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Supra er trebenet og skærmet hele vejen gennem stikdåsen osv. Fungerer også her.
|
|
|
tusinde tak det var dejligt at høre. så er det da en begyndelse at tag fat i strømskinne også.
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømskinnen fra Supra er af metal og virker som skærm for alle stikkene.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
Lethvig Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Strømskinnen fra Supra er af metal og virker som skærm for alle stikkene. |
|
|
Hvor kan man på nettet købe et sådan?
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lethvig
Supra strømskinne og kabler kan ofte købes brugt her på siden. Det er herigennem jeg har købt mit Supra.
__________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|