Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 21:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: signal kabel forslag søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 September 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hey er der nogen der kan foreslå et billigt, slankt og "neutralt/lidt mod det varme" kabel?

Billigt - under 1000 for stereosæt.
Slankt - Jeg har kigget meget på Crystalcables som virkeligt leverer det jeg søger hvad angår design
Neutralt/lidt mod det varme - skal ikke farve lyden for meget, mange detaljer, gør ikke noget det er lidt varmt i lyden

Som nævnt er crystalcables noget jeg finder lækkert (af udseende - har ikke hørt dem) men prisen er brutal. Jeg så gerne
at jeg kunne få kablet i 0.5m længder og med RCA eller XLR da jeg pt kører RCA men har planer om at gå over til noget
balanceret engang.

Jeg har overvejet noget diy, men ved ikke helt hvad det skulle være - overvejede nogle slanke coaxial kabler eller noget
sølvkabel måske (som dog har ry for at være lidt lystklingende).

EDIT: kan man evt. få fat i crystal cable kabel (altså kablet alene uden stik etc.) i bulk?
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 September 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:
Hey er der nogen der kan foreslå et billigt, slankt og "neutralt/lidt mod det varme" kabel?

Slankt - Jeg har kigget meget på Crystalcables som virkeligt leverer det jeg søger hvad angår design
Neutralt/lidt mod det varme - skal ikke farve lyden for meget, mange detaljer, gør ikke noget det er lidt varmt i lyden

Som nævnt er crystalcables noget jeg finder lækkert (af udseende - har ikke hørt dem) men prisen er brutal. Jeg så gerne
at jeg kunne få kablet i 0.5m længder og med RCA eller XLR da jeg pt kører RCA men har planer om at gå over til noget
balanceret engang.

Jeg har overvejet noget diy, men ved ikke helt hvad det skulle være - overvejede nogle slanke coaxial kabler eller noget

EDIT: kan man evt. få fat i crystal cable kabel (altså kablet alene uden stik etc.) i bulk?

Woodoo Opus 1 http://www.jumon-audio.dk/voodoo.html Neutralitet er nøgleordet!

http://voodoocable.net/VOIC1.htm

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Har du en ide om prisen ?

Kablet opfylder nok ikke helt ønsket om et slankt kabel ?!
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 September 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:

balanceret engang.

Dette har jeg hørt mange timers god musik på, klassekabel til prisen:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/signalkabel/van_de n_hul_the_d-102_iii_hybrid_kabel_10_meter.htm

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Kan ikke andet end at anbefale Dreamcaster fra Nordost - Bedste kabelkøb jeg har gjort mig.

http://www.topsoundhifi.dk/sw/frontend/show.asp?parent=89052 &menu_parent=&leftmenu_parent=60477  <--- på den rigtige side af 1000,-

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes