Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 21:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Vinyl yder/inder covers (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej AlleZuZammen.

Hvor på nettet kan man købe ordentlige yder/inder covers til de gode "gamle" vinyler ?

Grunden til mit spørgsmål er, de sælges ufatteligt mange steder, men da man ikke kan få dem "mellem fingrene" og føle kvali'en, så duer det ikke.

Erfaringer modtages.

Hygge.

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juli 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

alpape skrev:

Hej AlleZuZammen.

Hvor på nettet kan man købe ordentlige yder/inder covers til de gode "gamle" vinyler ?

Grunden til mit spørgsmål er, de sælges ufatteligt mange steder, men da man ikke kan få dem "mellem fingrene" og føle kvali'en, så duer det ikke.

Erfaringer modtages.

Hygge.

HOL' DA OP

Er jeg virkelig den eneste der bruger noget sådant

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Vi kan da godt hjælpe dig.

venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juli 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Vi kan da godt hjælpe dig.

venligst

Bent

Hej Bent.

Takker for svaret, men en ting er at "se" noget på nettet, en anden er at have "tingen" mellem fingerene, men du kan jo sende en vareprøve

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Lukker og slukker denne tråd, da jeg åbenbart er den eneste der bruger/søger disse ting

jan.bas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg køber her i Tyskland..https://sslsites.de/audiophile-vinyl.de/

mvh jan

Til top Vis jan.bas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan.bas

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hej alpape
Du har da travlt - lukker den ned efter 1 døgn?! Du ved os med vinyler vi er ikke så hurtige

Prøv at snakke med Gert hos highend sound. Der har jeg købt innersleeves i fornuftig kvalitet til en rimelig pris. Han har også ydercovers men dem har jeg ikke prøvet - og de er lidt dyre synes jeg.

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Først: Slap nu af! At forvente svar indenfor de første 2 timer er lige i overkanten. Dagen efter er ok, men ligefrem at ville lukke tråden? Tag det med et smil

Dernæst: Jeg har indtryk af at indercovers herhjemme er lidt dyre, i hvert fald ift. hvad jeg giver i brugtplade-butikkerne i Flensborg. Her kan 100 stk. købes for en 15-18 Euro, den velkendte type med rispapir i papir der hverken er superkvalitet, men bestemt heller ikke ringe.

Men når du bor på Sjælland kommer du nok sjældent til Flensborg  Hvis du gerne vil have dem mellem hænderne først, så prøv dog i alle de vinylbutikker der findes i København, bl.a. Accord, Mint Records og Sound Station - de har dem garanteret. Find adresser m.m. på http://www.rytmeboxen.dk/Musik-butikken.htm

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Nåh ja... Ydercovers i kraftig kvalitet fås til 20-25 Euro i Flensborg  Herhjemme er de noget dyrere.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Jeg plejer at købe inderposer fra Imusic.dk - hvor jeg også køber plader af og til. De er OK kvalitet.

Yderposer - plastikomslag er ikke godt! Det holder på fugten og kan ødelægge såvel cover som plade (svampeangreb). Selvfølgelig er det afhængig af varme og fugt, der hvor pladerne opbevares, men jeg synes ikke de er praktiske. Faktisk har jeg kylet i 100-vis af disse plastik covers væk!

Runkeldunk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

!S

Prøv evt rillen i grenå. Det er prima kvalivarer.

www.rillen.dk

++++Runkeldunk++++
Til top Vis Runkeldunk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Runkeldunk

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Jeg plejer at købe inderposer fra Imusic.dk - hvor jeg også køber plader af og til. De er OK kvalitet.

Yderposer - plastikomslag er ikke godt! Det holder på fugten og kan ødelægge såvel cover som plade (svampeangreb). Selvfølgelig er det afhængig af varme og fugt, der hvor pladerne opbevares, men jeg synes ikke de er praktiske. Faktisk har jeg kylet i 100-vis af disse plastik covers væk!

Har du decideret oplevet svampeangreb på pladerne?

Jeg har de fleste af mine plader i plastikomslag, og jeg har ikke bemærket at de originale papcovers på nogen måde har haft antydning af fugtpåvirkning, fx ved at føles blødere. Som du skriver er det selvfølgelig afhængig af varme og fugt, men skal der mon ikke en del til før der ligefrem udvikler sig svampe på vinylen?

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Nåh ja... Ydercovers i kraftig kvalitet fås til 20-25 Euro i Flensborg  Herhjemme er de noget dyrere.

Det vil jeg da mene er rimeligt dyrt
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:
Wymax skrev:

Ja, hvis det er stykprisen, så er det da godtnok i overkanten

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Buyer no 1 skrev:
janils skrev:

Jeg har de fleste af mine plader i plastikomslag, og jeg har ikke bemærket at de originale papcovers på nogen måde har haft antydning af fugtpåvirkning, fx ved at føles blødere. Som du skriver er det selvfølgelig afhængig af varme og fugt, men skal der mon ikke en del til før der ligefrem udvikler sig svampe på vinylen?

Nej, jeg har heldigvis aldrig oplevet det personlig. Der var dog nogle skribleriet i tyske hifi-magasiner for nogle år tilbage. Måske det kun gælder dem, som hælder vædsker på pladerne?

Jeg har dog været ude for at plastikomslag trækker sig sammen eller bliver skæve og presser på pladerne. Desuden synes jeg ikke de er pænt - men det er så noget helt andet!

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

hvis du vil have vild luksus så tjek acousticsounds

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kan tilføje at jeg har uden undtagelse brugt plastikomslag (ja og de er med garanti lavet i PVC af den værste slags)! på alle mine plader lige siden jeg blev vinyl junkie for lidt over 27 år siden, og de eneste følger deraf er virkeligt flotte og velholdte pladeomslag. 

De eneste ting som ifølge min erfaring kan klemme unødigt på et pladeomslag, er hvis der sidder meget stram cellofan på i årevis. Og ikke engang her har jeg haft dårlige oplevelser.

Hvis ens plader udvikler svamp, mug eller hvad ved jeg, så må det da være fordi at der er noget helt forkert med indeklimaet i ens hjem???

Desuden har jeg også altid lagt pladerne i forede indercovers. Hvis man er glad for sine plader synes jeg at det er et dumt sted at spare.

alpape: Hvis du har lyst og mulighed for at smutte forbi København næste gang der er plademesse i Nørrebrohallen, så gå hen til hen ham Tyskeren som altid står og sælger inder og ydercovers i spandevis, og i alle størrelser. Prøv at tjek kvaliteten på de tykkeste plastikomslag som han sælger. Dem bruger jeg selv.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Buyer no 1 skrev:
janils skrev:

Nej, jeg har heldigvis aldrig oplevet det personlig. Der var dog nogle skribleriet i tyske hifi-magasiner for nogle år tilbage. Måske det kun gælder dem, som hælder vædsker på pladerne?

Jeg har dog været ude for at plastikomslag trækker sig sammen eller bliver skæve og presser på pladerne. Desuden synes jeg ikke de er pænt - men det er så noget helt andet!

Jeg har en hel del LP'er der har været opbevaret i (sandsynligvis) underlødige plastomslag i mere end 30 år. Ingen fungus dér!
Almindelig tør opbevaring uden alt for store temperatur- og luftfugtighedsudsving - så sker der ikke noget...

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
el_serpiente skrev:
Wymax skrev:

Ja, hvis det er stykprisen, så er det da godtnok i overkanten

Jo jo, den er god nok - men så er de også med guldkanter und das ganzen

Det er selvfølgelig for 100 stk.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Buyer no 1 skrev:
janils skrev:

Det må være under ekstreme omstændigheder, vel nærmest kun når man har været til et loppemarked og har købt en pladesamling der har hensygnet i en fugtig kælder. Jeg kender ikke til do's-and-don'ts ifm. vådafspilning, men man lægger dem vel ikke i indercover'et mens pladerne stadig er våde? Og selv om man gjorde, så tror jeg stadig at miljøet de opbevares i er den stærkeste medskyldige.

janils skrev:

I de gode gamle dage anvendte jeg også de her omslag der stort set kun lige kunne trækkes udenpå cover'et, og her har jeg også set uheldige eksempler, specielt med gatefold. Men vi kan hurtigt blive enige om at omslag egentlig bare er irriterende, men til gengæld beskytter de cover'et mod slid.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes