Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 23:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Linn K600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Er der nogen herinde som har erfaringer med Linn K600 højttalerkabler?

Vil også meget gerne høre fra folk som bruger dem i et "ikke Linn" system.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Slet ingen kommentarer?

Brian7500

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

I et linn system med sonus faber højtalere virkede linns k400 bedre  end er tara labs air og kimber 8tc  .

Bassen mere dybeere,  lettere at følge meleodien   glem  alt pris  om pris vs ydelse   k kablerne fra lin  er  GODE kabler  der ikke ødelægger musikken.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft alle Linn kabler, signal- som højttalerkabler, så lad mig da smide en kommentar.

Det er en tri-wire udgave af K400, så medmindre du har tænkt dig at køre tri-wire på en Linn eller Audiovector højttaler (ikke at jeg vil opfordre dig til at købe nogen af delene), kan jeg ikke se idéen i at investe i K600?

I den forbindelse vil jeg lige nævne, at single-wire, i mine ører, altid er et bedre kompromis end bi-wire. (jeg kan ikke udtale mig om tri-wire, da jeg ikke har lavet en direkte sammenligning)

K400 fik i sin tid en ufattelig dårlig test i Hifi & Elektronik, hvilket også er mit indtryk. Det fungerer bedst (eller nærmere kun) i et Linn system, hvor komponenterne sammensættes til en speciel skræddersyet Linn-sound, som man så kan lide eller ej (jeg er til sidstnævnte).

Til 200,- pr. meter ville jeg nok kigge mig omkring efter alternativer...

Hvis man er til den type lyd, er Naim NACA5 på alle måder et MEGET bedre kabel...
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Jeg har haft alle Linn kabler, signal- som højttalerkabler, så lad mig da smide en kommentar.

Det er en tri-wire udgave af K400, så medmindre du har tænkt dig at køre tri-wire på en Linn eller Audiovector højttaler (ikke at jeg vil opfordre dig til at købe nogen af delene), kan jeg ikke se idéen i at investe i K600?

I den forbindelse vil jeg lige nævne, at single-wire, i mine ører, altid er et bedre kompromis end bi-wire. (jeg kan ikke udtale mig om tri-wire, da jeg ikke har lavet en direkte sammenligning)

K400 fik i sin tid en ufattelig dårlig test i Hifi & Elektronik, hvilket også er mit indtryk. Det fungerer bedst (eller nærmere kun) i et Linn system, hvor komponenterne sammensættes til en speciel skræddersyet Linn-sound, som man så kan lide eller ej (jeg er til sidstnævnte).

Hvis man er til den type lyd, er Naim NACA5 på alle måder et MEGET bedre kabel...

Det må jeg næsten prøve det kabel. Ting der er så dårlige må da være en oplevelse værd.

Det ville netop være med henblik på triwiring af en Audiovector hvis jeg købte K600.

Men en ting jeg ikke forstår. Hvis du er så indædt modstander af Linn, hvorfor har du dog så haft alle de forskellige Linn kabler?

Brian7500

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

David skrev:

Det må jeg næsten prøve det kabel. Ting der er så dårlige må da være en oplevelse værd.

Det ville netop være med henblik på triwiring af en Audiovector hvis jeg købte K600.

Men en ting jeg ikke forstår. Hvis du er så indædt modstander af Linn, hvorfor har du dog så haft alle de forskellige Linn kabler?

Nu er det sådan, at jo ældre man bliver, jo mere oplyst bliver man. Det betyder bl.a. at verden bliver større, og nogle ting forstår man bedre end før, andre ting går decideret op for én.

For nogle år tilbage, da jeg var dummere og mindre oplyst, blev jeg fristet af pakkeløsningen Linn.

Men efter utallige forsøg på at få det til at spille, så lyden i det mindste afspejlede 1/10 af prisen på produkterne, valgte jeg at søge andre græsgange - og Linn-kulten fik fingeren.

Jeg har da stadig 2-3 sæt af deres black signalkabel liggende, men resten er da heldigvis solgt.

Så - derfor.

God fornøjelse - håber du får det til at fungere.
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Brian7500 skrev:

David skrev:

Nu er det sådan, at jo ældre man bliver, jo mere oplyst bliver man. Det betyder bl.a. at verden bliver større, og nogle ting forstår man bedre end før, andre ting går decideret op for én.

For nogle år tilbage, da jeg var dummere og mindre oplyst, blev jeg fristet af pakkeløsningen Linn.

Men efter utallige forsøg på at få det til at spille, så lyden i det mindste afspejlede 1/10 af prisen på produkterne, valgte jeg at søge andre græsgange - og Linn-kulten fik fingeren.

Jeg har da stadig 2-3 sæt af deres black signalkabel liggende, men resten er da heldigvis solgt.

Så - derfor.

God fornøjelse - håber du får det til at fungere.

Jeg har så gjordt mig den exact samme erfaring bare omvendt,   jeg har også været det meste igennem men fandt mest musikalsk nydelse fra linns eletronik.

Dog villle jeg aldig drømme om at købe linn højtalere  de er noget at det tristeste  jeg har hørt.

Men med nogle musikalske euphoniske højtalere  opstår  der ofte magi med linn

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Er der nogen herinde som har erfaringer med Linn K600 højttalerkabler?

Vil også meget gerne høre fra folk som bruger dem i et "ikke Linn" system.

Du må ud og lytte selv   her inde vil du få alt for mage modstridende meninger til at hitte ud hvad der er sandt.

Og så er der det der med folks erfaringer,    dem kan man heller ikke bruge til ret meget  fordi der er uendeligt mange faktore der spiller ind hvorfor  at lige det mærke ikke spilled optimalt i den pågælendes øre.

OG andmeldelser   tro mig glem dem.

mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes