| Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal til at mørklægge min bio, MEN: Jeg skal bruge mørklægningsgardiner, det er nok ikke det store problem at finde, har læst herinde at IKEA har nogle billige som fungerer. Problemet ligger i, at jeg vil trække nogle sorte tæpper/filt/stof for vinduet yderligere. Er der en herinde som kan hjælpe mig med at finde et sted man kan købe dem i store størrelser så jeg ikke behøver sy dem over hinanden???
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
| Jeg står og skal til at mørklægge min bio, MEN: Jeg skal bruge mørklægningsgardiner, det er nok ikke det store problem at finde, har læst herinde at IKEA har nogle billige som fungerer. Problemet ligger i, at jeg vil trække nogle sorte tæpper/filt/stof for vinduet yderligere. Er der en herinde som kan hjælpe mig med at finde et sted man kan købe dem i store størrelser så jeg ikke behøver sy dem over hinanden??? |
|
|
Alt efter hvor stort dit vindue er, tror jeg ikke du undgår syning, men ellers har de jo også stof i metermål i IKEA, men hvorfor vil du gøre det ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sølvpapir er godt at mørklægge med. Det koster ikke ret meget, men der skal tapes en del. Og det giver også reflektioner på ydersiden, men det burde ikke lukke ret meget lys ind.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
The Elite skrev:
| Jeg står og skal til at mørklægge min bio, MEN: Jeg skal bruge mørklægningsgardiner, det er nok ikke det store problem at finde, har læst herinde at IKEA har nogle billige som fungerer. Problemet ligger i, at jeg vil trække nogle sorte tæpper/filt/stof for vinduet yderligere. Er der en herinde som kan hjælpe mig med at finde et sted man kan købe dem i store størrelser så jeg ikke behøver sy dem over hinanden??? |
|
|
Alt efter hvor stort dit vindue er, tror jeg ikke du undgår syning, men ellers har de jo også stof i metermål i IKEA, men hvorfor vil du gøre det ?
|
|
|
For at mørklægge 100%. Mørklægningsgardiner er ikke 100% mørke uanset hvad?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Hans J skrev:
The Elite skrev:
|
|
Alt efter hvor stort dit vindue er, tror jeg ikke du undgår syning, men ellers har de jo også stof i metermål i IKEA, men hvorfor vil du gøre det ?
|
|
|
For at mørklægge 100%. Mørklægningsgardiner er ikke 100% mørke uanset hvad? |
|
|
Selve gardinet trænger der ikke lys igennem, så du kan evt montere en liste for oven og i siderne, måske ved hjælp af et par aluprofiler i siderne kan holde dit gardin på plads, så der ikke slipper lys ind. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
| Problemet ligger i, at jeg vil trække nogle sorte tæpper/filt/stof for vinduet yderligere. Er der en herinde som kan hjælpe mig med at finde et sted man kan købe dem i store størrelser så jeg ikke behøver sy dem over hinanden??? |
|
|
Jeg løste mit problem ved at købe nogle store flistæpper og så sy et gardin bånd i :) Fungere ganske udmærket, er billigt og så er der kæmpe udvalg i mønstre og motiver.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
|
Mørklægningsgardiner er ikke 100% mørke uanset hvad?
|
|
|
Mine mørklægningsgardiner mørklægger 100 %. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået et bedre tip. har en kammerat som bruger noget scene Molton stof, akkurat som det der anvendes i landets biografer. 
Men nu er det heller kun til vinduer, jeg har tildels også store vægsidder som skal mørklægges..
|
| Til top |
|
| |