Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabeltest (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har her på forumet læst supertest af silver sonic's kabler. Deres Højtalerkabel Q10, og deres signalkabel Revalation. De bliver skamrost og sammenlignet med kabler (der er dog ingen nævnt) på op til 10 gange deres pris.

1: Har nogle disse kabler i kombination med hinanden, og hvad er jeres indtryk?

Jeg kunne godt tænke mig at lytte lidt på disse kabler hvis nogen er interesseret at troppe op med kablerne og bruge noget tid på det???

Ellers skriv bare om jeres erfaringer.

På forhånd tak.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Stadig ingen der har lyst til at teste disse kabler i min hytte?

Det skal siges at jeg har dyere kabler end disse silversonic, og ville da også ærge mig hvis det viser sig at silversonic gør det bedre, men så ved jeg til gengæld hvilke kabler jeg skal have

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Stadig ingen der har lyst til at teste disse kabler i min hytte?

Det skal siges at jeg har dyere kabler end disse silversonic, og ville da også ærge mig hvis det viser sig at silversonic gør det bedre, men så ved jeg til gengæld hvilke kabler jeg skal have

Du kan jo spørge ophavsmanden til testen om han vil stille op

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har både SilverSonic Q10 som biwire og deres revalation.  Vil prøve at give dig en beskrivelse af disse kabler, selvom det er lidt svært da jeg fornyligt har været så heldig at kunne lave en kraftig opgradering af mit udstyr.  I mit tidligere setup har jeg også haft Cardas Cross,samt Nordost Red Dawn og Blue Heaven. Cardas Cross er efter mine øre et kabel der giver et noget mørkere eller måske man skulle sige varmere lydbillede. Hvor at Nordost hælder mod den lyse /kølige side. Hvis jeg så bedømmer SilverSonic revelation i forhold til disse så er kablet mere neutralt,altså et sted mellem varmt og køligt. Og til prisen gør kablet det rigtigt godt. Men det kommer jo også an på hvad man lydmæssigt gerne vil i forhold til det setup man har.

Nu har jeg så på mit nye setup kørt med SilverSonic Q10,men har netop i går hentet et sæt Yter højtalerkabler,har kun lyttet ganske kort,men kan sige at Yter Kablet gør det rigtigt rigtigt godt,med en helt utrolig god basdefination i forhold til Q10. Rummet bliver også efter mine øre at dømme aftegnet meget bedre. Og så er det i mine øre et supermusikalsk kabel i netup mit setup.

Men så er der jo også en god prisforskel.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Ja der er langt fra ord til handling 

Tak for beskrivelsen flemming, du har da fået anskaffet dig et seriøst setup. Stort tillykke med det.

Jeg har prøvet nordost red dawn, men dette passede overhovedet ikke til mit anlæg. Der var ikke noget ordentlig kontrol på noget. Der var et BKS Supreme kabel lige så godt, og koster kun det halve. Jeg skulle have et kabel der gav noget luft og rum/dybde i lydbilledet, og faldt derfor for Siltech's LS88 som passede lige til mit anlæg.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Så har jeg lige haft en rigtig god oplevelse.

Flemming har være så flink, og rar at komme forbi i dag med silversonic's q10 højtalerkabel, og deres signalkabel revelation.

Det skal først lige siges at jeg har hørt på forskellige signalkabler i prisklassen op til 5-6000 for et sæt, dog mest fra nordost. Disse valgte jeg fra og fik lavet et sæt af benno fra expert i varde, som han mente kunne måle sig med disse. Da jeg dengang fik sat dem til var jeg en meget glad mand da de lød lige så godt som de andre efter min mening.

Vi startede med at lytte lidt på mit nuværende setup på forskellige numre og blev enige om at Brothers in arms, og bed of roses fra bon jovi's "the left feels right" ville være gode referencer. Det blev dog kun til brothers in arm's da man tydelig kunne høre forskel.

Jeg skiftede signalkablerne fra afspiller til forforstærker, og fra forforstærker til effekttrin. Jeg må indrømme at der var stor forskel. Bedre sammenhæng, tydeligere detaljer, endnu bedre stram bas så man kunne mærke kraften fra forstærkeren bag ved. Disse signalkabler er det bedste jeg har hørt på mit anlæg til dags dato, og jeg skal bare have dem så let er det.

I testen bliver q10 højtalerkablet beskrevet lige så godt, meen den mangler detaljer, rum og bas  i forhold til mit kabel som er et siltech's ls88 som er noget dyrere, men ikke 10 gange. Men q10 kablet gør det i forhold til pengene (2700 kr) rigtig godt og er stadig et godt køb.

Det skal siges at jeg på forhånd vidste at sølv/cubber kombination af kabler passer rigtig godt ind i mit anlæg, så der kunne jo kun komme nogle gode erfaringer ud af besøget.

Vi hørte også på Roger Waters, john taylor, janis ain, katie melua, ed thigpin, kelly Clarkson, og en cd med godt og blandet.

Så vil jeg gerne takke Flemming mange gange for en rigtig hyggelig dag.

Vi var forbavsede over hvor stor en forskel der var på disse signalkabler, især mig da jeg jo mente at jeg havde de rigtige signalkabler. Men jeg er blevet klogere + et par signalkabler rigere "fattigere". Det bedste var sådanset at vi begge var enige om forbedringerne.

Til de som ikke tror dette, så skal i da være velkomne og jeg vil gerne give en demonstration.

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 August 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis

Siger selv mange tak for en dejlig eftermiddag ,med nogen spænende oplevelser,og kan kun give dig ret i de ting du nævner.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes