Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 20:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nødråb vedr. LClock/Zap! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bammerdrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2003
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Sony CDP-X555ES cd-afspiller som jeg bruger som sekundær cd kilde. For ca. et år siden fik jeg den opgraderet med både en LClock XO 2 samt et ZAPfilter 2. Jeg købte delene hos L.C. Audio og fik en elektronikkyndig ven til at indstalere dem, da L.C. ikke havde tid:

” Vores værksted har desværre ikke mulighed for at udføre arbejdet på din maskine. Men vi sælger naturligvis opgraderings delene, og jeg vil foreslå at du tager kontakt med at godt radio værksted, eller lignende, for at få foretaget installationen”.

Så langt, så godt.

Nu bliver det tricky: DAC´en i Sony´en er en CXD2552Q. Outputtet fra DAC´en er så kraftigt, at kraftigt indspillede cd’er (som f.eks. Norah Jones ”Come Away With Me”) overstyrer ZAPfilter´et, hvorimod f.eks. Rickie Lee Jones ” Rickie Lee Jones” ikke udgør noget problem.

Nu er mit spørgsmål: hvordan dæmper man outputtet fra DAC´en UDEN at ændre frekvensgang m.m.?!?

Selv har jeg meget lidt forstand på de dele, så er den nogen (som helst) derude, som kan hjælpe mig, please?!?
Der kunne sagtens vanke kontanter eller eksorbitante mængder af god rødvin til den, som hjælper mig med at få min Sony til at lyde rigtig godt med ALLE typer af svagt/kraftigt indspillede cd’er i skuffen!

På forhånd dac(!)

Niels

Til top Vis bammerdrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bammerdrengen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes