Forfatter |
|
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter
Hvor I Kbh kan jeg købe Kimber kabler?
hilsen naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener kt har dem, men er ikke 100....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Speakers Corner... __________________
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Det Kimber der er best er højttaler kabel 8 TC, alle de andre Kember kabler nej tak.
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-):-) skrev:
Hej !
Det Kimber der er best er højttaler kabel 8 TC, alle de andre Kember kabler nej tak.
|
|
|
4TC er jo det samme kabel, så mon ikke det også kan svare sig  __________________
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellen er bare det dobbelte antal leder. Hvilket er med til at gøre 8 TC bedre.
Jeg køre med et sæt 8TC = 32 leder pr. HT. Det er ikke så lidt bedre... Men selvfølgelig ikke nødvendig for at opnå god lyd. Man kan jo start med 4TC. Som er ganske godt. Specielt til prisen.! __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
:-):-) skrev:
Hej !
|
|
|
4TC er jo det samme kabel, så mon ikke det også kan svare sig 
|
|
|
Hej !
Har prøvet begge kabler og fortræk 8TC.
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej naim...
Er det til Compass´erne ?
Ved godt der er Kimber inside, men der er vel ingen grund til gentage skaden? Dick Shahinian er kun et menneske og kan også fejle...
Har prøvet 8TC: det er et, forholdsvist, fasekorrekt kabel, men med en pænhed/glathed over det hele, specielt mellemregistret og toppen lider herunder. Hvis du gerne vil gemme Naim-lyden lidt væk, kunne det være et fornuftigt valg. Hvis du vil lukke op, er der andre alternativer.
Hvilke kabler kører du med nu, NAC5 ?
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
At Kimber 8TC har en pænhed/glathed. Kan hos nogle højttalere også vise sig sin fordel. Der tænker jeg specielt på JBL TI modellerne med deres til tider hidsige diskant. Der trækker Kimber tendenserne lidt tilbage i toppen, med fordel.! Ikke bare hos JBL. Men Drome diskanter generalt.
Øvrig tone spektre matcher flot sammen. Med dem som mange andre gode HTér. Et kabel der allround spiller godt sammen med meget på markedet. Meget homogen-varm lyd. Med fin kontrol & balance til en pris der er til at betale, og yderst rimelig. Det gælder hele Kimber programmet.
Hvis man vil lukke op. Er der andre alternativer. JA. Med dertil hørende andre ulæmper. Det perfekte kabel findes ikke.  __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
Jacob E Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Naim og i andre.
Jeg har lige købt 4.5m 8TC gennem eBay fra en fyr i Singapore . Jeg gav $161 inkl. forsendelse. Ret billigt!! Jeg glæder mig til at få dem og håber at der ikke er tale om efterligninger.
Han havde flere sæt og længder til salg.
mvh.
JacobE
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
4,5 meter ialt var ikke meget til 2 HTér. Men okey hvis du ikke har behov for mere. Men det kunne jo komme. Prisen er meget rimlig brugt, ud fra længden.
Efterligninger har jeg ikke støt på, eller hørt om på speaker kabler. Men man skal aldrig sige aldrig. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
Jacob E Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Evolator.
Jeg har ikke brug for mere. Desuden har jeg hørt noget sort magi i forumet: den optimale længde af kabler skulle være 4.36 m eller det halve, kvarte osv.
Kablet som jeg har bestilt er ikke brugt. Så det er vel igefrem mistænkeligt billigt .
Mvh. JacobE
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.... Tja. Man kan da nok gøre sine forestillinger. Eller også er de bare ikke dyre i udlandet.
Den der med 4,36m. Er ret sort magi. Jeg har selv hørt forskellige længder. Og kan sku ik høre en skid anderledes ved de er kortere, eller længere. Mine kabler er 3 meter til hver side. Så det spiller nok af helvede til. Set med nogens mening.
Enlig er der også dem der tror de kan høre græsset gro. Det skal man endelig ikke tag fejl af.
Så er der dem der tror de kan høre noget, med ikke er sikker. Hvilket resultere i at de mener det samme, som fleretallet, for ikke at skilde sig ud. 
Jeg er en af de første til at gå imod strømmen. Hvis jeg ikke er enig. Omvent kan der opseveres noget. Bare lidt forbedring. Bøjer jeg mig også.
Derfor kan jeg ikke døje at se folk, der ikke virker enig i det en given sælger prøve at fremhæve. Hvor det hos folk er tydligt at se, de sidder inde med mange ubesvarede spørgsmål. Og dem der bare nikker, fordi der lige var øjenkontagt. Sidst skal vi ikke glemme dem der ikke rigtig tør, stil spørgsmål. Fordi de er bange for at dumme sig lidt.
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|