Sendt: 24 Juni 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg i længere tid overvejet at købe nye signal kabler til min dvd og subwoofer, men jeg har lige et par spørgsmål, som i sikkert kan hjælpe mig med.
Jeg bruger lige nu mine gamle MITerminator6 stereo analog lydkabler til at forbinde dvd og subwoofer til min forstærker. Det virker fint, selvom det jo ikke er digital kabler, så er der nogle som kan forklare mig forskellen på mine analoge MIT kabler og et digitalt?
Grunden til at jeg overvejer at købe nye er at jeg vil bruge mine MIT kabler til at forbinde dvd'en til forstærkerens cd indgang, samtidig med at jeg også har den forbundet til dvd indgangen over et digitalt kabel. Det gør nemlig at jeg ikke skal skifte imellem forskellige lyd indstillinger når jeg skifter imellem at se dvd og høre cd. Jeg kører med surround-off når jeg hører musik, hvilket jeg jo naturligvis ikke gør når jeg ser dvd  Oven i det digitale kabel til dvd'en, skal jeg så også ha fat i et mono kabel til subwooferen.
Så, er der en eller anden som kan forklare mig forskellen på mine MIT kabler og digitale kabler når jeg bruger dem til henholdsvis dvd og subwoofer?
Anlæget er Harman Kardon AVR5550, DVD30 og JBL Northridge højttaler serien.
|