Forfatter |
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum!
Er det bare mig der sidder og ærgrer mig engang imellem, over at den plads man har til avatar er så lille, eller har jeg lidelses-fæller?
Rigtig mange sjove billeder man kunne ha' lyst til at bruge til avatar, bliver alt for gnidrede til at kunne ses.. Det er da ærgeligt - vi har jo kun det sjov vi selv laver, og det er med til at gi' brugerne personlighed.
Jeg ved godt det har noget med båndbredde at gøre, og indrømmer gerne at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad sådan noget kan løbe op i - men måske det er blevet billigere siden afgørelsen på 5 kb blev truffet?
Jeg synes sådan en side som audiokarma har en god størrelse avatarer..
-tunghør
|
Til top |
|
|
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne sides avatarer er måske lige det mindste - men tror også det er lidt for at skræmme små usæriøse hoveder væk, og for at holde en god kvalitet over forummet. Dette er jo et hifi forum og ikke denhvideklat.dk :)
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes de passer fint herinde, det er jo trodsalt den tekst folk skriver herinde der skal fokuseres på - ikke deres avatar :)
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
"God kvalitet og sjov" udelukker vel ikke nødvendigvis hinanden? Ikke i min verden, ihvertfald..
Det seriøse islæt er, at det er hurtigere at finde sine egne indlæg på en side, så man kan se hvad for noget sludder man har fået sagt
|
Til top |
|
|
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Det seriøse islæt er, at det er hurtigere at finde sine egne indlæg på en side, så man kan se hvad for noget sludder man har fået sagt :D |
|
|
Hvis ikke du kan finde dig selv, burde du måske ikke bevæge dig rundt på det kæmpe store internet ;)
Jeg bandede også lidt over størreslen på 64x64, da jeg lavede mit nuværende avatar - men nuvel, det blev godt nok alligevel.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes lige at tunghør skal have lidt opbakning her. Altså jeg synes bestemt ikke at man taber noget i seriøsitet ved at hæve den til fx 150% af størrelsen i dag.
Og så bliver det nemlig nemmer at finde indlæg fra bestemte personer i trådene som tit bliver lange og uoverskuelige. 
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad for et indernet..?
Men okay - det er to stemmer for jens peter kedelig - al respekt for det
måske det bare er mig?
Edit: nej det er ikke bare mig
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bakker bestemt også op. Visse ting kan også blive for seriøst og jeg mener bestemt ikke at niveauet falder fordi vi får et større og bedre avatar, for som tunghør også skriver giver det et indblik i det personlgheden hos folk.
PS. Er der nogle der kan se at der står CerwinVega-Club i mit avatar? 
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jeg bakker bestemt også op. Visse ting kan også blive for seriøst og jeg mener bestemt ikke at niveauet falder fordi vi får et større og bedre avatar, for som tunghør også skriver giver det et indblik i det personlgheden hos folk.
PS. Er der nogle der kan se at der står CerwinVega-Club i mit avatar? 
|
|
|
Nej, heldigvis!   
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heheh, ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk at jeg skifter standpunkt, avartarene skal være mindre!
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke ligefrem en del der har vores største, blandt de ting vi bør ændre ved forum. jeg ville ikke holde mine forventninger for højt til om det bliver ændret. Men avataren er bestemt vigtig, jeg læser sjældent brugernavne på avatarer jeg genkender.. og bliver ret 'irriteret' når fx Mastervol finder på at han vil ændre sin avatar, for så har jeg sværere ved at finde hans indlæg. men måske tunghør bare trænger til briller 
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Det er ikke ligefrem en del der har vores største, blandt de ting vi bør ændre ved forum.
jeg ville ikke holde mine forventninger for højt til om det bliver ændret. Men avataren er bestemt vigtig, jeg læser sjældent brugernavne på avatarer jeg genkender.. og bliver ret 'irriteret' når fx Mastervol finder på at han vil ændre sin avatar, for så har jeg sværere ved at finde hans indlæg (og slette/rette dem...).
men måske tunghør bare trænger til briller 
|
|
|
Men jeg synes nu at de er en anelse for store, men 10 cm fra skærmen er måske også for tæt på? Ved det sq ikke... 
Desuden har jeg ALDRIG skiftet min avartar til en anden. 
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he - ja, det kan være..  . Jeg skal ikke kunne udelukke det, men måske vi så er ret mange der er svagtseende?
Hvad for planer har I med forum? Må indrømme jeg ville bifalde en opdeling imellem surround og stereo - nu har jeg så mange gange gået ind via et link på forsiden, hvorpå der stod "hjælp til reciever" - og det er altid surround  . Det intereserer mig mindre end en trafikulykke i kina - jeg er til stereo
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Synes de passer fint herinde, det er jo trodsalt den tekst folk skriver herinde der skal fokuseres på - ikke deres avatar :) |
|
|
Sådan
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
og bliver ret 'irriteret' når fx Mastervol finder på at han vil ændre sin avatar, for så har jeg sværere ved at finde hans indlæg.   |
|
|
Helt enig - jeg synes avatarerne fugerer som "ansigter". Hvis jeg f.eks. bladrer hurtigt gennem en tråd, er det avatarerne og ikke navnene jeg lægger mærke til. Derfor synes jeg goså det er lidt besværligt når mange bruger det sammen standard-avatar.
Men hvad, det er jo bagateller.
Men et lidt større avatar vil jeg klart bakke op om - f.eks. 80x80 px eller 80x100 px. Mulighed for et aflangt avatar giver nogle "muligheder" __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med det aflange lyder rigtig nok - du plejer jo at ha' styr på det med pc'en Sveske, så det tar' jeg dit ord for
Det lader vist til at være delt nogenlunde fifty-fifty, men jeg troede godt nok vi var flere der havde en mening om det. Hvis det her er interessen, så kan jeg godt forstå det ikke står højt på jeres liste.
-Det slår vi da bare en streg over, og er lige gode venner af den grund
-tunghør
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bestemt også tilhænger af større avatarer, så vi kan få nogle lidt bedre billeder end de frimærker som der er plads til nu.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Det med det aflange lyder rigtig nok - du plejer jo at ha' styr på det med pc'en Sveske, så det tar' jeg dit ord for
|
|
|
Hehe, mange tak
Men det var nu mest ment som, hvad kan man sige, udfoldelsesmuligheder i avataret. F.eks. kan man have et billede af sin elskede gulvhøjttaler (eller tonearm eller noget andet aflangt) uden at 2/3 af avataret behøver at være tomt. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart, klart - og portrætter er jo som regel også aflange, så det gir god mening med det aflange format. Men det kommer vi vist til at vente lidt på..
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|