Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Pana PT-AE300E vs. TX32-PD30 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: PJ eller TV investering for 15.000 +/-
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
29 [85,29%]
5 [14,71%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gs6n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 December 2003 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal kaste mig ud i den store hjemmebio eller om TV'et skal skiftes?

Det skal uden tvivl være Panasonic da jeg lige har invisteret i en DMR-E100 Recorder, og så skal det jo passe sammen ikk'

Skal jeg se at komme igang med at opbygge hjemmebioen i min 2 værrelses, eller skal jeg skifte det gamle 28" TV ud med en super-fyner?

Jeg skal hen af vejen have begge dele, men lige nu bliver det ikke, så jeg er nød til at vælge men det er en svær beslutning.

Hvad mener i

Til top Vis gs6n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gs6n

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 26 December 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart vælge tv'et, da kvaliteten simpelthen er for dårlig på den projektor.

Man skal op i noget godt (og dyrt) dlp eller crt, før end jeg ville overveje det!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 December 2003 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

jeg ville nok vælge projektoren... og bruge det nuværende tv til alt andet end film...

men smag og behag.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 December 2003 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Projektor helt klart - det giver den største gevinst! Når man først har set film på PJ så bruger man kun TV til TV avisen  og ikke til film!

Har selv en AE300 (se www - knappen) og kvaliteten er sgu' go' nok!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 26 December 2003 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Projektor helt klart - det giver den største gevinst! Når man først har set film på PJ så bruger man kun TV til TV avisen  og ikke til film!

Sammenlignet med billedkvaliteten når AE-300 ikke PD30 fjernsynet til sokkeholderne!  Der er ganske vidst tale om et større billede......

MEN.....sort er ikke sort, det er gråt.  Farverne er ikke rene og kan virke vage og "forvirrede". Kontrasten er sløv og der går en håndfuld detaljer tabt i den projektor.

Dermed ikke sagt at AE-300'eren er dårlig, den kan bare ikke måle sig med et godt tv, som f.eks. PD30 eller Loewe Articos.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 December 2003 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Du skal nok være hurtig ude hvis du vil købe en panasonic pt-ae300 kan købes for 12500 i laserdisken, jeg har læst at den er udsolgt på panasonics lager og ikke kommer på lager igen.I januar kommer pt-ae500 til 15999 kr hos tapeconnection http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=vis_even t&Eventid=66

jeg har selv en panasonic pt-ae300 i hjemmebioen og et 34" nokia tv da jeg ikke gider at se nyhederne på 104".Se min hjemmebio på http://www.biojensen.dk/

Svar til jdg1

Jeg tror ikke den nye panasonic pt-ae500 er så langt fra dlp eller crt projektorer

DATA på pt-ae500

Opløsning 1280x720 (HDTV)

Lysstyrke 850 ansi-lumens

Kontrast 1300:1

Smooth-screen teknologi, der fjerner "hønsenet"-effekten

AI-teknologi, der automatisk hæver og sænker lysstyrken alt efter billedet, for at øge kontrasten

Støjniveau ned til 27 dB

Masser af indgange: DVI, VGA, Scart, Component, S-video og Composite

Både vertikal og horisontal digital keystone-korrektion

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 December 2003 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
CHTT skrev:

Sammenlignet med billedkvaliteten når AE-300 ikke PD30 fjernsynet til sokkeholderne!  Der er ganske vidst tale om et større billede......

MEN.....sort er ikke sort, det er gråt.  Farverne er ikke rene og kan virke vage og "forvirrede". Kontrasten er sløv og der går en håndfuld detaljer tabt i den projektor.

Dermed ikke sagt at AE-300'eren er dårlig, den kan bare ikke måle sig med et godt tv, som f.eks. PD30 eller Loewe Articos.

Selvfølgelig kan du ikke sammenligne billedkvaliteten hvad angår opløsning eller sortniveau mellem et godt TV og en LCD projektor  - det var heller ikke det jeg skrev.

Men man får helt klart den største gevinst ved det store billede når man skal se film - og med AE300 får man en udemærket billedkvalitet med et OK sort niveau (parret med et greyline lærred) og et kæmpe billede der kan give biograf fornemmelse. Det kan et 32" TV ikke - ligegyldigt hvor skarpt og sort det er!

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 30 December 2003 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Man kan få brugte CRT projektorer i god stand fra 7000 - 30.000kr....

kik evt. på www.vision.esenet.dk

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ahem... 2 værelses? Hvor stor er lejligheden? Jeg bor selv i en 90m2 lejlighed og ville ikke lige overveje en projektor af den grund at jeg (og min kæreste) også skal kunne være i lejligheden når vi ikke ser film, og det kræver et lidt andet arrangement at gøre plads til en projektor + lærrede. Hvis du så tilmed skal have plads til TV'et, så kunne jeg forestille mig at du løber tør for plads ret hurtigt? ;)

Jeg ville tage TV'et hvis det var mig hvis din lejlighed ikke er så stor at du uden besvær kan have plads til en projektor.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes