Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Forummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Kam man regne med folks udtagelser
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
4 [2,86%]
17 [12,14%]
63 [45,00%]
56 [40,00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2003 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Synes alt for mange uvidende personer råder folk til at købe noget de ikke sigter efter og hakker deres seriøse bud ned, som ofter er udemærkede. Det er som om man ikke kan komme på det her forum og få hjælp til et anlæg til menneske penge længere. Det skal helst være det ypperste High End, og det som de sigter efter bliver hakket noget så grusomt ned, at de ikke ville blive glade for produktet hvis de købte det. Da det absolut skal være det ypperste.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 November 2003 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

vi har alle vores forskellige meninger, heldigvis... men ja, nogle gange er det da irriterende når en person spørger efter fordele/ulemper ved en række produkter, og folk så ikke svare på spørgsmålene men kommer med helt andre alternativer.

Det kan selvfølgelig være rart med alternativer, men var det ønsket så ville der sikkert være en lille tilføjelse, så som: "andre bud er velkomne" (I ved hvad jeg mener)

mht til om der er nogle brugere man "stoler" mere på end andre, så ja der er en række brugere som jeg 'stoler' mere på end andre, de virker som om de ved hvad de taler om og det er jo det man helst vil have indtrykket af når man spørger folk til råds.

jeg kunne sagtens skrive en lang liste over de personer jeg mener man kan stole på, men det er ikke nødvendigt...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2003 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Det er vel som i de fleste tilfælde: Du bliver nødt til at vide noget selv før du spørger. Som man spørger får man svar.

Derudover er det en ubetinget fordel at "hænge lidt ud", følge med i hvad der sker, og hvem der siger hvad før man spørger. Så har man også en chance for at filtrere lidt i de svar man får.

Hvis der er nogen der regner med at man bare kan remse lidt anlæg op og derefter spørge "hvilken forstærker skal jeg købe?" - og regne med at få et brugbart og fuldstændig korrekt svar, vil jeg mene at det grænser til ualmindelig naivitet, mangel på selvstændighed og ingen tro på egen dømmekraft.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 November 2003 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Man vurderer nødvendigvis udfra ting man selv har haft, det kan vel ikke være anderledes? Og oftest er svarene jo "jeg har prøvet x - den var god - men prøv måske også y - lyt dig frem og vælg den du bedst kan lide!"

Selvfølgelig kan man ikke altid få 100% svar, men man kan jo også præcisere sit spørgsmål osv....

Og selvfølgelig er nogen mere troværdige end andre. Nogen snakker mest om knallerter, andre snakker mere om Skotland, og andre igen har haft alt tænkeligt kvalitetsudstyr bragt til det midtfynske, og har nyder derfor stor respekt!!!

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2003 kl. 03:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har personligt nogle favoritter som jeg lytter mere til end andre. Omvendt har jeg også nogle få "sorte får" som jeg ganske enkelt ignorerer.

Men alt i alt synes jeg nu forummet fungerer rigtigt godt, hvis blot man husker at stille sig kritisk over for andres gode råd og ikke bruge dem som facitliste, men blot som en hjælp/et forslag til bedre oplevelser!

Denne poll er forøvrigt værdiløs, da man (endnu en gang) kan stemme flere gange!

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 November 2003 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Ja forummet fungere fint. Men det ville være rart hvis folk kunne holde sig til emnerne og droppe de personlige angreb, trådene nogle gange ender med.

Senest er der jo tråden om Kurt Kubiks tomos.

Det er der jo ikke nogen der får noget hjælp ud af.

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2003 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er lidt for tit at man lige skal spare lidt mere sammen, og så er det ellers for 80 til 90% af tilfældene at man bliver rådet til at gå i Hifiklubben.

Det er trist at der ikke er nogle alternetiver i mellemklassen.

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 November 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke genkende din kritik. Jeg synes svarene følger kvaliteten i forespørgslen. Mange forespørger kun for at få bekræftet et valg de allerede har besluttet, og uanset ”rådgivning” følger. Jeg har aldrig set nogen der f.eks. forespørger på en Denon XX har fået det råd at de skulle købe en ML YY.

Dem der forespørger på hi-end får nemmere ørerne i maskinen, men det er oftest fordi der mangler en strategi i forespørgslen, er det kun for at få nyt at prale med (det er altså tilladt med hi-fi sgu!), eller er det for at opnå bedre musikgengivelse.

Da mit hardwarekendskab er noget begrænset har jeg f.eks. fået uvurderlig hjælp til at lægge en strategi for at nå et musikmål herinde.

Man skal også læse mellem linierne, når nogen siger at f.eks. ML er hø og hakkelse så mener de blot – prøv dog også at lyt til noget af det andet sjove” ML er slet ikke så ringe endda.

I sidste ende er det ikke helt så nemt at skrue et fint stereosæt sammen, uanset om det må koste 25 – 50 eller 1 million, og det bliver ikke nemmere hvis det også skal spille musik.

great work guys  

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 10 November 2003 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Det eneste man med god samvittighed kan råde folk til er vel at tage ud i byen og lytte til forskellige mærker i den prisklasse der nu er relevant. Selvfølgelig kan man komme med et forslag, men den der spørger må jo så også have gjort sig klart at når man spørger ”herinde” så får de folks opfattelse af hvad der er godt og ikke den evige og endegyldige sandhed. Forslagene kan kun danne grundlag for hvad man skal gå ud og lytte til, man får ikke serveret et endegyldigt svar på sit spørgsmål men måske en vinkel man ikke selv havde tænkt på. HIFI er en disciplin der kræver noget af udøveren, sådan som det også er med så meget anden hobby, man må pine død anlægge sine egne holdninger til tingene. Vi er vel alle sammen startet med et konfirmations anlæg, de fleste bliver så hængende der, og dem der tænker at det må da kunne gøres bedre, det er dem der gennem tiden får skrabet et anstændigt anlæg sammen og det er disse mennesker  man kan møde ”herinde”. Mit råd til dem der kunne finde på at spørge ”jeg har 5000,- til et anlæg hvad skal jeg vælge” , det er : Efter som at du har fundet vej til dette HIFI-nirvana så må du være bare lidt bidt af musik og reproduktion af samme, så se hvad der kommer op af forslag og få så lettet jeres r * v og kom ud i verden og lyt , lyt , lyt og så lige lyt, det er den eneste måde at finde ud af hvad man kan lide. Og så lige til sidst tro på det du hører, hvis du i hele din krop kan føle at det her er bare rigtigt, så er det sgu rigtigt, lige nu i værtfald. Det er med HIFI som med sex, i længden bliver det lidt kedeligt, at høre om andres erobringer.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 November 2003 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Tit og ofte stiller folk urimelige krav feks. hvilket surroundanlæg til 5000,- og til den pris kan man altså ikke finde noget fornuftigt når vi taler om amp-dvd og 5 ht'er + sub. Så kan man da kun anbefale at spare lidt mere sammen eller købe brugt. Alternativet ville være at sende dem i føtex og finde et kombianlæg som 9 ud af 10 ville blive trætte af efter 6 mdr.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2003 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:

Jeg syntes det er lidt for tit at man lige skal spare lidt mere sammen, og så er det ellers for 80 til 90% af tilfældene at man bliver rådet til at gå i Hifiklubben.

Det er trist at der ikke er nogle alternetiver i mellemklassen.

Hej DKMIK

Det kunne jo skyldes at det i mange tilfælde ikke er mellemklassen der bliver spurgt til, f.eks "jeg har 6000,- til et anlæg hvad skal jeg vælge" hvad skal man svare til det "gå du i Bilka min dreng, der kan du nok fínde noget der kan sige et eller andet ?" folk "herinde har altså lige så lidt erfaring med "Bilka-anlæg" og andre "alt-i-et" løsninger som en landmand har forstand på agurkesalat. Jeg vil sige at folk råder andre til at gøre det der virkede for dem selv, jeg købte selv mit første "rigtige" HIFI-anlæg i HIFI-klubben og jeg vi da bestemt råde andre med et lille budget til at gøre det samme, det er reelt det eneste alternativ til supermarkeds-anlægene, hvis det altså skal være nyt.

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 10 November 2003 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Til Lasse,

Der findes da masser af alternativer til HiFi Klubben, de er bare ikke så synlige - det koster jo mange penge at sende reklameaviser ud og reklamere i tv. Jeg synes at DKMIK har fuldstændig ret i det han skriver, for det er altid de sædvanlige mærker fra HiFi Klubben der bliver anbefalet og ind imellem sniger der sig en System Audio eller Audiovector højttaler ind fra sidelinien. Vi kender alle B&W, Denon, Dali, Audiovector osv., det er da langt mere interessant hvis nogen har positive erfaringer med noget man ikke allerede er bekendt med. Det kunne jo være at det var langt bedre end det man render i HiFi Klubben efter.

Mvh

Bent

Til top Vis Bent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 November 2003 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Tit og ofte stiller folk urimelige krav feks. hvilket surroundanlæg til 5000,- og til den pris kan man altså ikke finde noget fornuftigt når vi taler om amp-dvd og 5 ht'er + sub. Så kan man da kun anbefale at spare lidt mere sammen eller købe brugt. Alternativet ville være at sende dem i føtex og finde et kombianlæg som 9 ud af 10 ville blive trætte af efter 6 mdr.

Sådan er det i DK , og meget værre er det , de hopper sgu på alt den reklame .

Man får tit en griner .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2003 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej Bent

Jamen jeg kan da ikke være mere enig med dig, men det kræver jo så blot at du har erfaringer med "alternative" løsninger, dem der smider forslag på bordet gør det vel udfra egne erfaringer og hvis HIFI-klubben har været løsningen for mig ja så vil jeg da ikke fedte med at bringe det videre. Jeg kender for øvrigt ikke mange steder hvor du kan få en CD-spille, receiver og højtaler for 5000,-.

Og det der med at der kan være langt bedre løsninger end dem man kan finde i HIFI-klubben, det kunne da godt være rigtigt men det er jo også derfor at jeg opfordre "folk" til at få fingeren ud og komme af sted, ud i verden og lytte.

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2003 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse,

Det er jo ganske rigtigt det du skriver, jeg efterlyser også bare nogen med alternative forslag til det sædvanlige. Vi er åbenbart rørende enige.

Mvh

Bent

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2003 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hej Bent

Ja det kunne godt se sådan ud, jeg bliver lige nødt til at knibe en lille tåre

Men for nu at være saglige igen så kan jeg da faktisk komme i tanke om et mærke som Cambridge her er der god vatuta for pengene og det blev faktisk i hine dage solgt i Tape Connection, nu er det vist i HIFI-klubben, ja ja jeg ved det godt men jeg kan da ikke gøre for at de rager alle de gode billige mærker til sig.

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Sendt: 10 November 2003 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse

Som et lille forsvar fra de uvidende om HIFI vil jeg gerne lige sige:

Jeg kan godt forstå at folk siger "Jeg har 5K - fortæl mig hvad jeg skal købe) HIFI-junglen er nemlig - hvis man ikke kender "vegetationen" - ret svær at finde rundt. For udenforstående er HIFI; (Jeg taler om min egen opfattelse for 5-6 år siden) et anlæg der er i store kasser med store højttalere som man syntes spiller bedre en sin egen ghettoblaster derhjemme. Så kan det være svært overhovedet at finde et startsted. Det er jo netop spændene at få nye mennesker ind i HIFI verdenen, og derfor må man jo bare tage den fra "zero" når folk i bedste mening erklærer at de ingen forstand har på HIFI, men gerne vil have det.

Jeg mener at det er nemt for dem der allerede er inde i miljøet at gå ud at opleve "junglen" - men ikke for dem der aldrig har været i den før. Så hvis de viser den fornødne interesse og entusiasme det nu engang kræver, så syntes jeg som sådan at det er fint nok hvis de siger: Jeg har 5k, hvor skal jeg smide dem?
Til top Vis j_gerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_gerd

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2003 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Hej j_gerd,

Jeg ser efterhånden ingen grund til at spørge om hvad/hvor man skal købe sit grej, for man kender jo allerede svaret og det gælder både surround og hifi, til 5000,-, 50000,-, eller hvad man nu vil spendere på sagen. Det samme gør sig i øvrigt gældende når de prisbevidste skal have at vide hvor i Tyskland de kan købe varerne til den billigste pris. Debatterne går efter min mening i ring, det er de samme personer, som velmenende anbefaler det samme gang på gang.

Mvh

Bent

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2003 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hej Bent

Jeg vil godt til dels give dig ret i at folk anbefaler det samme her inde i en given prisklasse. Og jeg vil i den grad give dig ret i at diskussionerne kører i ring - Specielt de principielle diskussioner om hvad god lyd/hifi er! Disse tråde går der somregel børnehave og mundhuggeri i efter meget kort tid, og det syntes jeg er synd.

Men,

Jeg vil ikke give dig ret når du siger at "man" godt ved hvad man skal købe. Idéen er jo netop at hvis "man" ikke ved det (altså hvis man ikke generelt er hifi-interesseret) så kan man spørge nogle hifi-interesserede om deres bud. At disse så er de samme fra de fleste kanter er sådan set underordnet. Det vigtigste er at de anbefaler noget der er godt så spørgeren ikke ender op med noget bras.

Mvh.

Jesper

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2003 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hej Bent - igen :-)

Jeg vil i øvrigt lige indskyde at jeg oprettede mig på dette forum for en lille måned siden netop fordi jeg skulle købe en pladespiller og ikke anede hvilken.

Jeg fik så anbefalet en Rega Planar 3, og det var jeg aldrig kommet frem til på egen hånd.

mvh

Jesper

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum