| Forfatter |
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Lille afstemning for at se hvad der bliver prioriteret højest når vi "Nørder" skal have mulvarpen op og købe nyt udstyr..! Jeg selv, har nok brugt ca. lige meget på Højtt, forstærker og Cd afspiller....! Man siger jo ellers at man "skal" bruge ca. 1/3 del af budgettet på højttalerne...!
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine Højttalere og forstærker koster ca det samme.
Forstærkeren er dog en lille smule dyrere. Den burde bare koste det dobbelte.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder på den måde du har formuleret det hele på at du har brugt 1/3 hver sted..... men så til sidst blev jeg lidt i tvivl, da du siger man egentlig burde bruge 1/3 hver sted.... hvad har du? 
Indtil vidre ligger mit ved speakers, men jeg ved jo ikke hvad der sker når jeg får fundet min amp, så ligger de nok lige med hinanden, og så CD helt i bunden, tror aldrig jeg kommer op på 15k for CD/DVD... men det kan tiden jo kun fortælle mig 
// ouT
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
|
|
koste det doubelte fordi den er så god eller fordi du fik en god pris på den?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, har brugt ca det samme på forstærker og pre som på speakers..
angående den 1/3 del regel må det være noget sælgerne siger til de kunder der leder efter kabler, amp og cd..
i mine øjne er det et problem at vi ser på priserne for at bedømme et produkt. en cd spiller til 20 er ligeså god som alle andre cd spillere der koster 20k, og hvis nogen synes andet så er det en smagssag 
jeg har ik noget problem med at smide et forstærker sæt til 100 k på et sæt speakers til 20 k feks. eller omvendt
og går ik i byen for at bruge en hvis portion penge, går i byen for at finde det jeg skal bruge, eller har lyst til at høre
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syska skrev:
Lyder på den måde du har formuleret det hele på at du har brugt 1/3 hver sted..... men så til sidst blev jeg lidt i tvivl, da du siger man egentlig burde bruge 1/3 hver sted.... hvad har du? 
Det er rigtig opfattet, at jeg ca. har brugt 1/3 hvert sted. Det andet er bare det de fleste "Eksperter" anbefaler..! I praksis kommer det jo også meget an på, om noget er købt fra nyt og andet brugt...! Man kan jo også ha´fået et sindsygt godt tilbud.!
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis man deler forstærkeren op i forforstærker og effektforstærker - så indtager forforstærkeren 2. pladsen efter højttaleren og effektforstærkeren ligger og roder på højde med CD-spilleren.
Og forforstærkeren skal være aktiv 
Min mening altså 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Hej
Hvis man deler forstærkeren op i forforstærker og effektforstærker - så indtager forforstærkeren 2. pladsen efter højttaleren og effektforstærkeren ligger og roder på højde med CD-spilleren.
Og forforstærkeren skal være aktiv 
Min mening altså 
Hilsen
Nørd
|
|
|
sjovt jeg har det omvendt.. forforstærkeren er det mindst vigtige led.. hvis effekt og cd er hæderlige kommer man ingen vejne med en kanon pre, omvendt kommer man længere
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
sjovt jeg har det omvendt.. forforstærkeren er det mindst vigtige led.. hvis effekt og cd er hæderlige kommer man ingen vejne med en kanon pre, omvendt kommer man længere
Det kan jeg også tilslutte mig..! Jeg har heller ikke brugt "så meget" på pre delen, i forhold til Effekt og Cd..!
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
troelskn skrev:
|
|
|
koste det doubelte fordi den er så god eller fordi du fik en god pris på den? |
|
|
fordi den er god, jeg er kun glad for at den ikke koster det dobbelte - så havde jeg nemlig ikke råd.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu staår jeg for nye indkøb, hvilket nok svinger måleren i forstærkerens favør.
jeg har presset de største højttalere ind jeg kunne fåplads til (sa) så der er af naturlige årsager ikke plads til en opgradering her.
pt roder jeg med at anskaffe en bedre pre, mere effekt og en pladespiller.
men ingen tvivl om at forstærker siden har været dyrest. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
syska skrev:
troelskn skrev:
|
|
|
koste det doubelte fordi den er så god eller fordi du fik en god pris på den?
|
|
|
fordi den er god, jeg er kun glad for at den ikke koster det dobbelte - så havde jeg nemlig ikke råd.
|
|
|
Kan se du har pre og effekt? det tæller du så som en enhed? hvis behøves du ikke svare, så kender jeg jo allerede svaret, men ser sq godt ud må man sige...
Håber det lyder godt
// ouT
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv har jeg brugt flest penge på højttalerne. Jeg prioriterer tingende således. Det vigtigste er øverst:
1. Lytterummet og højttalernes placering. Ændring af lytterummets akustik, og omplacering af højttalerne, kan ændre frekvensforløbet i bassen med 20 DB eller endnu mere. Det er tydeligt for enhver at høre forskellen!
2. Højttalerne.
3. Musik-kilden. F.eks. grammofon og CD-afspiller.
4. Forforstærkeren. Herunder også RIAA forforstærkeren.
5. Effektforstærkeren.
6. Kabler.
7. Virkningsløse tweaks. F.eks. en pen der kan male kanten af CD-pladen grøn, en speciel sten til at placere på CD-afspilleren o.s.v. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige pt. er det suverænt forstærkersiden jeg har brugt flest penge på til trods for, at jeg ikke har givet noget i nærheden af vejl. nypris for hverken min Plinius el. min Bryston.
Dali´erne fungerer kun som midlertidig løsning indtil jeg får råd til næste højttalerprojekt..
Et af de steder hvor mange, efter min mening nedprioriterer, er på kabelområdet, hvor man ofte nøjes med 4-500kr. signal- og højttalerkabel til trods for at anlægget står i 50k - uden ordentlige kabler, er det spild af penge at ofre alt for store ressourcer på elektronik...
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Intet led er stærkere end det svageste. Min erfaring siger mig, at det ikke nytter at springe over hvor gærdet er lavest. Men en god kombination af lige dele fornuft og penge de rigtige steder. For mig har højtalerende 1.prioritet, da det er min overbevisning, at det er denne der sætter det største aftryk på lydgengivelsen........
Mvh
|
| Til top |
|
| |