Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Skal HiFi4all.dk laves om? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Skal siden deles op i "Surround" og "Stereo"?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
48 [28,07%]
123 [71,93%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

På baggrund af, at jeg synes siden er ved at drukne i surround, som absolut ikke mere har min interesse, kunne jeg godt tænke mig at vide om det kun er mig der savner en side med hver sit emne. F.eks. synes jeg, at "Nye Indlæg I Forum" til tider er ved at drukne i surround spørgsmål, så jeg til tider frygter at misse vigtige ting angående stereo.

Hvad så hvis man har interesse i begge formater? Så kunne man jo besøge begge, evt. stille relevante spørgsmål på den pågældende side.

Og jo, naturligvis skal vi alle være her, men siden er jo ved at være ganske stor, Danmarks største uden tvivl.

F.eks. kunne man foreslå hhv. Stereo4all.dk og Surround4all.dk, evt. andre forslag?

Obs! Oplægget var ment som en konstruktiv idé, ikke for at "hakke" på HiFi4all.dk!

Mvh. og god fornøjelse!

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Lar5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
På baggrund af, at jeg synes siden er ved at drukne i surround, som absolut ikke mere har min interesse, kunne jeg godt tænke mig at vide om det kun er mig der savner en side med hver sit emne. F.eks. synes jeg, at "Nye Indlæg I Forum" til tider er ved at drukne i surround spørgsmål, så jeg til tider frygter at misse vigtige ting angående stereo.

Var der ikke noget med at "Nye Indlæg I Forum" er ved at blive lavet om? Jeg er helt enig med at surround virker dominerende på den nuværende lille liste. Mon ikke dette kunne afhjælpes med "farvekoder" eller ikoner til de forskellige kategorier?

Hvilke ting er det du er bange for at misse? Er det ikke bare overskuelighed du savner?

Mon der skulle oprettes et nyt forum?
Lytterum - (hi-end) Stereo

Eller vil det overlappe nogle eksisterende kategorier?

Milu skrev:
F.eks. kunne man foreslå hhv. Stereo4all.dk og Surround4all.dk, evt. andre forslag?

At lave to seperate sider tror jeg vil være "skadeligt". Resourcerne er nok bedst brugt på ét site med det hele, men det kræver overskuelighed.
Til top Vis Lar5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lar5

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Lar5 skrev:
Milu skrev:

Var der ikke noget med at "Nye Indlæg I Forum" er ved at blive lavet om? Jeg er helt enig med at surround virker dominerende på den nuværende lille liste. Mon ikke dette kunne afhjælpes med "farvekoder" eller ikoner til de forskellige kategorier?
Måske, men med alt det der spørges om så forsvinder nye indlæg hurtigt i det lille felt.

Hvilke ting er det du er bange for at misse? Er det ikke bare overskuelighed du savner?
Også overskuelig, jo...

Mon der skulle oprettes et nyt forum?
Lytterum - (hi-end) Stereo

Eller vil det overlappe nogle eksisterende kategorier?

Milu skrev:

At lave to seperate sider tror jeg vil være "skadeligt". Resourcerne er nok bedst brugt på ét site med det hele, men det kræver overskuelighed. Jeg tror (kender ikke så meget til web-halløj) det ville være det samme, da selve grundrammen for siden skulle være det samme, altså en kopi. Bare den ene med stereo og den anden med surround...

Mvh.

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Milu, god pointe.

Bob Dylan
Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Laves om? hvorfor dog det?

I bund og grund handler det vel bare om, at tage sig tid til at læse emnerne igennem. Og lade være med at hidse sig op hvis man støder ind i for mange surroundspørgsmål. 
mere overskueligt!? tja, måske lidt. Men har vi ikke haft denne diskussion en gang før, da der kom et foreslag om at dele "Mit Hifi/surround anlæg" op?

Er man bange for at misse ting omkring stereo, så lad være med at bruge tid i emnet "Surround sound".
Der er tider hvor vi er ved at drukne i Surroundspørgsmål, men der er også tider hvor det er modsat.
personligt synes jeg IKKE at det skal deles op. Men det er nu engang ALTID Admin der bestemmer, men jeg tvivler stærkt på at det bliver delt op.

OBS! der er intet i mit indlæg, der er møntet på nogen bestemt person, eller ment negativt.  Og vi er altid glade for foreslag fra brugernes side.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Først vil jeg lige sige at jeg ikke har noget problem med surround contra stereo, jeg er interesseret i begge dele... man skal jo hele tiden lære noget nyt, men kan dog godt se at det kan være irriterende.

Jeg syntes Lar5's ide med farvekoder virker som en god en... når man opretter et indlæg, så sætter man et kryds ved surround/stereo. Jeg ved ikke om det bliver for stort et arbejde for admin... (da jeg ikke er vildt meget inde i asp). Men en ting ved jeg, og det er at 2 forskellige sider ville ødelægge meget! Jeg vil meget gerne høre om begge ting, og gider ikke at skulle surfe rundt på forskellige sider... det bliver for besværligt både for brugere, men også for admin... det er jeg ret sikker på!

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Nix! Ingen opdeling.
Unite and Rule!

Men en form for "abonnering" vil det være smart, så hvis man kan vælge hvilke kategorier man gerne vil se. Både på forsiden, men specielt i debatforum-oversigten.

Efter et par dage væk kan det være ret uoverskuligt at prøve at følge med. Jeg opgiver som regel. fordi oversigtssiden er "forurenet" af kategorier jeg egentlig ikke er interessenret i.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Der er ingen grund til at ændre noget som virker efter hensigten.
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Laves om? hvorfor dog det? Se første indlæg...

I bund og grund handler det vel bare om, at tage sig tid til at læse emnerne igennem. Og lade være med at hidse sig op hvis man støder ind i for mange surroundspørgsmål. Hvem hidser sig op? - Kald lige hvis du ser ham, så skal jeg denondelynmig...
mere overskueligt!? tja, måske lidt. Men har vi ikke haft denne diskussion en gang før, da der kom et foreslag om at dele "Mit Hifi/surround anlæg" op?

Er man bange for at misse ting omkring stereo, så lad være med at bruge tid i emnet "Surround sound".
Der er tider hvor vi er ved at drukne i Surroundspørgsmål, men der er også tider hvor det er modsat. Hmmm, husker ikke den tid...
personligt synes jeg IKKE at det skal deles op. Men det er nu engang ALTID Admin der bestemmer, men jeg tvivler stærkt på at det bliver delt op. Se det tror jeg også du har helt ret i! Desværre...

OBS! der er intet i mit indlæg, der er møntet på nogen bestemt person, eller ment negativt.  Og vi er altid glade for foreslag fra brugernes side. Ja ja du...

I vores tid skal man sortere i alle de informationer man får ellers bliver man kuk! Og da jeg som så mange andre ikke har den fjerneste interesse i Surround men kun HiFi (arh, ok sorry, Stereo), ville det være en mere behagelig og ikke så rodet side... Mange Surround folk ville sikkert sige det samme om Stereo...

Mvh.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

HIFI4ALL.Dk er altzzzå meget andet end forum.

Forummet er jo opdelt, selv om der er overlappende emner - fx HT'ere....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Ville faktisk hellere ha det blev delt op i hvad der interessere mig og hvad der ik gør !! 

Jeg elsker at se et gennemført stereo setup, men synes ik det er sjovt med en Denon og to cw, det samme gør sig gældende med snurrerundt, hvis det er gennemført vil jeg meget gerne se og læse om det !!

så en opdeling efter mine preferencer ville jeg hilse yderst velkommen 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Der er ingen grund til at ændre noget som virker efter hensigten.

Helt rigtig det er en rigtig god side som virker efter hensigten, men man kunne måske sige man blander to ting sammen som måske havde det bedre hver for sig...?

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

HIFI4ALL.Dk er altzzzå meget andet end forum.

Forummet er jo opdelt, selv om der er overlappende emner - fx HT'ere....

Absolut... Men de kunne så komme på hver side, mens det nyeste surround setup fra f.eks. Dali skulle på surround siden?

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Nix! Ingen opdeling.
Unite and Rule!

Men en form for "abonnering" vil det være smart, så hvis man kan vælge hvilke kategorier man gerne vil se. Både på forsiden, men specielt i debatforum-oversigten. Ja, så der automatisk kun kom stereorelaterede emner op i browser! Smart...

Efter et par dage væk kan det være ret uoverskuligt at prøve at følge med. Jeg opgiver som regel. fordi oversigtssiden er "forurenet" af kategorier jeg egentlig ikke er interessenret i.

/vilmann

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Ville faktisk hellere ha det blev delt op i hvad der interessere mig og hvad der ik gør !!   Hehe ja...

Jeg elsker at se et gennemført stereo setup, men synes ik det er sjovt med en Denon og to cw, det samme gør sig gældende med snurrerundt, hvis det er gennemført vil jeg meget gerne se og læse om det !! Så du mener en decideret Hi-End side, så man slap lidt for konsum varene? (undskyld, men prøver bare at diskutere emnet) Og uanset om det var surround eller stereo?

Hva' så Redacteur var det ikke noget, en opdeling til HVER bruger?

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også at det går meget hurtigt med den lsiter over seneste indlæg.

Men man kan abbonere på de grupper man vil følge med i. Dette er en meget god feature.

Men det kunne også være smart hvis man kunne tilpasse forsiden til hver enkelt bruger. Således at man f.eks. selv valgte hvilke grupper/kategorier man ville se en seneste indlæg liste over. Hvis i forstår.

Og samtidig måske gøre det muligt at få en længere liste over seneste indlæg så man bedre kan følge med hvis man ikke lige "gider" tjekke de enkelte grupper og tråde én ad gangen.

Men det vil efter min mening være synd og skam at dele selve siden op.

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Live21 skrev:

Ville faktisk hellere ha det blev delt op i hvad der interessere mig og hvad der ik gør !!   Hehe ja...

Jeg elsker at se et gennemført stereo setup, men synes ik det er sjovt med en Denon og to cw, det samme gør sig gældende med snurrerundt, hvis det er gennemført vil jeg meget gerne se og læse om det !! Så du mener en decideret Hi-End side, så man slap lidt for konsum varene? (undskyld, men prøver bare at diskutere emnet) Og uanset om det var surround eller stereo?

Milu: det er jo lidt et tabu emne du tager op !!

Siden hedder Hifi4all og det skal der jo ik ændres på..

Men ingen tvivl om at min interesse ligger i den lidt dyrere/klassiker ende, generelt interessere jeg mig ik for dali blue på en denon reciever feks, så ja ville helst være foruden, men dermed ik sagt at de ik kan have meget at bidrage med, dem der ejer det !!

og en helt anden sag er at hverken jeg eller andre skal være smagsdommere over hvad der er "highend"

At der kommer mange spørgsmål angående snurrerundt og hifiklubben´s produter har jeg intet imod, ved bare ik så meget om dem

men hvis det var muligt at lave en enkel opdeling af surround og stereo ville jeg hilse den yderst velkommen !! dog ikke på to forskellige sider..

men det forslag med Mit stereo og mit surround synes jeg ik er dumt

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Milu skrev:
Live21 skrev:

Milu: det er jo lidt et tabu emne du tager op !!

Siden hedder Hifi4all og det skal der jo ik ændres på..

Men ingen tvivl om at min interesse ligger i den lidt dyrere/klassiker ende, generelt interessere jeg mig ik for dali blue på en denon reciever feks, så ja ville helst være foruden, men dermed ik sagt at de ik kan have meget at bidrage med, dem der ejer det !!

og en helt anden sag er at hverken jeg eller andre skal være smagsdommere over hvad der er "highend"

At der kommer mange spørgsmål angående snurrerundt og hifiklubben´s produter har jeg intet imod, ved bare ik så meget om dem

men hvis det var muligt at lave en enkel opdeling af surround og stereo ville jeg hilse den yderst velkommen !! dog ikke på to forskellige sider..

Ja, det var måske en idé?

Mvh.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

hmmm jeg syntes det er fint nok det bliver bragt på bane der er bare det at

det fungerer da fint numåske flere tråde/emner i aktive emner men det er

jo under diskusion allerede

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Nææ den skal ikke laves om, siden fungere mindst lige så godt som den altid har gjordt, ja så længe jeg har været med herude, om folk er til stereo eller Surround, High-End eller Low-end, er mig ligemeget, jeg læser det jeg har lyst til at læse.....

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes