| Forfatter |
|
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en ny cd (eller andet medie), eller en ny dims, -der har givet jer den største nye oplevese med hifi ?
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
det var SD-fødder under HT da gav mit sidste "det var lige godt faen's"
bassen blev klart fastere og mere defineret og gik dybere synes jeg og der kom mere ro over det hele... men det er vist det de fleste oplever
og det sjove var jeg gik fra spikes som jo er stive og det var jo ligesom der at man skulle tro det gav sådan en effekt
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fire LP-plader med Rødovre Concertband eller ungdomsudgaver heraf, jeg lige har hjembragt. Mage til gennemsigtighed på instrumenterne og ind i orkestret skal man vist lede længe efter. Der er tale om:
Band Solos, played by Royal Danish Brass & Danish Concert Band.
Concert Band Music, Rødovre Ungdomsorkester.
Danish Concert Band, Plays Erik Norby,Launi Grøndahl,Dubensky og Rimsky Korsakov.
Og Danish Concert Band, plays Shostakovich, Rimsky Korsakov, Fini Henriques, Emil Reesen, David Bennett, Harold L.Walters, og Claude T. Smith.
Alle pladerne er paa Rondo Grammofon og mindst et par stykker er"half speed mastered" Rent guf!
Mvh. Jens/Modifix von DCA
|
| Til top |
|
| |
perhorn Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke en forkert anskuelse i denne afstemning?
Det bør altid være musikken (eller filmen) der giver anledning til begejstring. Alt udstyret er jo blot værktøjer til at få den store oplevelse. Dette er jo er Hi Fi forum og ikke et teknik forum... __________________ Per Horn
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Senest har jeg investeret i to CD plader med den Amerikansk ( New York ) jazz-trio, The Bad Plus.
The Bad Plus "These Are The Vistas"
The Bad Plus "Give"
Det er en oplevelse af de helt store, meget innovativt og absolut frygtløst jazz af bedste skuffe.
Go For It Guy's 
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min største nye oplevelse i stuen er uden tvivl mine nye Vienna Acoustics Beethoven!!!
Måske skulle jeg have stemt på 'software', for jeg har da fået en helt ny pladesamling, og timerne går bare derudaf med 'guuud er der også det på pladen' eller 'hold da k**ft hvor de svinger - troede sgu de var lidt døde i sværen' eller 'nååårrhh der ER flere strenge på den basguitar' eller 'er der SÅ mange der synger kor'.......
Sentences from a happy man __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg fik købt en Rotel rb970 bx effektforstærker til at køre mono-bridge med min anden rb970 bx og min rc970 bx (forforstærker). Gav et overskud jeg ikke havde drømt om. Eller......det kom faktisk først efter jeg havde haft to effekter på i en måneds tid, og en ven var i HiFi-nød og måtte låne den ene effekt. Jeg synes godt nok at den blev småflad i lyden, men da jeg endelig fik sat begge til igen havde forskellen været meget større en jeg først havde bemærket. Så det varer lidt før jeg låner den ene ud igen  - så skulle det lige være hvis jeg skulle ha bekræftet den go'e lyd jeg synes der er når jeg kører med dem begge __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 16 Juli 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sørgeligt som det end lyder, var min største AHA!-oplevelse da jeg købte min Audio Note DAC One.
Der var ligepludselig meget mere på pladerne end før 
Nåå ja. Tak for lån PhatSimon!  __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 16 Juli 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ørstrøm.
Hmm, den har jeg haft et års tid, detaljer spillede den netop som man kunne forvente af en DAC på rør. Den blev snart afløst af Audio Note's CD3.1x med klart bedre lyd til følge, men denne blev så hurtigt afløst af en Duelund-modificeret Cambridge DVD 300, der fik begge de forrige til at lyde underligt indelukkede..
Hvad har du haft af DAC før?
Min DAC1 gik til salg en"bundle"med et par Stax SR44-hovedbøffer og den Pioneer PD93 der havde virket som drev, for ialt 4500,-
Mvh. Jens/Modifix von DCA -med ganske meget vand under broen. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 16 Juli 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har altid haft en lidt gliddende overgang, når jeg har skiftet dimser i mit anlæg. Så det har ikke været den vilde oplevelse jeg har haft af det.
Derimod er der en verden til foreskeld når det gælder cd´er. Fik en Janis Ian cd stukket i hovedet her den anden dag, uden egentlig at vide hvad det var. Hvor var den cd bare fed at lytte til. Blev overhovedet ikke irreteret på hvordan den var blevet indpillet.
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 16 Juli 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Ørstrøm.
Hmm, den har jeg haft et års tid, detaljer spillede den netop som man kunne forvente af en DAC på rør. Den blev snart afløst af Audio Note's CD3.1x med klart bedre lyd til følge, men denne blev så hurtigt afløst af en Duelund-modificeret Cambridge DVD 300, der fik begge de forrige til at lyde underligt indelukkede..
Hvad har du haft af DAC før?
Min DAC1 gik til salg en"bundle"med et par Stax SR44-hovedbøffer og den Pioneer PD93 der havde virket som drev, for ialt 4500,-
Mvh. Jens/Modifix von DCA -med ganske meget vand under broen.
|
|
|
Det er desværre den eneste Dac jeg har haft, og medmindre jeg bliver meget rig, er det nok den jeg anskaffer mig igen.
Den røg til en heldig sjæl da jeg var helt ude og skide pengemæssigt. Jeg savner den virkelig. Lige siden har jeg spillet over min Denon DCD-1500MkII der også er ret fed, men absolut ikke i samme klasse som da AN Dac 1'en klarede konverteringen. __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |