Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 02:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Deep Purple Ålborg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2013 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej.

Så fik den gamle sgu en oplevelse for livet. Har siden mit 10-11år været kæmpe fan af DP. Nu siger kalenderen (suk) 53år.
Men til 350kr skulle det være. Opvarmning var med goe gamle Alex Nyborg Madsen & Co (Big Riff .....) det var fede sager
de spillede, og Alex er bestemt en stor sanger. De fik bestemt det hele varmet op. Så skulle der skiftes grej. DP var sat
til 2030, men de ukrukkede herre begyndte før tid. De lagde ud med Highway Star, jeg blev sgu så paf og rørt over hvor
energisk/fræsende disse oldboys gjorde det. Uden pause begyndte dernæst en af mine lifetime favoritter Into The Fire med
sådan en kraft jeg troede var umulig. Selv de mest energiske linier fik Gillan (68år) leveret med saft og kraft. Hard Loving
Man var næste. Så begynder jeg at tvivle lidt på rækkefølgen, men der kom 4nr fra den ny (fremragende) Now What.
Trommesolo i form af The Mule. Paice kan bare et eller andet magisk med trommerne. De spillede også den forrygende
gyngende Strange Kind Of Woman. No One Came (gammel favorit fra Fireball) Perfect Strangers spillet i storslået næsten
symfonisk stil. Space Truckin & Smoke On The Water (da riffet begyndte, ja det er umuligt at beskrive så vilde blev
publikum) Ekstra nummer var Hush...Roger Glover med bombastisk fed bassolo...og endelig da der var helt mørkt i
skoven..Black Night. Sønnike på 21 var total paf. Fedeste koncert også for ham. Som gammel hifi-tosse skal også lige
nævnes at lyden var suveræn. Stortromme som bliver slået ind i maven er guf. Og vejret var fed sommeraften, selv Gillan
nævnte det 2 gange under showet. De spillede også længere end forventet (stadig ukrukkede) Det var en fantastisk aften.
Håber der er flere som vil være med.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2013 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Var det med Steve Morse på guitar?
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 August 2013 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hej! Det er godt at høre de stadigvæk kan levere varen. Det er et fremragende band live og superdygtige musikere. Jeg har alt stort set med DP frem til november 1993. Så sluttede det eventyr for mig. I dag er det et andet band og det er fint at de kan få det til at fungere og de skal ikke måles på fordums storhed. Længe leve de gamle!
Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

DIYLars
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 August 2013 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Ha ha ha! Og det klarer de helt uden kryogenbehandlede, linolieisolerede spikes under deres nodestativer? Jeg når måske aldrig at opleve DP live, men ser bl.a. frem til flere koncerter med Alex Nyborg Madsen i diverse konstellationer i fremtiden... Din beretning er i øvrigt skrevet så fint at den i sig selv fremkalder gåsehud her, mens Ortofonen fræser rundt i Comfortably numb!
Til top Vis DIYLars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIYLars

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2013 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Var det med Steve Morse på guitar?

Ja det var det nemlig.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 August 2013 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte dem for nogle år siden i denne konstellation her i Odense. Og jo, de kan stadig. Det var delvis min fætter, der lokkede mig med,i høj grad p.g.a. Steve Morse, da min fætter er gammel el-guitar freak, og Morse hører til hans favoritter . Jeg tror, det eneste af deres 'kendings'-numre, de ikke spillede, var 'Child In Time', måske fordi netop det nummer ville være for meget for Gillians stemme nu.

Hørte dem for øvrigt i 72 el. 73 i det gamle Fyns Forum, en af mine første store koncerter. Electric Light Orchestra var opvarmning, ak ja .

Dejligt at høre om en god koncertoplevelse, Oink.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 August 2013 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Så dem også i Ålborg, min 3. DP koncert, og de gjorde det godt, bandet er utrolig velspillende, og de ungår klogeligt nok de
mest krævende sange set fra et vokalt synspunkt for at skåne Ians stemme. Skal jeg komme med et enkelt surt opstød så er
setlisten efterhånden noget forudsigelig, man kunne næsten tage den nuværende og lægge over den fra århus 2003 hvor
sangene fra 'What if.. ' er skiftet ud med nogle fra 'Bananas'.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes