| Forfatter |
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jagten på en morder
Amerikansk actionfilm fra 1988.
DR HD mandag 17. september 22:25-00:10
FBI-manden Warren Stantin er et storbymenneske og slet ikke i stand til at overleve i bjergene, så han må have hjælp af bjergguiden Jonathan Knox,
da en morder slutter sig til en intetanende gruppe eventyrere i bjergene. Dybe afgrunde, snestorme og grizzlybjørne er blot nogle af forhindringerne,
og kan de overhovedet nå frem, inden morderen får dræbt medlemmerne af den lille ekspedition?
Medvirkende: Warren Stantin: Sidney Poitier, Jonathan Knox: Tom Berenger, Sarah: Kirstie Alley og Steve: Clancy Brown.
Instruktør: Roger Spottiswoode.
Original titel: Shoot to Kill
Produktionsår: 1988
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 September 2012 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller "King of the Ants" Ret god psykologisk triller. Og så kan jeg også anbefale filmen "Juno".  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2012 kl. 04:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dem allanowich,
Juno_(film)
King_of_the_Ants
Jagten på en morder, håber nogen så den, fordi den er rigtig godt lavet __________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amores perros (Original titel: Love is a Bitch fra 2000)
En moderne storby-ensemble om tre skæbner og en pit-bull. En sydamerikansk film, der med hjertet det rette sted og speederen i bund, om skæbnernes skrøbelige civiliserede ydre, der konstant trues af sjælens og livets beskidte realiteter, der bedst ses fra hundehøjde. __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller Duellen med Dennis Weaver, af Steven Spielberg. Eller Mister Brooks med Kevin Kostner. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Once Upon a Time in the West.
Italiensk-amerikansk western fra 1968.
DR2 søndag 7. oktober 15:20-18:00.
Jernbaneudvidelsen gør pludselig uopdyrket jord værdifuld. McBain har opkøbt ørkenjord, bygget et hus og venter nu på den hustru, han har giftet sig
med i hemmelighed. Men den brutale Frank, der arbejder for jernbanen, ved også, hvad jorden er værd, og han kender en nem måde at få den på...
Jill McBain ankommer til sin mands begravelse, og uden sin mystiske beskytter, Harmonica, ville hun være ilde stedt.
Medvirkende: Frank: Henry Fonda, Jill: Claudia Cardinale, Cheyenne: Jason Robards og Harmonica: Charles Bronson.
Instruktør: Sergio Leone.
Original titel: C'era una volta il West
Produktionsår: 1968
|
| Til top |
|
| |
prime Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker godt filmen " Jagten på en morder" en rigtig spændende film. Starter så vidt jeg husker med et diamant
kup hos en juveler, hvor denne bliver slået ihjel. Morderen flygter sammen med en gruppe mennesker som er på bjergudflugt uden de ved hvem han
egentlig er ( før det er for sent). Flygter derefter til Canada for at sælge sine diamanter. Jo den er rigtig spændende.
Et par film jeg også gerne vil anbefale er to franske film i action/spændingsgenren er de " Blod røde floder 1 og 2" med den franske skuespiller Jean
Reno. Meget spændende og barske. Kan varmt anbefales og jeg vil tro at de kan erhverves for ca. 50 kr pr. Dvd, så prøv dem.
God søndag Peter
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en god film i aften på DR HD klokken 20.00. Den hedder Fish Tank og er engelsk. God film.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til de folk der har råd til at lægge en 50'er for en let brugt BluRay-film i Blockbuster: 5 Days of War, af Renny Harlin, er
glimrende og kvartdokumentarisk underholdning for alle der ikke kan få action med handling nok.
Mvh. Jens/Modifix -
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Once were warriors
|
| Til top |
|
| |
m.b.petersen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om den har været sendt et par gange nu, så synes jeg stadig, at Batman-the Dark Knight på tv6 i aften kl 21 er anbefalels værdig. Reklamerne ødelægger det dog en del.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Graduate (1967)
Filmen er en kulturel milepæl, som viser 60’ernes ungdomsoprørs spæde rødder i den Californiske øvre middelklasse. Mentalt drivende sommeren efter at have færdiggjort College, vil den unge Benjamin (Dustin Hoffman) hellere flyde i sine forældres pool, end at følge voksnes råd om hans fremtid. Ben accepter et tilbud om en affære fra Mrs. Robinson (Anne Bancroft). Ben er tilfreds affæren og poolen, indtil han forelsker sin i Mrs. Robinsons datter Elaine (Katharine Ross)…
Kendt for citater som:
"Are you here for an affair, sir?"
"Mrs. Robinson, you're trying to seduce me?"
"Oh no, Mrs. Robinson. I think, I think you're the most attractive of all my parents' friends."
http://www.imdb.com/title/tt0061722/
Har lige købt den på Blu-ray. Den står helt fantastisk  __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vel ikke nævne The Graduate uden at nævne musikken, især ikke på et hifi-forum :
http://www.allmusic.com/album/the-graduate-mw0000194820
Især "Mrs. Robinson" og "The Sound of Silence" blev kæmpe hits.
Det er meget længe siden jeg har set filmen, så det burde jeg måske gøre igen. Men Simon og Garfunkels musik husker jeg tydeligt endnu. De var store da jeg var ung, bl.a. takket være den film. 
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
|
Man kan vel ikke nævne The Graduate uden at nævne musikken, især ikke på et hifi-forum :
http://www.allmusic.com/album/the-graduate-mw0000194820
Især "Mrs. Robinson" og "The Sound of Silence" blev kæmpe hits.
Det er meget længe siden jeg har set filmen, så det burde jeg måske gøre igen. Men Simon og Garfunkels musik husker jeg tydeligt endnu. De var store da jeg var ung, bl.a. takket være den film. 
|
|
|
 __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt gys
Devil
Amerikansk gyser fra 2010.
Fanget i en elevator i et højhus i Philadelphia opdager fem mennesker, at Djævelen er i blandt dem - og der er intet de kan
gøre for at undslippe deres skæbne.
Medvirkende: Detective Bowden: Chris Messina, Anthony "Tony" Janekowski: Logan Marshall-Green, Jane Kowski: Jenny
O'Hara, Sarah Caraway: Bojana Novakovic og Ben Larson: Bokeem Woodbine.
Instruktør: Drew Dowdle.
Original titel: Devil
Produktionsår: 2010
|
| Til top |
|
| |