| Forfatter |
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min ene eksterne harddisk, hvor halvdelen af mit musik ligger, er gået død ...man kan høre at den prøver, men den vil ikke tage fat og 'gå på'. Jeg fik selvfølgelig ikke lavet en sikkerhedskopi, så er der et sted hvor man kan få trukket indholdet ud på en eller anden måde? Der ligger en del uvurderlig musik (for mig) på den harddisk.
__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes flere virksomheder der tilbyder at redde data på ødelagte diske. Det er dog ofte en omkostningsfuld affære, og der gives ikke på forhånd nogen garanti for hvor meget data der kan reetableres. Jeg kan godt prøve at undersøge hvem der tilbyder dette? For fremtiden kan jeg anbefale dig at anskaffe en NAS med plads til to eller flere diske, og spejle disse i fx RAID1 (2 disk løsning). På denne måde har du altid en real-time backup af samtlige data der ligger på den ene (eller anden) disk. En sådanne løsning kan skrues sammen for mellem 2.500 og 4.000 kr afhængig af disk- og NAS valg.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm lyder dyrt! :)
Synes sgu bare det er for dårligt at sådan en harddisk ikke holder mere end 1 års tid :) __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
Synes sgu bare det er for dårligt at sådan en harddisk ikke holder mere end 1 års tid :) |
|
|
sådan er det med de der hardiske, jeg har selv haft samme problem, efer 1½ år røg der en og efer et ½ år røg der en der fik jeg en ny
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg føler med dig… har selv været turen igennem, og faktisk hele 2 gange, dog fandt jeg ud af anden gang, at hvis jeg tog min HD og satte over i en anden PC, så kunne den se den..?? og fandt ud af, min strømforsyning var blevet syg.
Jeg krydser fingere for dig…… __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
| Min ene eksterne harddisk, hvor halvdelen af mit musik ligger, er gået død ...man kan høre at den prøver, men den vil ikke tage fat og 'gå på'. Jeg fik selvfølgelig ikke lavet en sikkerhedskopi, så er der et sted hvor man kan få trukket indholdet ud på en eller anden måde? Der ligger en del uvurderlig musik (for mig) på den harddisk. |
|
|
Redningsprogrammet hedder i mange lykkelige tilfælde Spinrite.  Det er et gammelt program, der booter fra en diskette, med FreeDOS. Du kan også boote fra CDr hvis du vil. Ydermere kører det nede på harddiskniveau, og vil virke med alle nutidige og fremtidige filsystemer. Bad sectors, som andre programmer har opgivet for evigt, vil blive forsøgt genlæst fra forskellige positioner, og med forskellig acceleration af læsehovedet på harddisken. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dyrt for at sikre billeder, musik og timers arbejde? En RAID-NAS er efter min mening et must i en hver husholdning Når det er sagt så føler jeg med dig  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Silent Knight skrev:
Synes sgu bare det er for dårligt at sådan en harddisk ikke holder mere end 1 års tid :) |
|
|
sådan er det med de der hardiske, jeg har selv haft samme problem, efer 1½ år røg der en og efer et ½ år røg der en der fik jeg en ny
|
|
|
Hvis du har gentagne problemer med harddiske, der står af, vil jeg kraftigt anbefale at du får lavet ægte jord på din elinstallation. Det er obligatorisk, hvis datasikkerhed prioriteres højt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eksterne harddisk hvad er det for en model?? Evt. kan det være at det er usb -> ide/sata konverteren der er død og ikke selve disken.. I så fald kan du have held med at sætte den i en stationær computer som slave disk, så kan du højst sandsynligt hive det hele ud(forudsat det ikke er disken der fejler).. Under alle omstændigheder, ville jeg prøve at hive den ud af den eksterne boks der og sætte den i en stationær pc, du har mange flere muligheder her, og selv hvis den er i stykker, kan du højst sandsynligt få reddet ihvertfald en del af dit data.. Og fremover så vil en god nas med raid, helt sikkert være en god investering som floe skriver..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Den eksterne harddisk hvad er det for en model?? Evt. kan det være at det er usb -> ide/sata konverteren der er død og ikke selve disken.. I så fald kan du have held med at sætte den i en stationær computer som slave disk, så kan du højst sandsynligt hive det hele ud(forudsat det ikke er disken der fejler)..
Under alle omstændigheder, ville jeg prøve at hive den ud af den eksterne boks der og sætte den i en stationær pc, du har mange flere muligheder her, og selv hvis den er i stykker, kan du højst sandsynligt få reddet ihvertfald en del af dit data..
Og fremover så vil en god nas med raid, helt sikkert være en god investering som floe skriver..
|
|
|
Hvis man vil forsøge at redde data på en USB-harddisk, er der sjældent nogen anden udvej, end at pille den ud af kabinettet og montere den på gammeldags maner. Det giver desuden også langt hurtigere datagenskabelse, hvis man kan få det til at virke. En harddisk, der bare står og klikker, uden at ville boote, kan somme tider reddes af Spinrite.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke lyde laver disken? Hvis pladen/pladerne kører som den/de skal, men hovedet bare kører frem os tilbage uden at kunne læse noget (klik-klik, pause, klik-klik osv.) er der sikkert en fysisk fejl på en af pladerne. Hvis pladerne slet ikke kommer igang, hjælper det nogen gange med et dask på siden med strømmen tændt - sådan nogle forsøg skal man dog helst gøre når man har en sikkerhedskopi...
Du kan evt. prøve en google-søgning på diskens mærke og typenummer. Nogle diske dør ofte med den samme fejl, og evt. reparationsmuligheder. Du skal selvfølgelig søge på selve disken - ikke typenummeret på den kasse den sidder i.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
| Min ene eksterne harddisk, hvor halvdelen af mit musik ligger, er gået død ...man kan høre at den prøver, men den vil ikke tage fat og 'gå på'. Jeg fik selvfølgelig ikke lavet en sikkerhedskopi, så er der et sted hvor man kan få trukket indholdet ud på en eller anden måde? Der ligger en del uvurderlig musik (for mig) på den harddisk. |
|
|
Surt show.
Til mac kan jeg anbefale DiscWarrior. Det reddede 99,9% fra min eksterne harddisk, da den gik totalt kold. Det kostede vist ca. 400 kr, men godt givet ud - og kan bruge det igen, hvis uheldet skulle være ude igen.
Der findes sikkert lignende programmer til pc, men ved ikke, hvilke der er bedst.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
nhj4 skrev:
Silent Knight skrev:
|
|
|
|
|
Hvis du har gentagne problemer med harddiske, der står af, vil jeg kraftigt anbefale at du får lavet ægte jord på din elinstallation.
Det er obligatorisk, hvis datasikkerhed prioriteres højt.
|
|
|
de to har diske jeg her taler om her der røg læsserhovet, jeg skildte den første ad og kunne se at læserhoved sad skævt og havde skåret en rille i hardisken, den anen hardisk kom med de samme lyde så må læseren været røget på den tænke jeg men som sagt jeg fik jeg en ny hardisk, så det har ikke haft noget med jor forbinelsen at gøre, jo jeg misted mange billeder
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Spencer skrev:
nhj4 skrev:
Silent Knight skrev:
|
|
|
|
|
Hvis du har gentagne problemer med harddiske, der står af, vil jeg kraftigt anbefale at du får lavet ægte jord på din elinstallation.
|
|
|
de to har diske jeg her taler om her der røg læsserhovet, jeg skildte den første ad og kunne se at læserhoved sad skævt og havde skåret en rille i hardisken, den anen hardisk kom med de samme lyde så må læseren været røget på den tænke jeg men som sagt jeg fik jeg en ny hardisk, så det har ikke haft noget med jor forbinelsen at gøre, jo jeg misted mange billeder 
|
|
|
Det med rillen, virker som om disken har fået et hårdt stød, imens den kørte.  Hvilket mærke harddisk var det? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
nhj4 skrev:
Spencer skrev:
nhj4 skrev:
Silent Knight skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det med rillen, virker som om disken har fået et hårdt stød, imens den kørte. desvære nej det kom bare stille og roligt, hardisken opførte sig bare mere unerligt dag for dag og så kørte den bare ikke mer
Hvilket mærke harddisk var det? Samsung 250GB
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Spencer skrev:
nhj4 skrev:
Spencer skrev:
nhj4 skrev:
Silent Knight skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det med rillen, virker som om disken har fået et hårdt stød, imens den kørte. desvære nej det kom bare stille og roligt, hardisken opførte sig bare mere unerligt dag for dag og så kørte den bare ikke mer
|
|
|
|
|
|
Var det en USB-harddisk eller en intern? Hvis du kan huske præcis hvilken det var, er der lidt at gå efter.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
nhj4 skrev:
Spencer skrev:
nhj4 skrev:
Spencer skrev:
nhj4 skrev:
Silent Knight skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Var det en USB-harddisk eller en intern? intern med alle data Hvis du kan huske præcis hvilken det var, er der lidt at gå efter. der ikke så meget at gå efter for den en disk er skildt ad og den anen er smit ud den jeg har nu har holdt godt i ca. 2½ år nu
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R
Det var sgu strømforsyningen - jeg prøvede at sætte strømforsygningen fra den anden harddisk på og så loggede den på med det samme ...pu-ha, jeg er MEGET glad nu! :)
Tak for hjælpen :) __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og få så lavet et RAID 1 så du er sikret en anden gang
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Og få så lavet et RAID 1 så du er sikret en anden gang
|
|
|
kan du beskrive hvordan man sætter sine hardiske op i RAID 1 så andre kan bruge det ???
|
| Til top |
|
| |