Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Et sandt mesterværk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 03:56 | IP-adresse registreret  

Vil lige gøre lidt reklame for et sandt mesterværk:

Europe - Secret Society

Ved godt at Europe lugter langt væk af 80'erne, "Final Countdown", Polle fra Snave og langt fedtet puddelhundhår, men Europe anno 2007 er noget ganske ganske andet. De er blevet voksne og lyden er blevet moderne, tung og helt fantastisk.

Da det nye årtusinde skulle skydes ind, valgte medlemmerne at samles igen denne ene aften og give koncert i Stockholm. Ikke siden de glade 80'ere og albummet "Prisoners In Paradise" havde de spillet sammen og denne gang var guitaristen John Norum med. De må på en eller anden måde have indset hvor meget de savnede hinanden og Europe, for i år 2004 udsendte de "Rock The Night: The Very Best Of Europe", en opsamling både på CD og DVD... Europe var tilbage!! Det første studiealbum "Start From The Dark" blev udgivet samme år og med den originale besætning, dvs. John Norum på guitar og ikke Kee Marchello der ellers havde passet dette instrument siden "Out Of This World" fra 1988. Havde selv fornøjelsen at opleve dem i efteråret 2004 i KB Hallen, jeg var rørt til tårer. Jeg er ikke bange for at indrømme det... jeg er vild med Europe!!!

Har netop oplevet dem i Tyskland med det nye album "Secret Society" og jeg kan ikke rose det band nok. Det er et fantastisk album med en herlig herlig tung lyd. Joey Tempest (forsangeren) har udtalt at de nu er hvor de gerne vil være og de aldrig har følt sig bedre og jeg kan kun give dem ret, det bliver ikke bedre. Forhåbenligt kommer der mange flere albums fra vore svenske venner. Indtil da, synes jeg I skal nyde "Secret Society"!!! 

"Always The Pretenders": http://youtube.com/watch?v=wqMYWdH0BqU

Nyd John Norum: http://youtube.com/watch?v=siYhAAIKch4&mode=related& search=

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

MusicMaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej,

Takker for tippet. Det er altid rart med inspiration til nye albums i samlingen. Fedt nummer + video i "Always The Pretenders". Jeg har siddet og lyttet til "musikbidder" på Cdon fra det nye album Secret Society, og mit indtryk er, at det rykker godt. Du har ret mht. deres 80'er image, og dette er nok grunden til, at jeg ikke førhen har investeret i dette band, altså de var bare en tak for poppede. Nå men nu er de i hvert fald blevet voksne, og parykken er smidt Og deres musik er federe end nogensinde! Jeg har lige bestilt albummet på Cdon!

Til top Vis MusicMaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MusicMaster

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Ja musikken er blevet bedre lyder det til.
Men der er stadig lidt tøse stemme over ham.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

MusicMaster skrev:

Hej,

Takker for tippet. Det er altid rart med inspiration til nye albums i samlingen. Fedt nummer + video i "Always The Pretenders". Jeg har siddet og lyttet til "musikbidder" på Cdon fra det nye album Secret Society, og mit indtryk er, at det rykker godt. Du har ret mht. deres 80'er image, og dette er nok grunden til, at jeg ikke førhen har investeret i dette band, altså de var bare en tak for poppede. Nå men nu er de i hvert fald blevet voksne, og parykken er smidt Og deres musik er federe end nogensinde! Jeg har lige bestilt albummet på Cdon!

Det lyder godt... Du bliver ikke skuffet!!!

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at du også er til Queensrÿche - hvad synes du om Operation Mindcrime II?
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Har albummet, men har ikke lytet så meget til det... men det kommer på ingen måde op på siden af "originalen", det er urørlig, du ved et af de her "Tage-med-på-øde-ø" albums!  

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

MusicMaster skrev:

Hej,

Hva så?? Har du fået lyttet til Secret Society??

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 April 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Det er ikke kun mig....

http://www.bt.dk/article/20061031/UNDERHOLDNING01/110310002/ 1130/UNDERHOLDNING01

En god svensker er en heavy svensker

Joey Tempest (hjemme i Väsby kender postbudet ham stadig bedst som Joakim 'Jocke' Larsson) har aldrig været nogen David Coverdale. Hans stemme er næsten for pæn til heavyrock.

Men på Europes andet album siden forrige års comeback er sangene så gode, at det ikke gør så meget. Og selvom jeg ikke kan høre nogen ny hitsingle ala 'The Final Countdown', så garanterer gruppens nye og hårdere stil forhåbentligt et langt liv.

4 uf af 6 stjerner

http://www.rocksomething.com/reviews/reviewEurope.html

http://www.rockeyez.com/reviews/cd/europe/rev-secretsociety. html

http://www.revelationz.net/index.asp?ID=2057

http://www.metaleater.com/albumreviews-europe2006.php

og jeg kunne blive ved... glæder mig allerede for vildt til et nyt album fra vore svenske venner!!

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 April 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Den video der er sku meget nice, ingen firser pop at spotte der ihvertfald - Det "swinger" godt nok, det kommer på listen til næste indkøb :)

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 April 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Den video der er sku meget nice, ingen firser pop at spotte der ihvertfald - Det "swinger" godt nok, det kommer på listen til næste indkøb :)

Nej, det er superærgeligt, at hver gang man hører ordet "Europe", så tænker folk straks "Final Countdown" og puddelhundehår...

Når du nu er igang, så snup det forrrige album "Start From The Dark" fra 2004 med også...  en lille appetitvækker for albummet: http://www.youtube.com/watch?v=_Uh6ST8zayE

Video'en til singlen "Got To Have Faith": http://www.youtube.com/watch?v=fez_8oZbebE&mode=related& amp;search=

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 April 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikke lide Europe den gang, og nok heller ikke nu. Der er dog tydelig forskel fra dengang og nu. Det er bare ikke lige min stil. Ja har hørt det hårde rock jeg skal høre, i mine unge dag.

Men hvor svært det bliver for dem vidner historien om. Sweet forsøgte, forgæves, at vokse ud af deres image fra deres succes år. I 1978 udsendte de lp'en Level Headed. Med top 10 single hit både USA, UK og Tyskland. Det var "naturligvis" Love Is Like Oxygen (se link) Jeg gider ikke hører deres hits, men Level Headed spiller jeg af og til.

http://youtube.com/watch?v=vPdN2ksVMJw

Og der er sikkert mange andre.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Joey Tempest, forsangeren har også erkendt at de aldrig vil komme ud for ikke at slutte en koncert af med "Final Countdown"...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes