| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er grejet på plads,og vinylsamlingen vokser....faretruende  Jeg har aldrig rigtigt købt dansk syrerock fra ca 1967-1977,men interessen for den genre i dansk musik,den har altid været der.Og efter at jeg har fået pladespiller og ca 150 lp'er som er ret fede,så er jeg nu gået på jagt efter den bedste musik,fra Danmark.Ikke at jeg har så meget.Lige nu hører jeg Midnight Sun-'Dansk Beat'(1976).Forsangeren er Allan Mortensen.Han er fænomenal!!  I weekenden købte jeg Skoussen/Ingemann's 'Herfra Hvor Vi Står'(1971).Fed skive.
Idag modtog jeg,pr ekspres,No Name(det hedder de)-'Fødelandssange'(1972).Der er mange fede numre på!Jeg er lige faldet pladask for 'Snyd Blues'.Det svinger sgu!
Er der andre en mig der synes det er sjovt at høre det,og teksterne,mand........  Men også med noget superfed musik på.Jeg mener f.eks at Midnight Sun spiller federe tråd(guitair) end Hendrix.Mere udholdeligt  Men musik med mening.Også politisk.Det er fed musik,som Danmark kunne levere i hippie-tiden og 3-5 år frem,efter afslutningen af hippierne...... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante!
Jeg har fra min vinyl periode gemt blandt andet 2 kuriøse lp´er fra den periode du nævner. Den ene er med Jackie Boo Flight med titlen Mareridt med lykkelig udgang. Det kuriøse ved den er at næsten ingen kender skiven, selvom musikere, der i dag er kendt for at være toppen af dansk rock spiller sammen her: Hans Erik Lerchenfeld, Sven Foged, Johnny Madsen og Henning Stærk. I den grad syrede tekster - alene coveret signalerer et kæmpeflip. Bluesrock på dansk og bestemt lytteværdigt i dag.
Den anden er med den selvbetitlede O.P. Phantom Band, Ole Prehn er kendt fra bl.a. Day of Phoenix. Også her spiller garvede musikere: Kenneth Knudsen, Palle Mikkelborg, Nils Henrichsen, Kaspar Winding, Ken Gudmann - lutter stjernemusikere fra eksperimenternes tid. Blues og helt, helt ok.
Problemet her er nok, at de ikke er til at skaffe i dag og at du skal være heldig, at finde de 2 skiver for under en tudse. Men måske kunne man lægge det over på et kasettebånd eller noget ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vi kunne godt lave musik engang - Alrune rod -Burning red ivanhoe - Musikpatruljen - Røde mor - Bifrost (Tom Lunden kunne nok snitte et hit) for bare at nævne et par stykker.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
HrMand:Jeg har aldrig hørt om Jackie Boo Flight,og heller ikke O.P.Phantom Band.....men de er skrevet bag øret.Du må endelig ikke sælge dem.Jeg er sikker på at de kunne indbringe en go' sjat penge,men så ville du savne dem,med garanti  Hører du dem af og til?
Quad:Jeg er ret sikker på at Alrune Rod ville falde i god jord her i huset.Jeg har godt nok aldrig hørt dem,men det er en fornemmelse jeg har.Er det hippie-blues-rock-agtigt?  Burnin' Red Ivanhoe har jeg 4 cd'er med.Og jeg har tvangsindlagt et par venner til at lytte med.Så meget,at de idag er ret vilde med Burnin' Red.....  Musikpatruljen har jeg på lp.Røde Mor har jeg en enkelt af på cd(Hjemlig Hygge).Super-album!!Og Bifrost har jeg også på cd.Det er også godt,engang imellem.Men jeg kan godt li' nå det er lidt mere udflippet og 'improviseret'.Dengang gjorde de forskellige bands jo en del for at skille sig ud,rent musikalsk.
Iøvrigt er rigtigt mange albums fra dengang udkommet i sølle 500 eksemplarer.Det er noget af forklaringen på de ret hampre priser på det meste fra dengang.Jeg er ikke hardcore.Jeg vender skråen en ekstra gang hvis jeg skal over 100 kr for en lp.Har endnu ikke været deroppe,men det skal nok komme......
Jeg ved ikke hvorfor,men jeg er ret vild med tekster der emmer af social-realisme.Jeg har en fed lp af Benny Holst:'Historien om Jenny'.....Musik af Anders Koppel(bror til Thomas Koppel).Genialt!!Og så til en flad 5'er  Fandt en anden lp,med Søren Sidevind's Spillemænd:'Hørt på Formidlingen'  Der er et nummer der hedder 'Indkomstpolitik'  Svært at forestille sig at man idag ville kunne slå igennem med sådan et navn og med de tekster.
Men rart at høre at jeg ikke er helt alene om min lille passion
Nogen der har kendskab til Spids Nøgenhat?(hallo,jeg mener bandet,ikke svampen  ) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley:Den kender jeg godt(Steppeulvene-'Hip'.Læste et sted at den lp var den dyreste plade endnu produceret i Danmark-1967).Havde den engang på cd,men det er 'lissom' ikke det rigtige medie,altså cd  Og den er dyr idag på lp.Har du den på vinyl?Det er i hvert fald en klassiker.
Nu skal jeg høre No Name igen-igen.'Fødelandssange' på lp.Titelnummeret er skrvet af bl.a Ebbe Kløvedal Reich.Jeg anede ikke at han havde blandet sig i musik,men det gjorde han altså også.Og 'Fødelandssang' er et rigtigt flot nummer __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Hej Tante!
Jeg har fra min vinyl periode gemt blandt andet 2 kuriøse lp´er fra den periode du nævner. Den ene er med Jackie Boo Flight med titlen Mareridt med lykkelig udgang.
|
|
|
Er der et nummer der hedder " Det var bare plastik " eller " plastik " på denne Jackie boo Flight eller er det på anden LP man finder dette nummer __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quad:Hvor H...... var jeg lige den dag????  Jeg aner ikke noget om Alrune Rod,men en koncert havde været den fedeste indføring i bandet.Øv.Og den der lp er 'filmet' i min hukommelse  Er det din egen? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nårh ja,fik også Jomfru Ane Band med hjem fra et loppemarked.Det er albummet 'Rock me Baby'.Fedeste album __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sgu fedt med noget dansk syre. Er selv helt vild med det, og har da også en ret stor samling efterhånden. Men et af de fedeste album er efter min mening Young Flowers - Blomsterpistolen.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania:Orv,det er lige mig det der!Young Flowers.......kan godt huske navnet,når jeg kigger auktioner og info.Er det syre-rock eller syre-blues-rock?Er det det som vil gå i kategorien 'syre'?Ryger de nok? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Young Flowers er helt syrede, det er bare fedt! For det ikke skal være løgn er den der hedder YF 1968-69 udkommet på CD. Kan købes anywhere. Og så er der jo Steppeulvene, ingen over... Og det er da fuldstændig ligemeget om den er på LP eller CD. Har "HIP" på begge medier, men hypet lægger sig når man ikke er handler. Man har den jo bare
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nok kalde det for psykedelisk syre blues rock. Du kan læse mere om gruppen her.Desværre er deres vinylplader temlig dyre hvis man finder dem. Men de kan købes på CD hos Karma.
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja,Hifihuset.10-4,men når jeg nu ikke har musikken på cd,så vil jeg købe det på lp.Det passer 'lissom' ind i resten af set-uppet  Et stort Tandberg-anlæg fra 1975-76,og vinyl der matcher.Det meste jeg hører,er samtidigt med mit grej.Det er lidt tilfældigt,men jeg elsker altså musikken fra slut 1960'erne og ca 10 år frem.Og siden jeg fik pladespiller for 8 måneder siden ca,så foretrækker jeg vinyl.Det føles mere 'rigtigt',du ved.....  Og jeg skal helt sikkert ha' Young Flowers,og jeg VED godt at det kommer til at koste __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
En hurtig Popsike søgning viser at Young Flowers bliver solgt til priser mellem $40 - $500.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania:Har set et par albums med Midnight Sun til 250 kr i startbud på auktion.Men det er pengene værd.Superfed musik!!! Og gennemsnitsprisen i eens samling bliver blot forhøjet en anelse.....-agtigt  Det er jo LIDT fedt at eje et album,med fed dansk musik,og så et der er lidt sjældent.Jagten er gået ind
Lige nu hører jeg Jomfru Ane Band.Det er lige ved at være udenfor kategori,men hold da kæft,hvor det swinger!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
| Er der et nummer der hedder " Det var bare plastik " eller " plastik " på denne Jackie boo Flight eller er det på anden LP man finder dette nummer |
|
|
Nemlig! Her er sætlisten:
Læderjack Rastløshed Mareridt med lykkelig udgang Der er så mange søde piger Blu(e)s på en fest Vintervision En kærlighedssang Plastik Farlig kriminel I en storby Idyl for vore gamle
Og Ole Reitovs anmeldelse:
Denne plade er indledningen på et nyt afsnit i dansk beatmusik. Den er indspillet i Jylland af en jydsk gruppe, der synger på dansk. I det kommende efterår (dvs. 1973) vil vi opleve, at jydske grupper kommer til at stå for en væsentlig part af den danske pladeproduktion, og det er det friske pust, som vi alle har ventet på. Af det skulle blive JBF, som indleder et meget spændende kapitel må glæde alle, der har fulgt Århus-gruppen. Gruppens musik og tekster er af en sjælden karakter, og jeg kan kun komme i tanke om Gasolin', der har opnået en lignende, vellykket sammensmeltning. "Mareridt med lykkelig udgang" er den bedste danske plade, jeg har hørt i år, og om et par år vil den uden tvivl stå i samme skær som "Steppeulvenes" lp.
Pudsigheder i sproget fra en svunden tid: "plade" (som til sidst bliver til lp). Tak til Ole!
Og desværre er det længe siden jeg har hørt den, for ploven er afskaffet ... og ja, Tante jeg har set priserne på nettet. Den er faktisk til salg på nogle auktioner ... Og det er O.P. Phantom Band såmænd også. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| Jeg ved ikke hvorfor,men jeg er ret vild med tekster der emmer af social-realisme. |
|
|
... og det får du til fulde på den der Jackie-ting __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |