| Forfatter |
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu er det efterhånden fem-seks år siden, at DVD'en for alvor kom frem. Og siden er videoen blevet "skubbet i baggrunden". Jeg kender flere, der helt har droppet videoen. Til fordel for DVD.
Jeg har en kammerat, der som jeg er helt vild med Drengene fra Angora. Især Team Easy On. Inden min kammerat, sammen med sin kone i sep, tog til Vietnam og først kommer hjem igen til marst eller april. Bedte han mig om, at optage Drengene fra Angora, med Team Easy on i Frankrig. Som vi skal se sammen. Og nu optager jeg, de gamle afsnit med Team Easy on. Som der genudsendes, i forbindelse med Jul i den gamle kolbøttefabrik. Vi fik ikke set de første afsnit. I forbindelse med første sæson med DFA.

Jeg vil så spørge jer, om i stadigvæk bruger videoen til at optage på . Eller bare se film eller lign. på . Eller om den er røget helt ud .
Mvh. Thomas.
Mit anlæg http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13116&P N=3
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg benytter den kun til at optage fra TV med, hvis jeg er forhindret i at se det og det er KUN indtil jeg får købt mig en DVD-optager med harddisk... kunne aldrig drømme om at sætte en film i videoen, når min dejlige Denon DVD-2900 står lige ovenfor og smiler til mig!!
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne ikke undvære min HDD/DVD-recorder. Jeg optager ikke længere på video'en da det nu er for alt bøvlet (og dyrt i medier). Jeg nyder og anskaffer dog stadig gerne VHS optagelser.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 03:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da, til at optage fra TV med  . Ellers bruger jeg den til at se mine gamle film på  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg bruger stadig en video til at optage fra TV. det er faktisk ikke mere end 3 md. siden jeg købte/byttede min DVD Recordet til fordel for en video, der er efter min mening alt for meget digital støj på en DVD Recorder, eller også var den Philips DVD-R70 jeg havde for dårlig.
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Videoen blev for et år siden udskiftet med et PC TV-kort (Hauppauge PVR-250). Da jeg har en Selector bliver optagelserne i god kvalitet. Det bedste af det bedste bliver brændt på DVD medier og indenfor kategorien "mere af det bedste" falder naturligvis Drengene fra Angora. Har desværre misset et par afsnit i løbet af efteråret. 
Computeren er forbundet til TV'et og afspilning foregår typisk via HTPC softwaren Meedio. Venter på at Meedio frigiver deres Meedio TV plug-in, så både optagelse og afspilning foregår via dette program.
En løsning jeg vældig tilfreds med og Hauppauge kort kan klart anbefales.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Ja jeg har stadig væk vidio SVHS, men tænker på en DVD med hardisk men er lidt i tvivel om hvilken jeg skal købr, den har jo en blæser bag på så vor meget kan man høre den, prisen er for høj efter min mening en hardisk er ikke så dyr idag, bare man går fra 80 til 160 GB så er prisen også der efter.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skiftet den gamle SVHS ud med en HDD recorder fra Toshiba og den er jeg super glad for, kvalliteten er super, den er nem at bruge og så tager det jo kun lige 2-3 minutter at brænde det optaget over på en DVD RW, så andre kan låne det.
Ligeledes bruger jeg den nu som tuner, da den har component ud og kører prograssiv også som tuner, det har givet mig et meget bedre TV billede på min projektor, jeg kan varmt anbefale det, hvis man bruger projektor. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg solgte min video og alle mine film nogle år siden inden DVD for alvor slog igennem, så jeg kunne få bare lidt penge for skidtet.
Jeg optog næsten aldrig noget, og har heller ikke savnet at have muligheden for det.
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
VHS er da fint til at optage TV på. Ingen problem der...
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min VHS er permanent udlånt til en gut der bruger den som tuner til sin projektor... Jeg har ikke optaget noget de sidste 3-4 år, men det klør da noget i fingrene efter en HD-optager. Det skyldes nu primært muligheden for timeshift, mere end et behov for at gemme optagelser.
Hvorfor opretter du ikke en poll til dette spørgsmål? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk ikke optaget noget i snart 5 år.
Hvis der er nogen som jeg bare skal se, kan det for det meste findes på kanalens hjemmeside, hvor jeg kan streame det. Eller også bliver det genudsendt 2-3 gange.
Jeg syntes faktisk ikke der har været noget i tv'et som jeg har haft behov for at optage. Både fordi kvaliteten er så dårlig (kabel tv) at jeg ikke gider at se det igen, så hellere downloade en version på nettet i god kvalitet (f.eks film, musikvideo..)
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |