Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Manglende lydspor på nykøbt dvd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 November 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har lige købt Pearl Harbour på dvd i england - region 2.

Så kommer jeg så hjem, og sætter receiveren på "DVD", sætter filmen i DVD'en og læner mig tilbage.

Filmens menu begynder at tone frem, og det samme gør "Menu - lyden". Jeg trykker Play, og dernæst FORSVINDER LYDEN FULDSTÆNDIG! Der står stadigvæk DVD som indgangs signal på receiveren, og signalet står på "AUTO" (dvs. den selv finder ud af om det er DTS eller DD den skal spille). Jeg prøver at gå ind i menuen og ændre sproget til english (som det sådan set var i forvejen), går tilbage til filmen (menu lyden er der stadig), og der er stadig ingen lyd fra filmen.

Hvis jeg derimod tager det analoge signal på receiveren (kaldes "TV" på min receiver), er der masser af lyd. MASSER AF UFORSTYRET ANALOG - IKKE DIGITAL LYD! Denne vej, skal lydsporet altså køre fra min dvds scart stik til fjernsynet, hvorfra den kører fra mit fjernsyns stereo indgang til min receivers analoge stereo indgang. IKKE OPTIMALT, I TELL YOU!

Er der nogen der kan spotte problemet?

Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

Bender
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at det kan lyde banalt, men har du prøvet at skifte mellem DTS of DD manuelt ?

... det kan af og til være de små ting der gør hele forskellen og mange smarte features med automatik kan jo gå galt Wink

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Der står Dolby Digital på receiveren når filmen går igang. Jeg har lige fundet ud af noget mærkeligt desuden: Når jeg skrue helt op (Dvs. HELT OP TIL MAKSIMUM), begynder lyden at tone frem. Det lyder rimlig rent - svært at sige når det er så lavt dog, (højst sandsynligt digitalt, men altså meget lavt).

Og Bender, jeg har lige prøvet det, virker stadig ikke! Ellers tak for rådet.

Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

Bender
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Helt ok, prøv at kigge på DVD afspilleren for problemet kan også ligge der. I menuen på filmen kan du prøve at skifte lydsporet mellem DD og DTS.

Jeg har selv oplevet nogle enkelte film med lignende problemer, men tror at problemet var valget af lydsporet på DVD afspilleren (længe siden så jeg kan ikke helt huske hvordan det var)

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 November 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

hejsa

det er et soft vare problem fra DD Lydspor jeg kunne heller ikke få lyd på mit anlæg anden jeg kørte p PL mode

Questions or concerns about new DVDs including Jurassic Park 3 and Pearl Harbor?
12/21/01 - During a recent software testing session in our labs we have encountered a problem with several newly released DVDs that we want to make you aware of. Specifically we have experienced problems with Jurassic Park 3, Pearl Harbor, and Atlantis. The problem in question is related to audio dropouts at various points throughout both movies when playing the Dolby Digital soundtrack. After conducting a thorough investigation into this issue we have identified what we believe to be the cause of the problem and would like to make you aware of our findings and a recommended solution. Our testing shows the audio dropout problem to be isolated to the Dolby Digital 5.1 soundtrack. The DTS 5.1 soundtrack plays back without exhibiting any problems. Therefore we strongly recommend that you switch to the DTS soundtrack when available to realize the full potential of your equipment and the home theater experience. Likewise you can also play back the disc using Dolby ProLogic or ProLogic II without any problems. You can select these alternative audio options from the DVD’s software menu, which frequently load automatically after playback begins. Typically the additional audio tracks can be found in the opening menu under “Audio” or “Languages”, but may vary slightly from disc to disc. If you have questions regarding your specific equipment please contact our Customer Support Department. We have only been able to verify the problem with three titles: Jurassic Park 3, Pearl Harbor, and Atlantis. We will update our web site if more information becomes available. We have been able to verify that the problem exists on the majority of our new receiver line. We are currently testing other models and will post the results in the near future. We understand that other equipment manufacturers are experiencing similar problems. In addition, Dolby is working to develop a hardware box capable of modifying the Dolby Digital bitstream to ensure full compatibility with all products affected by this problem. Further details regarding this solution will be provided as it becomes available.n Thank you for your understanding and patience regarding this matter. We will keep you updated as we gain further information.

Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes