Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 23:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Oslo Hi-Fi Center Positiv oplevelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

I går havde jeg fornøjelsen at lægge vejen forbi Oslo Hi-Fi Center på Dronning Maudsgt. i Oslo.

Jeg har flere gange set annoncer i bladet Fidelity og da jeg havde et par timer til rådighed i går, valgte jeg at  besøge butikken. Der er tale om en butik i 2 plan med indtil flere spændende demo faciliteter.

Der kunne jeg opleve produkter fra Adyton, Burmester, T+A, bel canto, Wadia, Densen, Nordost og mange mange flere produkter.

Da jeg havde gået rundt og kikket lidt, kom jeg i snak med indehaveren (Geir) som spurgte, om jeg ville høre hvad der efter hans opfattelse var noget af det bedste de kunne tilbyde i butikken.

Jeg blev anvist en plads i et af demolokalerne og der fik jeg nærmest en åbenbaring. Anlægget bestod af 2 effektblokke fra Adyton, Wadia 381I som drev og Pre, et sæt Adyton Imagic 1.6 line source højttalere + et sæt woofer fra T+A. Sjældent har jeg hørt lyd der var så realistisk og så åbent og klart. Uanset om det var klassisk, reggae, pop, rock eller pling musik var det bare en rigtig super oplevelse. Man kan selvfølgelig diskutere WAF værdien på et par højttalere der næsten er 2 meter høje og har 13 enheder pr. side, men flotte var de.

Adyton er for øvrigt et norsk mærke.

Deres helt store adyton anlæg og det store Burmester anlæg havde jeg desværre ikke tid til at lægge øre til, men det er klart, at når jeg er i Oslo igen om et par uger, at jeg vil lægge vejen forbi igen og få et lyt på disse anlæg. Selv om de er i prisklasser hvor jeg ikke kan være med, er det nu alligevel fedt at have den mulighed, at få lov til at høre noget af det ypperste anlæg på markedet.

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Det lader til at være stedet for Adyton http://www.adyton.no/
Men ellers ikke meget information...
Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Mingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg var for nogle år siden på lejrskole med en folkeskoleklasse, hvor vi en dag var i Oslo.
Vi gik forbi Oslo Hi-Fi Center, hvor jeg så to ansatte flytte en Burmester højttaler inde i butikken
Det fantastiske var, at de begge bar hvide, bløde handsker for at skåne varen.
Se, det var klasse!

Til top Vis Mingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mingo

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Geir udvikler og producerer Adyton
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes